Aihe: "Blend" potikka?
1
poppamies
14.11.2002 22:45:11 (muokattu 14.11.2002 22:46:49)

Mistä löytyisi n.s "blend" potikka, elikkä sellainen tupla(stereo)potikka missä keskiasennossa on 0 resistanssi, jos ymmärrätte mitä ajan takaa.
Olen ajatellut muuttaa Jazz Basson sähköjä sillä tavalla että tulisi yks master volume+blend+tone.
kivi
15.11.2002 09:18:47
Mistä löytyisi n.s "blend" potikka, elikkä sellainen tupla(stereo)potikka missä keskiasennossa on 0 resistanssi, jos ymmärrätte mitä ajan takaa.
Olen ajatellut muuttaa Jazz Basson sähköjä sillä tavalla että tulisi yks master volume+blend+tone.

Niin, tai ihan tavallinen stereopotikka, josta laitetaan vain radat eri suuntiin vois olla jees.

Mä olen tehnyt mikkien blendauksen ihan tavallisella potikalla, piti vaan valita juuri sopivan suuri (mun tapauksessa 1M), että mikit olivat balanssissa keskellä. Ainoa ongelma oli, että mikit olivat niin eri tehoiset, että toinen söi toista radan ääripäässäkin. Samanlaisiulla mikeillä ei ongelmaa olis ollut.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Pahisguy
15.11.2002 13:19:19
Miksi muistelen nähneeni nelinapaisen potikan? Siis liuku, ääret ja keskiasento navat. Tuommoista varmaan tarkotat.
Oon joskus meinannu kokeilla semmosta sääjettävää vaiheenkääntöä kahen mikin välille, onko semmoisia ja miten ne toimoo, noin niinku soundillisesti?
Wau, tämähän näkyy tuola alhaalla... hmm. ostetaan bassoaihio.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)