makoskela 30.03.2003 17:08:20 | |
---|
Olisikohan millään kansalaisopistolla tai vast. kitaranrakennus-kursseja tarjolla? Olisi kiva opetella vähän soitinrakentamisesta menemättä monivuotiselle oppilinjalle. Etsin mahdollisuuksia Tampereen seudulta. Kenelläkään ideoita? |
waskikaarme 30.03.2003 18:51:41 (muokattu 30.03.2003 18:52:33) | |
---|
Itse olin Ahjolan kansalaisopistolla (pispalan haulitornin kupeessa oli työtilat) opiskelemassa kitaranrakennusta. Pätevä opettaja oli jne, huonona puolena pidettäköön sitä että kurssi oli torstai-iltaisin ja sitä oli vain vajaa 4 tuntia kerrallaan. Kyllä se toimii kun jaottelee hommat sellaisiin mitä voi tehdä kotonakin (esim. hiominen jos ei ole suunnattoman allerginen tai puhtausintoilija) ja niihin mihin tarvitsee opastusta ja järeämpiä koneita. Kyllä niillä varmaan syksyllä taas alkaa kurssit. Ikaalisten käsi- ja taideteollinen järjestää kanssa jotain kesäkursseja, ainakin jotakin viulunrakennusta, mutta kitarasta en ole varma. http://www.lpkky.fi/ikata on muistaakseni osoite. Edit: muistin osoitteen kertaheitolla oikein "D´Oh!"-H.Simpson |
makoskela 30.03.2003 19:43:12 | |
---|
Itse olin Ahjolan kansalaisopistolla (pispalan haulitornin kupeessa oli työtilat) opiskelemassa kitaranrakennusta. Pätevä opettaja oli jne, huonona puolena pidettäköön sitä että kurssi oli torstai-iltaisin ja sitä oli vain vajaa 4 tuntia kerrallaan. Kyllä se toimii kun jaottelee hommat sellaisiin mitä voi tehdä kotonakin (esim. hiominen jos ei ole suunnattoman allerginen tai puhtausintoilija) ja niihin mihin tarvitsee opastusta ja järeämpiä koneita. Kyllä niillä varmaan syksyllä taas alkaa kurssit. Ikaalisten käsi- ja taideteollinen järjestää kanssa jotain kesäkursseja, ainakin jotakin viulunrakennusta, mutta kitarasta en ole varma. http://www.lpkky.fi/ikata on muistaakseni osoite. Edit: muistin osoitteen kertaheitolla oikein Kiitti! Minkäslaisen vimpaimen rakensit? Ajattelin, että jonkun suhteellisen yksinkertaisen vehkeen voisi rakentaa, esim. Telen. Muistatko yhtään mitä se kurssi maksoi? Mikkejä ym. varmaankin piti tuoda mukanaan, vai? |
Tatu 31.03.2003 11:17:14 (muokattu 31.03.2003 11:18:17) | |
---|
Maksaa muistaakseni 42e. Kaikki materiaali pitää hommata itse. Työkalut siellä on melkein kaikki tarvittavat. Stratoja, Telejä, Les Pauleja siellä enimmäksen porukka tekee, mutta saa sitä tehdä mitä huvittaa. Piirrustuksia kaikkeen ei vaan välttämättä löydy talon puolesta. Edit: Niin siis Ahjolan kurssista on kyse. There's a bullet in the matress |
waskikaarme 31.03.2003 22:19:24 | |
---|
Tatun kuvaamalla tavallahan homma siis etenee. Noista piirrustuksista sen verran, että suosittelisin omien hankkimista, niitä on sitten mukava tutkia kotosallakin. Les Pauliahan minä rakentelen vieläkin, valmistuu sitten kun on sen aika. Toisaalta olisi ehkä voinut suunnitella itsekkin, ehkä sitten ensi kerralla "D´Oh!"-H.Simpson |