myguitar 24.04.2003 01:21:05 | |
---|
Kiitos teille kaikille kitaran rakentajille,olen saanut hyviä vinkkejä. Yllättäen omasta stratomallisesta tuli ainakin omasta mielestäni ihmeen hyvä. Seymour Duncan Jazz model kaulamikkinä, Jeff Beck model tallassa ja antigue texas keskimikkinä. Body on hondurasin seetsiä, kotoisin Lahden puukeskukseta, kaulan ostin valmiina Helsingistä Millbrook mukiisista.Niin ja siinä on humbukkereiden puolitus volumepotikassa push, push kytkimellä ja vaiheenkääntö vitukytkimellä. |
superfly 24.04.2003 09:33:52 | |
---|
Kiitos teille kaikille kitaran rakentajille,olen saanut hyviä vinkkejä. Yllättäen omasta stratomallisesta tuli ainakin omasta mielestäni ihmeen hyvä. Seymour Duncan Jazz model kaulamikkinä, Jeff Beck model tallassa ja antigue texas keskimikkinä. Body on hondurasin seetsiä, kotoisin Lahden puukeskukseta, kaulan ostin valmiina Helsingistä Millbrook mukiisista.Niin ja siinä on humbukkereiden puolitus volumepotikassa push, push kytkimellä ja vaiheenkääntö vitukytkimellä. Pistä kuvaa ja/tai ääntä näytille. Kiinnostaa kovin tuo sun projektisi. Itse lähden lähiaikoina rakentelemaan samalta pohjalta, eli kaula kaupasta ja body itse veistoon. Ja muutenkin, jos viitsit niin laita vähän lisää kokemuksia, vinkkejä sunmuuta. |
Snowblind 24.04.2003 16:59:30 | |
---|
Kyllä, pistäppä kuvia tulemaan. Itserakennetut kitarat ovat aina yhtä hienoja. Ajattelin lähiaikoina ostaa jonkun Gibsonin LP:n raadon n.100 eurolla ja kunnostaa sen ja siitä saisi pikkaisen kokemusta näistä hommista, ja sitten joskus rakentaisi ihan oman kitaran :) Kukkula on käänteinen kuoppa |
Miikathebest 24.04.2003 17:34:14 | |
---|
Pistä kuvaa ja/tai ääntä näytille. Kiinnostaa kovin tuo sun projektisi. Itse lähden lähiaikoina rakentelemaan samalta pohjalta, eli kaula kaupasta ja body itse veistoon. Ja muutenkin, jos viitsit niin laita vähän lisää kokemuksia, vinkkejä sunmuuta. Miksi kaula valmiina kaupasta? Kaulan tekohan on yksi hauskimmista vaiheista kitaran rakennuksessa. Ja saa ainakin sellaisen, kuin haluaa. Otelauta tosin kannattaa ostaa valmiina. Se ainakin helpottaa huomattavasti urakkaa. Paitsi minä sain jonkun maanantai kappaleen missä jotkut nauhata oli muita matalemmalla, mutta kyllä siitäkin selviää.
|
Juzzu 24.04.2003 17:40:02 | |
---|
Otelauta tosin kannattaa ostaa valmiina. Tjaah, no elähän nyt viitsi, miksi ostaa otelauta valmiina, kun siitä voi itse tehdä sellaisen kun haluaa? ;o) Mä ainakin väsäsin itse otelaudan, ja tuntuu nauhatkin olevan ihan jopa oikeilla paikoillaan. Pääseepähän itse valitsemaan haluamansa säteen, mä tein muuttuvan n. 8 1/2" - 16" ja haluamansa nauhatkin pääsee muljuttamaan itse paikoilleen. Laittanen kuvia jahka saan sen kitaran poies tuolta näyttelystä (ei se siellä sen takia ole, että ois poikkeuksellisen kaunis) ja saan otoksia räpsittyä ja sijoitettua vieläpä jonnekin nettiin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Miikathebest 24.04.2003 18:03:30 | |
---|
Kato kun ei oo semmosia sopivia erikoissahoja... No ei niitä kai tarttis välttämättä, mutta mutta... Eipä kai mitään muttia... |
LaXu 24.04.2003 19:40:57 | |
---|
Tjaah, no elähän nyt viitsi, miksi ostaa otelauta valmiina, kun siitä voi itse tehdä sellaisen kun haluaa? ;o) Minä kun olen aina käsittänyt, että kun ihmiset puhuvat valmiista otelaudoista, he tarkoittavat vain lankkua, johon on sahattu nauhoille kolot. Eli säteet, inlayt, nauhat sun muut joutuu tekemään itse.
|