Aihe: Bodyn teosta
1
moikki
01.07.2003 13:58:54
Millä vehkeillä olette jyrsineet mikkien, kaulan ymv. kolot bodyyn? Yläjyrsimellä varmaankiin mutta onnistuuko jollain muulla tavoin?
Ja millä olette tehneet reunoihin pyöristykset?

Olen tekemässä stratoa ja body olisi muuten valmis mutta pitäisi vielä jyrsiä ne kolot ja kulmat pyöristää.
Tukka kasvaa, minä en.
Antti1
01.07.2003 15:53:37
Millä vehkeillä olette jyrsineet mikkien, kaulan ymv. kolot bodyyn? Yläjyrsimellä varmaankiin mutta onnistuuko jollain muulla tavoin?

Olen tekemässä stratoa ja body olisi muuten valmis mutta pitäisi vielä jyrsiä ne kolot ja kulmat pyöristää.

Kyllähän sä voit tehdä ne kolot vaikka porakoneella ja taltalla. Lopputulos riippuu ihan vaan siitä kuinka hyvin laitteesi hallitset ja kuinka kärsivällinen työssäsi olet. Yläjyrsintä suosin ma jos sulla vaan on siihen mahdollisuus.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Antti1
01.07.2003 15:56:49 (muokattu 01.07.2003 15:58:52)
Oisko jollain muuten mitään patenttia tällasta tilannetta varten: Kitaran kaularauta on ristipääruuvarilla säädettävää mallia ja sijaitsee bodyn puolella. Ei ongelmaa siis tähän asti, mutta: bodyyn ei tule pleksiä, joten kolo bodyn puolella ei saisi olla iso ja ruma. Pitääkö siihen sitten tehdä kolo, jonka peitän puulätkällä, vai miten tekisitte?

EDIT: Jos jollain on linkki johonkin toteusehdotuksensa kuvaan niin oisin kiitollinen.
Juzzu
01.07.2003 16:26:33

Yläjyrsin on kyllä hyvä tuohon, molempiin hommiin. Yläjyrsimeen saat sellaisen muototerän, jolla onnistuu myös pyöristysten teko, käsittääkseni jopa yllättävän halpa terä.

Yläjyrsin tuottaa sitten valtavan määrän puusälää aiheuttaen auringon pimennyksen ja ydintalven omaisen vaikutuksen n. muutaman korttelin alueelle, joten ihan äipän/vaimon vermeiden ääressä ei kannata alkaa "luomaan". Naapurin piha ois jo huomattavasti parempi paikka.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
simosiili
02.07.2003 09:28:37
minä vedin jyrsimellä, taltalla, poralla ja jopa sirkkelillä, kyllä on kekseli¨äisyyttä
?
moikki
02.07.2003 12:14:59
minä vedin jyrsimellä, taltalla, poralla ja jopa sirkkelillä, kyllä on kekseli¨äisyyttä
?

Kato kun minä en haluaisi laittaa pilalle tuota minun tekelettä kun on tähänkin asti sujunut niin hyvin..
Tukka kasvaa, minä en.
moikki
02.07.2003 12:21:27

Huomenna saan yläjyrsimen lainaan niin ei ole enää ongelmaa nuiden kolojen suhteen ja saa sen kaularaudan kolonkin jyrsittyä.
Tukka kasvaa, minä en.
Antti1
02.07.2003 14:04:12
Huomenna saan yläjyrsimen lainaan niin ei ole enää ongelmaa nuiden kolojen suhteen ja saa sen kaularaudan kolonkin jyrsittyä.

Ootkos käyttänyt koskaan yläjyrsintä? Ole todella varovainen sen kanssa ja anna terän jäähtyä joku minuutin välein, ettei se halkea ja lennä vaikka naamalle. Ota vain ihan vähän puuta pois kerrallaan ja käytä suojalaseja, kuulosuojaimia ja mieluusti myös hengityssuojaimia. Se tosiaan ampuu yllättävän paljon sitä puupölyä ja pitää erittäin pahaa mekkalaa. Kai sulla muuten sitten on sellanen suora terä jolla sä sitä puuta leikkelet?
moikki
02.07.2003 14:08:25
Ootkos käyttänyt koskaan yläjyrsintä? Ole todella varovainen sen kanssa ja anna terän jäähtyä joku minuutin välein, ettei se halkea ja lennä vaikka naamalle. Ota vain ihan vähän puuta pois kerrallaan ja käytä suojalaseja, kuulosuojaimia ja mieluusti myös hengityssuojaimia. Se tosiaan ampuu yllättävän paljon sitä puupölyä ja pitää erittäin pahaa mekkalaa. Kai sulla muuten sitten on sellanen suora terä jolla sä sitä puuta leikkelet?

Kyllä on tullut käytettyä. On suora terä ja saahan noita teriä kaupasta lisää.
Tukka kasvaa, minä en.
poppamies
02.07.2003 14:22:44

Minä käytän vain ja ainoastaan jyrsintä ja nauhahiamakonetta. Siis jyrsin bodynkin muodot 12mm vaneerimallin mukaan.Samassa sabluunassa on sitten kaikki kolotkin. Aikaa ei mene yhtään. Kaulat teen samalla tavalla. Näppärää.
"G-strings are for strippers"
Juzzu
02.07.2003 15:19:26
Aikaa ei mene yhtään.

Hoho!!! (sori, oli pakko huomauttaa.)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)