Dumb 02.07.2003 12:43:08 | |
---|
Tuossa minun yksilössäni on jotain vikaa. Se on ollut jo pidemmän aikaa bändini toisella kitaristilla käytössä (eli aktiivisesti sitä on käytetty viimeiset pari-kolme vuotta) ja toiminut muutoin loistavasti koko ajan, mutta tässä pari viikkoa sitten, kesken treenien, sen soundi muuttui sellaiseksi epäselväksi mössöksi, pörinäksi vinkumiseksi. Verkkovirtamuuntaja toimii ihan hyvin ja olen tuota kokeillut muidenkin muuntajien kanssa, joten se tuskin on vian aiheuttaja. Mitenkään kovan kohtelun uhriksi tuo pedaali ei myöskään ole joutunut. Mikäköhän mahtaa olla vikana? |
wicked child 02.07.2003 14:20:14 | |
---|
pörinä ja vinkuminen voi viitata operaatiovahvistimen simahtamiseen. EHKÄ. |
superfly 02.07.2003 14:35:27 | |
---|
Mulla on sama loota. Mainitut oireet tulevat juuri patterin loppuessa, eli sulla on siinä virransaannissa oltava jotain häikkää, vaikka sulla muuntaja olisikin. Harppu on alaston piano |
wicked child 02.07.2003 14:38:16 | |
---|
Mulla on sama loota. Mainitut oireet tulevat juuri patterin loppuessa, eli sulla on siinä virransaannissa oltava jotain häikkää, vaikka sulla muuntaja olisikin. ehkä. |
superfly 02.07.2003 14:40:42 | |
---|
ehkä. Juu, nimenomaan ehkä. Harppu on alaston piano |
wicked child 02.07.2003 14:51:16 | |
---|
Siispä loota auki ja tutkit vaikka eka silmä määräisesti mahdolliset viat (katketnut johto, palanut komponentti...), jos ei mitään löydy, niin sitten pitäis ottaa mittari käteen ja mittailla koko hela hoito läpi. Tohon vehkeeseen löytyy varmaan jostain skemat, jotka auttavat asiaa. Tietysti jotain pitäis elektroniikasta tietää... |
Dumb 31.07.2003 13:51:13 | |
---|
Eipä näkynyt mitään ulkoista vikaa ainakaan kun tuota piirilevyä tutkailin. |
Mrezzye 31.07.2003 14:03:47 | |
---|
Verkkovirtamuuntaja toimii ihan hyvin ja olen tuota kokeillut muidenkin muuntajien kanssa, joten se tuskin on vian aiheuttaja. Mitenkään kovan kohtelun uhriksi tuo pedaali ei myöskään ole joutunut. Testaapa paristolla! Jos vaikka siinä pistokkeessa on jotain häikkää. Aina hakusessa jotain... Varsinkin Gibson Les Paul Custom ja rumpali bändiin!!! |
Jucciz 31.07.2003 14:48:23 | |
---|
Vähän aiheeseen liittyen mailasin juuri eilen Rolandille: Hei. Omistan Boss AC-2 Acoustic Simulator -pedaalin, joka on alkanut temppuilemaan siten, että kun sen polkaisee päälle, kuuluu mahdottoman kimeää sirinää tai jotain kummallista pörinää (riippuen MODE-potikan asennosta) ja vain satunnaisesti itse acoustic simulator -efekti lähtee päälle. Myöskin, kun pedaalin polkaisee pois päältä, menee toisinaan jopa 10 sekuntia ennenkö laitteen läpi kulkee ääni taas normaalisti. Olen testannut pedaalia nyt kahdella eri muuntajalla sekä normaalilla 9V paristolla ja ongelma on sama kaikissa tapauksissa. Samojen muuntajien kanssa muut pedaalini (myös useita Boss-merkkisiä) toimivat ongelmitta. Pedaali on välillä osa isompaa signaaliketjua, mutta eristääkseni ongelman kokeilin sitä myös yksinään kitaran ja vahvistimen välissä ja ongelma ei kadonnut. Onko vastaavaa kenties tapahtunut muilla ja osaatteko sanoa, mistä moinen saattaisi johtua? Toivottavasti asia saadaan hoidettua yhteisymmärryksessä, ettei kummallekaan taholle jää paha mieli. En usko tuotteella olevan takuuta jäljellä, sillä ostin laitteen itsekin käytettynä. Mihin toimenpiteisiin voin ryhtyä? Tämä on ensimmäinen kerta kun on ollut mitään ongelmaa minkään Bossin pedaalin kanssa, mutta kertapa se on ensimmäinenkin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |