Aihe: Releet kanavanvaihdossa
1
Aman
26.08.2003 17:57:09

Terve.

Lähitulevaisuudessa olisi tarkoitus kasata kaksi erillistä etuastetta ja yksi pääteaste nupin kuoriin, ja siitä pitäisi syntyä ihan toimiva kitaravahvistin.

Signaalin siis pitäisi mennä kitarasta aina jommankumman etuasteen kautta pääteasteelle. Eli etuasteita(kanavía) pitäisi pystyä vaihtamaan jalkakytkimellä sekä nupin etupaneelista löytyvällä kytkimellä.

,.,.,.,.,.,.,.,./-----Etuaste1(kanava1)-----
Kitara------,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.-----Pääteaste
,.,.,.,.,.,.,.,.-----Etuaste2(kanava2)-----/

Toivottavasti tuo huippuunsa viritetty kaavio näkyy oikein:)

Eli eikös tämä tällainen kanavanvaihto kannata tehdä releellä/releillä? Joku ledikin pitäisi saada kanavanvaihtimeen..

Ongelmanahan nyt on tietenkin se ettei minulla ole minkäänsortin tietämystä releistä, joten nyt jos joku kykenisi kertomaan miten se tapahtuu, osoittamaan paikan netistä mistä löytyisi tarvittavat ohjeet tahi suosittelemaan opusta joka löytyisi suhtkot helposti kaupungin kirjastosta niin olisin kiitollinen!
Ihminen se on muusikkokin.
Mikko Kankaanpää
26.08.2003 18:01:39

Oletko katsellut kanavanvaihdollisten kitaravahvistimien kaavioita? Niistä saanee ideoita. Itse en ole releitä vahvistimissa käyttänyt, mutta ei pitäisi tuottaa ongelmia. Halvat releet saattavat aiheuttaa napsahdus ääni signaalin sekaan... Oletko koettanut etsiä googlella?

Mikko
SaBer
27.08.2003 13:58:23

Geofexistä löytyy tietoa releistä audiokäytössä. www.geofex.com
Aman
27.08.2003 15:59:26

Kiitokset erittäin paljon! Lisää saa vastailla toki, mutta täytyy sanoa että tuo Geofexin Rele-perusteet auttoi ymmärtämään koko homman idean! Harvoin asia menee mulle ekalla kertaa näin hyvin perille kuin tällä kertaa:-)
Ihminen se on muusikkokin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)