Tässä nyt kitaristin kanssa ollaan suunniteltu että tehtäis joku oman mallinen kitara että ei tulisi mitään virheitä jne., joten jälleen kerran sekavassa(kin) tilassa kysyn tieltä, kansalaiset ja maahan(kin)muuttajat, mistä sen teitte, kuinka paljon siitä teitte, miksi sen teitte ja onkos teillä kuvia niistä? Jos bändissä ei ole kitaristia, se on uudenaikainen.
Jos bändissä ei ole laulajaa, se on instrumentaalinen.
Jos bändissä ei ole rumpalia, se on erilainen.
Jos bändissä ei ole basistia, se on paska. |
Tässä nyt kitaristin kanssa ollaan suunniteltu että tehtäis joku oman mallinen kitara että ei tulisi mitään virheitä jne., joten jälleen kerran sekavassa(kin) tilassa kysyn tieltä, kansalaiset ja maahan(kin)muuttajat, mistä sen teitte, kuinka paljon siitä teitte, miksi sen teitte ja onkos teillä kuvia niistä? Mä oon suunnitellut parikin runkoa ja kaulaa itse. Yhtään kitaraa en ole saanut valmiiksi asti kun mulla ei oo koskaan ollu rahaa osiin. Kuvia on uusimmasta projektista mun nettisivuilla. Mallit suunnittelin siten että katselin netistä kitaroiden kuvia. Sitten poimin aina jostain kitarasta jonkin yksityiskohdan mikä miellytti silmää ja yhdistin kaikki yksityiskohdat. Yhdistäminen tapahtui ensin pienenä piirroksena jota rupesin sitten jalostamaan inhimillisemmän näköiseksi ja lopuksi tein kartongista millin tarkkuudella 1:1 mallit rungosta ja kaulasta. Sitten otin selvää kaikista tarvittavista mitoista ja rupesin mittailemaan siitä mun kartonkikitarasta osien paikkoja. Sitten kun kaikki oli suunniteltu mä asetin mallin runkopuun päälle, piirsin ääriviivat puuhun ja vielä kertaalleen tarkistin mallin muotojen mielekkyyden ja sopusuhtaisuuden. Sitten vahvistin viivat ja sahasin rungon. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |