Aihe: Auttakaa tietämätöntä
1
HulluSimo
13.09.2003 21:01:41
Mä en siis vielä tajua näistä elektroniikka-asioista oikein mitään, mutta mitä piuhaa kitaroiden sisällä on kaikkien mikkien, potikoiden ja jakin välissä? Täytyis saada tosta yhestä nurkassa lojuvasta kitaran romusta koottua jotain.

Ja sitten toinen asia kitarapiuhoista, kun niitäkin rikkinäisiä on jo aika paljon kertynyt, eli plugit vois käyttää uudestaan varmaan? Eli siis mistä saa ostettua edullisesti instrumenttijohtoa ja kuinka paljon maksaa esim. yksi metri?
...or still alive! Katsokaa wanted!
fox
13.09.2003 21:13:54

Mä en siis vielä tajua näistä elektroniikka-asioista oikein mitään, mutta mitä piuhaa kitaroiden sisällä on kaikkien mikkien, potikoiden ja jakin välissä?

Kitaran laadusta riippuen joko ihan tuikitavallista kytkentäjohtoa eli "hyppylankaa" tai sitten jos haluaa ja varastoissa on, niin ainakin jakille menevä johto suojattua kaapelia. Toki tällä saa muitakin välejä johdotella. Mieluimmin ohutta sellaista kaapelia että mahtuu konehuoneeseen. Virrat kun kitarassa jää hyvinkin pieniksi.

Eli siis mistä saa ostettua edullisesti instrumenttijohtoa ja kuinka paljon maksaa esim. yksi metri?

Edullisuus on aina ostajan harkinnassa..:)
Soitinliikkeistä, osokkeesta www.ljudia.com, elektroniikkaliikkeistä tms. Lyhyitä pätkiä voi koittaa ruinata korjaamoilta tms.
noir
13.09.2003 21:56:44
Mä en siis vielä tajua näistä elektroniikka-asioista oikein mitään - -

Jos tarvitset käytännön apua, niin ilmoittele - laitan kolvin kuumenemaan ;)
Kyllä, olen nähnyt PMMP:n livenä.
Solex
14.09.2003 12:40:52
Pieni vinkki kun rupeat kolvailemaan: Kitaran elektroniikka on hyvin ronkeli kylmäjuotoksien kanssa! Muista siis lämmittää juotokset kunnolla. Potikka taitaa olla ainoa heikko kohta kitaran elektroniikassa joka saattaa kärähtää huonolla tuurilla lämmön kanssa liioitellessa.
Väkivalta Lopettaa Vittuilun.
HulluSimo
14.09.2003 12:53:07
Ok. Kiitoksia!
...or still alive! Katsokaa wanted!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)