Solex 04.11.2003 22:42:41 | |
---|
Tässä straton kyhäämistä suunnitellessa ajattelin tehdä mikeille uimallas koverruksen perinteisen straton kavitaatioiden sijaan. Koska mikitykseni tulee olemaan näillä näkymin H-S-S tyyppine ja mieleni saattaa muuttua vuosien varrella sen verran että saattaisinpa jopa joskus lykätä humbuckerin kaulaan jos tuo yksikelainen alkaa tympiä , ehkä jopa keskelllekkin. Eli noita asennellessa ei sitten tulisi kiroiltua uuden jyrsinnän väsäämisessä jo kerran valmistuneeseen kitaraan, niin kysäisenkin nyt kun vielä vähän kokemuksen puute vaivaa ja epävarma asiasta olen: Keksiikö joku hyvän syyn miksi minun kannattaisi jättää moinen tekemättä ja jyrsiä vain perinteinen "jokaiselle mikille oma" tyylinen? Mitä pitäisi ottaa huomioon noin isoa jyrsintään tehdessä? Entä onko joku täällä tuollaisen tehnyt omaan keppiinsä? Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |
vrajala 04.11.2003 23:49:02 | |
---|
Keksiikö joku hyvän syyn miksi minun kannattaisi jättää moinen tekemättä ja jyrsiä vain perinteinen "jokaiselle mikille oma" tyylinen? Mitä pitäisi ottaa huomioon noin isoa jyrsintään tehdessä? Entä onko joku täällä tuollaisen tehnyt omaan keppiinsä? Ainoat syyt jotka keksin ovat häiriönsuojaus (ei todennäköisesti merkittävä) ja soundin muuttuminen (ei välttämättä kuultavissa). Isomman pesän tehdessäsi syntyy pleksin alle jonkinnäköinen kaikupesä ja pleksin tuennan vähentyessä pleksi (ja mikit) pääsee paremmin värähtelemään. Myös kopan massa vähenee. Kukaan ei silti voi etukäteen sanoa onko muutos hyvä, huono vai edes kuultavissa. Tai siis joku varmaan voi, tiedä sitten siitä totuuspohjasta. Menee vähän tonne Punainen vai Sininen kitara -osastolle... Jyrsintä taitaa onnistua varovasti tehtynä ihan käsivarallakin. Varmempaa olisi sahata vanerista jigi (eli kolo keskelle sopivankokoista palaa). Tämän voi tehdä joko koko pesän kokoiseksi tai vielä varmistellen sellaiseksi ettei jyrsin mahdu lipsahtamaan reunalta. Jälkimmäisessä tapauksessa jigiä voi joutua siirtämään homman puolessa välissä. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
moikki 05.11.2003 09:30:37 | |
---|
Minä tein omaan stratooni humpparin kolot kaula ja tallamikille. Keskelle tein ihan normaalin singlecoil tyyliselle mikille käypäsen kolon joten nyt voin laittaa kitaraan S-S-S, H-S-S, H-S-H, H-H mikitykset. Let`s rock like fuck! by Mike Monroe |
P2 05.11.2003 13:17:34 (muokattu 05.11.2003 13:35:01) | |
---|
Minä olinkin niin rankka jätkä, että pistin vaan 2 humpparin koloa. Kaipa tuo soundiin vaikuttaa, jos uima-altaan sinne teet, vähemmän puuta soimassa. Edit: Jos välttämättä haluut tollasen yhdistelmän, että saa tarvittaessa 2 humpparia, ehdottaisin että jätät siihen tallamikin kolon ja keskimikin kolon väliin puuta, kuten on normaalistikin stratossa, ainakin mun standardissa ja kyllä sinne eteenkin humpparinkokoisen kolon saattaa saada mahtumaan, kun oikein sovittaa, tekee todellakin vain mikin kokoisen kolon. |
SaBer 05.11.2003 14:01:39 | |
---|
Tuli vaan mieleen, että onhan noita singlecoilin kokoisia humppareitakin olemassa... |
Snowblind 06.11.2003 10:20:28 | |
---|
Tuli vaan mieleen, että onhan noita singlecoilin kokoisia humppareitakin olemassa... Nekin yleensä kuitenkin kalliimpia kuin perushumpparit. Oli iloinen yllätys kun oman squierin pleksin avasin kun piti katsoa ettei mitään kosketushäiriöitä ole, kun on vähän huonosti toiminut, niin siellähän on juuri nuo uima-allas kolot. Nyt voikin pelkällä pleksin vaihdolla pistää Duncan Customin siihen, eikä tarvitse noihin pikkuhumppareihin tyytyä tai tarvitse bodya raiskata yhtään. Pelasta lukutaidottomat, vastusta allekirjoituksia!
Eiku... |
Solex 06.11.2003 18:45:38 | |
---|
Hey, kiitos erityisesti vrajalalle hyvistä vinkeistä! Ei oikein kiinnosta nuo singlecoil in hum sizet kun ensinnäkin valinnanvara ja monipuolisuus kutistuvat aika radikaalisti sellaisessa ratkaisussa. Taidanpa tehdä sellaisen ratkaisun niinkuin P2 ehdotti eli teen talla ja kaulamikille tarpeeksi tarkat kolot jotta puuta ei tarvitse liikaa jyrsiä. Ja jos sitten joskus humpparia asennellessa mikki krakaa pikkaisen seinämää vasten niin taltallahan sitä saa trimmailtua. Eli keskelle jää sellainen sopiva määrä puuta tukemaan pleksiä. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |