Aihe: Biasoinnin tarve?
1
Guitarfreak
16.12.2003 13:27:30
Putkiradioon olisin vaihtamassa putkea. Siellä on tällä hetkellä joku vanha philipsin putki mutta se alkaa olemaan eläkeiässä (eli kohta 50v) ja sinne pitäisi sijoittaa uusi lämmitin.
Nyt kun tökkään sinne Groove Tubesin EL84-S:n, niin tarvitseeko sitä biasoida, vai meneekö "vanhasta muistista"?

: GF :
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Mikko Kankaanpää
16.12.2003 15:59:37

Ei tarvi biasoida.
Volle
16.12.2003 17:07:18
Enpä viitsi omaa aihetta tehdä, kun putkikoneasiantuntijat kuitenkin tämän lukevat. Eli juttuni on hieman asian vierestä: Miten säädetään bias a-luokan laitteesta? Onko jotakin eroa AB-koneen biasointiin (sen olen pari kertaa tehnyt)? Nyt biasoinnin kohteena oleva laite on Laney lc 15r ja kytkentäkaavion mukaan bias-säätöpotikka löytyy. Muita mittalaitteita ei mulla ole, kuin yleismittari.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
Mikko Kankaanpää
16.12.2003 19:10:56

Enpä viitsi omaa aihetta tehdä, kun putkikoneasiantuntijat kuitenkin tämän lukevat. Eli juttuni on hieman asian vierestä: Miten säädetään bias a-luokan laitteesta? Onko jotakin eroa AB-koneen biasointiin (sen olen pari kertaa tehnyt)? Nyt biasoinnin kohteena oleva laite on Laney lc 15r ja kytkentäkaavion mukaan bias-säätöpotikka löytyy. Muita mittalaitteita ei mulla ole, kuin yleismittari.

Ei tuo laney taida toimia A luokassa vaan pikemminkin "kuumassa" AB luokassa...

Mikko
Volle
16.12.2003 19:39:12
Ei tuo laney taida toimia A luokassa vaan pikemminkin "kuumassa" AB luokassa...

Mikko

Niinpä taitaa olla. En jäänyt odottelemaan vastausta, vaan perehdyin http://www.aikenamps.com/ -sivustoon ja siellä tosiaan todettiin, että erittäin monet "mukamas" a-luokan koneet ovatkin ab-koneita.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)