Aihe: Les Paulini valmis
1
myguitar
13.01.2004 21:18:43
Tässä olis kuvia kitarastani. Pintakäsittely vei aikaa, mutta tyytyväinen olen kaikinpuolin, niin pintaan kuin saundeihinkin. Perinteinen hondurasin mahonki runko vaahtera kannella ja mahonki kaulalla. Schaller Golden 50 mikit.
www.geocities.com/velluant24/kitararakennus2
skebajaba
13.01.2004 21:57:53
Tässä olis kuvia kitarastani. Pintakäsittely vei aikaa, mutta tyytyväinen olen kaikinpuolin, niin pintaan kuin saundeihinkin. Perinteinen hondurasin mahonki runko vaahtera kannella ja mahonki kaulalla. Schaller Golden 50 mikit.
www.geocities.com/velluant24/kitararakennus2

onnea vaan...ei päässy kattoo kuvia, mut kokeilen tunnin päästä uusiksi..=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
askomiko
13.01.2004 22:25:55
Arg. Voiko turhempaa sivustoa olla kuin geocities. Siirtää puoli megaa, ja sitten sanoo jotta stop, nyt on liikaa. :P :P
Myytävänä pari kitaraa ja Orange Ad30? Myykääs joku mulle 4x12" greenbackeillä.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
skebajaba
13.01.2004 22:37:37
on muuten tosi hieno kitara...tosi hienot noi erilaiset vola ja tone-potikat.
onnea vielä kerran, tollasella kyllä kelpaa soitella..=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
kalkkuna
13.01.2004 22:41:24
Hieno on, tosin burstia olisi voinut tehdä vähän sulavemmaksi.
myguitar
13.01.2004 22:59:39
Hieno on, tosin burstia olisi voinut tehdä vähän sulavemmaksi.

Bursti ei ole todellisuudessa niin jyrkkä kun kuvista näyttäis. Eikä ihan noin kirkkaan punainenkaan, sehän se taitaakin tehdä jyrkän näköisen. Mut ensimmäiseksi ruiskumaalaukseksi olen tyytyväinen.
northman
14.01.2004 11:44:40
Jep onneksi olkoon hienonnäköinen skitta! mulla on kans lespa pintakäsittely vaiheessa ja aikaa ja hermoja kysyy :),minä tein burstin vesiohenteisella clou petsilakalla märkää märälle tyylillä keltasta ohensin vedellä punasta ohentamattomana 2 kertaa ruiskuna oli "halpakaupan"Badger kopio"semmonen muovinen joka sekottaa siinä ulkopuolella.
mistä ostit mikit ja mitä makso?minä olen ajatellu ostaa seymore duncanin metallikuorisia paf kopioita musamailmasta 122 ekua kappale .
mullakin ei toi "bursti"näy kuvissa oikein, vissiin noi edulliset digikamerat ei ole niin laadukkaita...
Juzzu
14.01.2004 12:00:49 (muokattu 14.01.2004 12:15:22)
minä olen ajatellu ostaa seymore duncanin metallikuorisia paf kopioita musamailmasta 122 ekua kappale

Onko tuo '59:t (kalliit), vai Seth Loverit (halvat!).
Tietenniin, jos ois '59:t nelipiuhaisena, niin sitten ois kai ihan tavallisen hintaiset...

Oma LP ei ole vielä pintakäsittelyvaiheessa, ei todellakaan, mutta itse ajattelin olla tekemättä burstia, kun ei ole kunnon ruiskuja ja jotenkin epäilen saisinko siitä muuten kovin hyvän.

EDIT: ai niin se tärkein unohtui tuossa vöyhkätessä! Eli onneksi olkoon upean kitaran valmistumisesta! :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
northman
14.01.2004 13:53:16
Onko tuo '59:t (kalliit), vai Seth Loverit (halvat!).
Tietenniin, jos ois '59:t nelipiuhaisena, niin sitten ois kai ihan tavallisen hintaiset...

Mää tarkoitin tota "classic cover humb sh-1b ncov ja sh-1n ncov malleja 122.4 euroo musamailmassa
myguitar
17.01.2004 00:14:39 (muokattu 17.01.2004 00:55:22)
Jep onneksi olkoon hienonnäköinen skitta! mulla on kans lespa pintakäsittely vaiheessa ja aikaa ja hermoja kysyy :),minä tein burstin vesiohenteisella clou petsilakalla märkää märälle tyylillä keltasta ohensin vedellä punasta ohentamattomana 2 kertaa ruiskuna oli "halpakaupan"Badger kopio"semmonen muovinen joka sekottaa siinä ulkopuolella.
mistä ostit mikit ja mitä makso?minä olen ajatellu ostaa seymore duncanin metallikuorisia paf kopioita musamailmasta 122 ekua kappale .
mullakin ei toi "bursti"näy kuvissa oikein, vissiin noi edulliset digikamerat ei ole niin laadukkaita...

Ostin kaikki osat Helsingin Millbrook musiikista.
Suhkoht edulliset mikit nää Schaller Golden 50, maksovat 70,83 euroa/kipale.

Kyllä tää tekeleeni hienosti gibsontyyppisesti soundaa. Siinä on Jimmy Page style kytkentä, elikä kaikki potikat ovat puss/pull nostomallia. Volumepotikoissa yläasennoissa puolitus. Tallamikin tonessa vaiheenkääntö, joka toimii siis molempien mikkien ollessa yhtäaikaa päällä. Kaulamikin tonessa sarjaankytkentä tallamikin kanssa. Ite en tehnyt kytkentöjä, vaan siskon mies hoiti homman hienosti. Kokeiluahan tää kaikki oli, mut hyvältä kuulostaa. Sellanen ominaisuus tässä on, että kun kaulamikin tone on yläasennossa ja kun mikkivalitsimen pistää ala-asentoon tallamikille, niin menee pelit seis. Ihmeesti sen jotenkin muistaa ainakin vielä, ettei vaan käy tositoimissa että hiljenee kitara kerralla kun valitsinta kääntää. Soundivaihtoehtoja tuli niin monta et menee laskuissa sekasin, toistakymmentä.

Oktaavivirityksen kanssa oli vähä ongelmia g-kielellä. Mut säätövara riitti kun käänsin tallan toisinpäin. Siis säätöpalan sai parimilliä kauemmas.
Vire ei meinaa kunnolla pysyä ja taas g-kieli pahin. En tiedä onko virityskoneisto huono vai mikä on, mut vire laskee aika yllättäen. Koneisto on Klusontyypinen SD90-SLN. Onko muilla kokemuksia tosta ongelmasta?

Eka kitaratekeleessäni vire pysyy todella hyvin ja sen kuvat on ollu näytillä 2003 kevättalvella. Tuolta löytyy.
http://www.geocities.com/velluant24/kitarakuviani2
http://www.geocities.com/velluant24/kitarakuviani

Suuri kiitos kannustavista kommenteista.
jukcat
17.01.2004 16:34:07
Tosi hieno skitta, ja myös se ensimmäinen!! Kärsivällisyyttä on riittänyt, itellä on tämän kanssa vaikeuksia, mutta teakki LP valmistuu pikkuhiljaa
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
Kassu
17.01.2004 16:35:35
On joo aivan upea. Kyllä olisi poikaa soitella itsetehdyllä kitaralla. Noh, ehkä vielä joskus..
myguitar
17.01.2004 19:15:04 (muokattu 17.01.2004 19:19:24)

Laita kuvia tulemaan!
northman
17.01.2004 19:42:20
Laita kuvia tulemaan!

Pannaan kuvia sitte kun se on valmis :)...aattelin laittaa tohon oman kuvan kohdalle noi mun "lelujen"kuvat sitte kun toi lespa ja marsu projekti sitte joskus valmistuu mut voisinhan mää panna ton telen kuvan jo nyt kun se onpi valmis(logo lavasta puuttuu ompi työ alla )
northman
18.01.2004 22:16:59
Pannaan kuvia sitte kun se on valmis :)...aattelin laittaa tohon oman kuvan kohdalle noi mun "lelujen"kuvat sitte kun toi lespa ja marsu projekti sitte joskus valmistuu mut voisinhan mää panna ton telen kuvan jo nyt kun se onpi valmis(logo lavasta puuttuu ompi työ alla )

Panin tohon oman kuvan paikalle "työvaihekuvan"kun mun työnjohtaja tsekkaa tuleeko teleen kaula oikeeseen linjaan :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)