Aihe: aktiivimikki ratkaisua kitaraan
1
SH1THEAD
28.01.2004 17:29:07
elikkäs, nyt on tekeillään vasurin explorer. Runko on nyt lähes valmis. Pitäs alkaa mikkejä ja elektoriniikkaa miettimään. Kaipaisi ehdotuksi mikeiksi hevikeppiin.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä pitää olla helvetisti säröä.
Solex
28.01.2004 17:49:14
No jos aktiivimikit laitat niin muita järkeviä vaihtoehtoja ei taida olla kuin Mastertonet tai EMG:t. Mastertonea ei taida saada Suomesta joten EMG:t ovat helpompi ratkaisu hankinnan kannalta.

Jos EMG:t laitat niin ehdotan kahta humbuckeria: EMG 81 tallaan ja EMG 60, 85 tai jopa 89(sama kuin 85 mutta ainoa EMG:n aktiivi joka on puolitettavissa yksikelaiseksi = kallis) jos olet rahamiehiä. Etsippäs jostain EMG:n mikkien luonnehdinnat ja päätä mitä haluat. Muistaakseni 60:stä sanottiin lämpimämmäksi eikä niin heviksi kuin 85 mutta tästä en todellakaan mene takuun, kysy vaikka myyjältä.

Jos taas haluat vertailla Mastertonea niin m.netissä nimimerkillä LaXu on hyviä kokemuksia niistä. Tuleppas LaXu huvikseen kertomaan miten ne Les Paulissa on toiminut.
Väkivalta Lopettaa Vittuilun.
Insane Kane
28.01.2004 17:52:01 (muokattu 28.01.2004 17:53:05)
Hymm... EMG mikkejä miettiessä, tallaan laittasin ennemmin 85 kuin 81, koska 85 on hieman tanakampi.
89 ei käsittääkseni ole puolitettava vaan siinä on sisallä SA:n ja 85:n kaltaiset mikit.
Olisi EMG 60 & 89 myytävänä...
Tappaja-ahven...
LaXu
28.01.2004 22:37:01
Helpoiten Mastertonet saisi varmaan Saksasta, http://www.tonetoys.de/ Ei tosin näytä löytyvän kultakuorisia malleja.

Mulla on ollut Mastertonet (SPA-2 tallassa, vHO kaulamikkinä) Fenix Les Paulissani viime kesästä lähtien. Tilasin mikit suoraan valmistajalta, Australiasta. Silloin oli Mastertonella "-30% hinnasta pois" tarjous, joten postikuluineen ja tulleineen kahden mikin hinnaksi tuli n. 200&euro, eli vähemmän kuin mitä EMG:t, DiMarziot tai Duncanit olisivat maksaneet Suomesta ostettuna. Mastertone on tuossa viimeisen kuuden kuukauden aikana hilannut hintaa kyllä jonkin verran ylöspäin, silloin mikit olivat $115 kpl, nyt $140.

Joka tapauksessa minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa Mastertonesta. Varsinkin asiakaspalvelu oli erinomaista. Kyselin kaikenlaista ennen ja jälkeen mikkien ostamisen ja aina tuli vastaus nopeasti ja asiantuntevasti.

Mikkien mukana tuli potikat (2 per mikki) joihin oli valmiiksi kolvattu kondensaattorit kiinni. Mukana tuli myöskin asennusohjeet (useita kaavioita yleisillä kytkennöillä, joita stratoissa, teleissa ja Les Pauleissa esimerkiksi näkee) sekä Switchcraftin stereojakki, johon oli valmiiksi kolvattu patteriklipsu kiinni.

Itse mikkien soundiin olen ollut erittäin tyytyväinen. Säilyttävät Les Paulille tyypillisen äänen puhtailla ja särösoundeilla ja soundi on molemmissa tapauksissa hyvä ja selkeä. vHO:ssa on varsin Gary Moore tai Slash henkinen soundi, eli paksu ja laulava. SPA-2 taas on sopivan ärhäkkä ja siitä saa tuhtien rokkisoundien lisäksi kirkkaan puhtaan, kun volapotikkaa kääntää pienemmälle.

Tää kuulostaa kyllä melkein mainospuheelta, mutta tyytyväinen olen tosiaan ollut ja en usko, että petyt jos Mastertonet hommaat.

Tässä vielä pari kuvaa niin näet, miltä mikit näyttävät kitarassa.

http://personal.inet.fi/koti/laxu/pics/fenix_les_paul_custom-4.jpg
http://personal.inet.fi/koti/laxu/pics/fenix_les_paul_custom-5.jpg
http://personal.inet.fi/koti/laxu/pics/fenix_les_paul_custom-7.jpg

Noissa ulkona otetuissa kuvissa mikit näyttävät melkein kromatuilta, mutta viimeisessä kuvassa näkyy, että kullatuthan ne ovat. Mikeissä lukee nurkassa Mastertone hopea/kromitekstillä..tosin itse tekstiä ei kyllä huomaa ellei katso ihan läheltä ja sopivassa valossa.
SH1THEAD
29.01.2004 16:42:20
Joo, mun pitää kyl miettii koko kitaran valmistusta. Rungon viilut ei meinaa pysyä toisissaan kiinni..
Kitara on lyömäsoitin ja siinä pitää olla helvetisti säröä.
mathias
29.01.2004 19:21:38
Suosittelen kyllä tuota EMG 81/60-yhdistelmää. Siis 81 tallaan ja 60 kaulaan. Kyllä ainakin minun Explorerissa toimii kivasti.
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)