lennon 02.02.2004 18:14:37 | |
---|
Olen aikeissa rakentaa jazz-bass tyylisen basson. Puut on hommattu perä saarnia ja kaula vaahteraa. Otelaudan tilasin uritettuna nauhojen naputtelu ei varmaankaan ole vaikeaa? Ensikertalainen kun olen kysyisin teiltä jo pidemmälle ehtineiltä vinkkejä ja kokemuksia? esim. Mistä osat edullisemmin? Mitä mikkejä suosittelette? |
beorn 02.02.2004 20:47:42 | |
---|
Mikeistä en paljoa tiedä, mutta katsos mun rakentama basso. http://koti.mbnet.fi/rniemi/basso/ Lisävarustuksina löytyy: pullon avain, kantokahva, sisäänrakennettu viritysmittari, vibra ja tietenkin irrotettava pullonteline! |
Snowblind 02.02.2004 21:02:14 | |
---|
Mikeistä en paljoa tiedä, mutta katsos mun rakentama basso. http://koti.mbnet.fi/rniemi/basso/ Lisävarustuksina löytyy: pullon avain, kantokahva, sisäänrakennettu viritysmittari, vibra ja tietenkin irrotettava pullonteline! Hoho! Tuo on aika hurja basso :D "Vierivä sammal ei sämpylöity ja pierevä noiri ei mummioidu."
- Suuria elämänviisauksia |
KMT 03.02.2004 01:21:39 | |
---|
Vibraa.........Jes kuinka tuommosen saa rakennettua? Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
trih 03.02.2004 07:24:19 (muokattu 03.02.2004 07:30:41) | |
---|
|
PasiB 03.02.2004 10:02:09 (muokattu 03.02.2004 10:02:44) | |
---|
Olen aikeissa rakentaa jazz-bass tyylisen basson. Puut on hommattu perä saarnia ja kaula vaahteraa. Otelaudan tilasin uritettuna nauhojen naputtelu ei varmaankaan ole vaikeaa? Ensikertalainen kun olen kysyisin teiltä jo pidemmälle ehtineiltä vinkkejä ja kokemuksia? esim. Mistä osat edullisemmin? Mitä mikkejä suosittelette? Sama homma on mielessä, body vain tulee olemaan leppää. Osat aattelin hommata Sp-elektroniikasta, näyttävät olevan siellä jonnin verran halvempia kuin Millbrookilla. Mikeiksi tulee Kent Armstrongin mikit joiden hinta/laatusuhde pitäisi olla aika hyvä. Kitarassa on liikaa kieliä |
Basismi 03.02.2004 12:40:01 (muokattu 03.02.2004 12:49:14) | |
---|
esim. Mistä osat edullisemmin? Jenkeistä, esim www.bestbassgear.com, tuolta dimarzion ultrajazzit tai model j:t www.stewmac.com, rautatavara www.warmoth.com Millbrook taitaa olla ainoa kotimaan vaihtoehto, kannattaa tarkistaa ainakin hinnat. Jos tilaat jotain jenkeistä, ota samalla kertaa kaikki potikat ja nupit ym pikkutavara. EDIT: sp-elektrooniikassa näytti olevan kyllä kohtuuhinnat. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
KMT 03.02.2004 17:20:04 | |
---|
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Sa,kke 07.02.2004 15:43:27 | |
---|
Voisko sähkökitaran osia jotenki hyödyntää bassoa rakentaessa? Kitaran kaula ei taida ihan kestää basson kieliä? Neuvokaapa.... |
Snowblind 08.02.2004 13:19:00 | |
---|
Voisko sähkökitaran osia jotenki hyödyntää bassoa rakentaessa? Kitaran kaula ei taida ihan kestää basson kieliä? Neuvokaapa.... Eiköhän se kestäisi, mutta pitää muistaa että bassossa on paljon pidempi skaala kuin kitarassa, eli basson kaulakin on paljon pidempi. Kitaran skaalalla ei bassovireisiin virittäminen onnistu, koska muuten kielet menevät niin löysiksi että sama kun ei olisi kiinni ollenkaan. |
Puavali 08.02.2004 13:22:45 | |
---|
Voisko sähkökitaran osia jotenki hyödyntää bassoa rakentaessa? Kitaran kaula ei taida ihan kestää basson kieliä? Neuvokaapa.... Hihnatapit, plugipistoke, volume- ja tonenamiskuukkelit. Eli ei juuri mitään. |
Lord of the strings 08.02.2004 19:20:27 | |
---|
Bassoon floikka!! Nojoo, ehkei. Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree. |
beorn 10.02.2004 02:45:59 | |
---|
Vibraa.........Jes kuinka tuommosen saa rakennettua? Samalla periaatteella, kun mitä nää perinteiset kitaran vibrazydeemit on. Eli hitsaa vanhaan tallaan alapuolelle jousille pätkän vahvaa peltiä ja vitusti jousta jne. Kammen saa helposti kun siihen tallahässäkän kylkeen hitsaa jotain, mihin saa kierteet... All men play on ten! |