Aihe: Ensimmäisen projektin idea
1
Ze Kink
29.02.2004 14:13:40 (muokattu 29.02.2004 19:09:03)
Noniin, kiinnostuin tossa vähän ennen joulua kitaranrakennuksesta. Nyt olisi idea ensimmäiseksi rakennusprojektiksi, strato yhdellä tallahumpparilla.
Tein vielä jonkinnäköisen suunnitelman kisekae-hässäkällä:

http://www.kolumbus.fi/lassi.salo/roina/Hevistrato.JPG

Eli siihen ei siis tulisi mitään arm contouria, ja vain 1 volapotikka ja 1 tallahumppari. Kiinteä talla lienee aika paljon helpompi rakentaa, vai?
Ja, tuossa on valkoiset reunabindingit, ovatko ne kenties liian vaikeita tehdä?
Kaulan ostaisin todennäköisesti millbrookilta.
Paljonkohan veikkaisitte tämän projektin hinnaksi?
Ja näyttääkö tuo liian vaikealta ensimmäiseksi projektiksi?

EDIT: Ja runko tulisi todennäköisesti olemaan leppää.

EDIT: Uudistettu kuva ilman bindingiä ja elbow contourilla.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
nothingnes
29.02.2004 14:16:56
tee ite se kaula tulee parempi.
iteki suunnittelin valmiin kaulan ostamista mut sit mä aattelin että vitut j päätin tehdä ite
Ze Kink
29.02.2004 14:19:24
tee ite se kaula tulee parempi.
iteki suunnittelin valmiin kaulan ostamista mut sit mä aattelin että vitut j päätin tehdä ite

Voihan sen myöhemmin korvata omatehdyllä, eikö? Ja mua enemmän kiinnostaisi aluksi toi rungon teko ja muut, en viitsi siihen hienovaraiseen kaulantekoon näin aluksi ryhtyä. Jos tuosta nyt tulee jotain niin seuraavaan ehkäpä omatehty kaula.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
Mark-Ken
29.02.2004 14:22:48
Sähköpuoli näyttäisi aika yksinkertaiselta.
www.guitarelectronics.com
P2
29.02.2004 14:53:15 (muokattu 29.02.2004 14:57:22)
Joo, body on aika helppo kyllä tehä. mutta kannattaa miettiä, että laittaako enemmän ku yhden mikkikolon vaikka alkuun tuleekin vaan 1 mikki, koska jälkeenpäin voi tehdä mieli laittaa toinen humppari tai 2 yksikelaista. Jos tuntee epävarmuutta kaulan suhteen, ei sen tekemiseen kannata ryhtyä, koska siinä on aika kova homma, ja sen voi myös pilata aika helposti. Leppä on hyvä valinta, helposti työstettävä puu. Bindingejä en heti ekaan kitaraan suosittele, ja se "armrest" on aika helppo tehdä esim. höylällä. Tosiaan hardtail on helpoin tallavaihtoehto ja luultavasti aika hyvä soundinenkin. Suosittelisin kyllä toista humpparia, kaulalle, mutta oma on valintasi.

Edit: Hinta: kaula n. 200e, mikki 50-100e, talla n. 50 e, pleksi n.25e (riippuu paljon materiaalista), virityskoneisto 50e + muut härpäkkeet (maalit, ruuvit satula, hihnatapit jne.) n. 100e, leppälankku ei paljoa maksane, n. 20e ehkä riippuen taas mistä ostaa ja minkälaista. Summan voit laskea itse.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)