Aihe: Ruusupuuotelaudasta
1
m_kuivamaki
29.02.2004 11:21:40
Onko ruusupuu yhtä herkkää lohkeilemaan kuin eben? Ja sitten että miten hyvin ruusupuun kanssa onnistuu "liima+hiomapöly" täyte (siis inlayta tehdessä). Eebeniin se toimi ainakin loistavasti. Puun ja seoksen eroa ei meinaa huomata edes suurennuslasilla!
saturnzreturn
29.02.2004 14:56:05
Onko ruusupuu yhtä herkkää lohkeilemaan kuin eben? Ja sitten että miten hyvin ruusupuun kanssa onnistuu "liima+hiomapöly" täyte (siis inlayta tehdessä). Eebeniin se toimi ainakin loistavasti. Puun ja seoksen eroa ei meinaa huomata edes suurennuslasilla!

luultavasti se lohkeilee herkemmin, ainakin jos se päästetään todella kuivahtamaan niin lohkeilee siinä ittekseen...

vastakysymys: missä suhteessa liimaa ja hiomapölyä?
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
m_kuivamaki
29.02.2004 18:45:44
Oon pistäny pölyä vain silmämääräisesti eli sitten kun satsi näyttää hyvältä. Voisi olla kyllä parempi käyttää joitain samoja suhteita. Epoksiin olen sekoittanu. Onko jotain ehdotusta liiman ja pölyn määrään?
samueld
01.03.2004 18:31:29

vastakysymys: missä suhteessa liimaa ja hiomapölyä?

Pikaliiman kanssa niin, että vuorotellen pikaliimaa ja pölyä, kunnes reikä on täynnä.
Move over cold dog, 'cause the hot dog's movin' in...
Da Make
01.03.2004 18:33:49
Pikaliiman kanssa niin, että vuorotellen pikaliimaa ja pölyä, kunnes reikä on täynnä.

Pikaliimat ovat kirottuja... Niiden kanssa läträämisen jälkeen huomaa vaan että "sormen päihin on kasvanut ebenpuuta...".
Epoxy antaa anteeksi.
Cräx, Change, Ötöm!? IHKK #09
samueld
01.03.2004 20:16:30

Pikaliimat ovat kirottuja... Niiden kanssa läträämisen jälkeen huomaa vaan että "sormen päihin on kasvanut ebenpuuta...".
Epoxy antaa anteeksi.

hiekkapaperia...
Juzzu
01.03.2004 20:50:33 (muokattu 01.03.2004 20:51:56)
Epoxy antaa anteeksi.

Mä en jaksa odotella, joten ensin pölyt koloon, sitten pikaliimaa päälle, lisää pölyä sekunnin murto-osissa uskomattomalla reaktionopeudella perään, ja vielä kerran pölyä. Jonnin verran odottelua, ja hiomaan pääseekin sitten melkein heti.

Eebenin kanssa kannattaa sitten käyttää pölyä aika varovasti, nimittäin voin kokemuksesta sanoa että isohkon pölyliimaklöntin hiominen on varsin "miellyttävää" hommaa. Se eeben kun on liimattuna ihan yhtä kovaa, kuin tavallinenkin eeben.

EDIT: ja niin vielä tuohon ruuspuuhun, en usko että toimii yhtä hyvin kuin ebenin kanssa, sillä ruusupuuhan on vaaleampaa ja siinä näkyy puun syytkin, joten veikkaan että liimamössökohdat erottuvat huomattavan paljon tummempina, ja niissä on myöskin syyt sitten poikki. Mutta tuo oli vain veikkaus, en ole kokeillut.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
samueld
01.03.2004 21:04:19

Mä en jaksa odotella, joten ensin pölyt koloon, sitten pikaliimaa päälle, lisää pölyä sekunnin murto-osissa uskomattomalla reaktionopeudella perään, ja vielä kerran pölyä. Jonnin verran odottelua, ja hiomaan pääseekin sitten melkein heti.

Minua neuvottiin laittamaan yleensä liimaa ensin, että ei käy niin, että pöly jää alta kuivaksi. Ripeän kaverin ratkaisu tuo pikaliima on.
Juzzu
02.03.2004 07:06:54
Minua neuvottiin laittamaan yleensä liimaa ensin, että ei käy niin, että pöly jää alta kuivaksi. Ripeän kaverin ratkaisu tuo pikaliima on.

Niin... No minä olen vain aina liimannut jotain noihin koloihin (otelautaupotukset, nimiteksti lavassa jne) niin kyllähän sinne aina liimaa on männyt pohjalle muutenkin. Ja pieniä koloja täyttäessä... Juu, kyllä sitä on varmaan tullut liimaa laitettua ensin pohjalle. Ehkä :o) Toisaalta, liimaa on tullut laitettua myös aika reilusti aina päälle, jolloin pikaliimankin kanssa mössöstä tulee sellainen "tahna", jota voi vielä muutaman sekunnin hetkutella johonkin suuntaan.
Juzzu
03.03.2004 07:29:29
Tuossa kuva Gibson Custom Shopin filleröimästä ruusupuusta Reissue LP:ssa... Ei kovin kaunista!

http://elderly.com/images/vintage/30U/30U-11540_inlays.jpg
samueld
03.03.2004 09:47:20

Tuossa kuva Gibson Custom Shopin filleröimästä ruusupuusta Reissue LP:ssa... Ei kovin kaunista!

http://elderly.com/images/vintage/30U/30U-11540_inlays.jpg

Aika isoilla toleransseilla poikien vehkeet pyörii. Eeben on kyllä tossa suhteessa hyvä. Pikaliimapatenteista tulee siistejä.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Da Make
03.03.2004 11:15:52
Aika isoilla toleransseilla poikien vehkeet pyörii. Eeben on kyllä tossa suhteessa hyvä. Pikaliimapatenteista tulee siistejä.

Ovat Gibsonin kaverit näemmä tehneet "kasvunvaraa"...
Cräx, Change, Ötöm!? IHKK #09
Juzzu
03.03.2004 11:16:32
Tässäpä referenssinä Gibsonin (Epiphone?) kiinan tehtailta.
http://www.epiphone.com/FactoryTour/qdtour12.html
G-mies
03.03.2004 16:21:31
Tässäpä referenssinä Gibsonin (Epiphone?) kiinan tehtailta.

Kiinan pojat ovatkin fuskanneet ja ampuneet laserilla, Custom Shopin kaverit ovat varmaan puukolla veistäneet autenttiseen 50-luvun tyyliin :)
Main screen turn on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)