Aihe: Kitara kirkonpenkistä, Part III (kuvia)
1
jukcat
05.06.2004 08:01:10 (muokattu 05.06.2004 08:09:33)
www.mikseri.net/uolevit ja sieltä käyttäjäsivun kuvagalleriaan (klikkaa kuvaa ja se suurenee). Kuvasarja kitaran valmistuksesta käsityönä, materiaalina Agricolan kirkonpenkki.
Musiikkipuolella esim. Oh Oh Honey: The Preacher, Fender Sidekick 15 (Gain 7, Vol 4), ei efektejä..
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
Juzzu
05.06.2004 14:30:03 (muokattu 05.06.2004 14:44:45)
Mistä tuolta kuvia löytyy? Lauta suora linkki!

EDIT: Meidän estetiikan tajussa saattaa olla pientä eroa, muttei voi kyllä väittää etteikö tämä jasso olisi vähintään persoonallinen! :o)
http://files.mikseri.net/pics/36075.jpg
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Jammy
05.06.2004 14:33:19
Mistä tuolta kuvia löytyy? Lauta suora linkki!

http://www.mikseri.net/sivut/kuvat.php?id=51624
Da Make
05.06.2004 15:52:21
Hehe, todella true keppejä! Varsinkin tuo "soloist" (tai siis se missä on hardtail ja EMGeet).
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä! EI OSTETA EQ PEDAALIA! ÄLÄ TARJOA!
Miekkonen
06.06.2004 02:32:41
Helvetti, että ovat rumia.
kalkkuna
06.06.2004 03:25:12

Varmaan aika loukkaus, kun vielä omista käsistä noi skebat on tullut. Itse ainakin arvostan suuresti sitä että noi skebat on tehty itse.
KeljuK
06.06.2004 04:13:23
Hitsinvitsi, hyvinkin hauskan ja persoonallisen näköisiä soittimia on sälli väsännyt, varsinkin basso on hieno. Rokkia markalla!
Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety.
SaBer
06.06.2004 08:31:19

Varmaan aika loukkaus, kun vielä omista käsistä noi skebat on tullut. Itse ainakin arvostan suuresti sitä että noi skebat on tehty itse.

Jokaisella on oma makunsa. On mahdotonta tehdä jotain josta kaikki tykkää. Mun mielestä noi skitat on tosi hienoja, mutta toi basso ei oikeen kolahda. Toki minäkin arvostan sitä että ihmiset tekee itse soittimiansa, mutta ei se niiden ulkonäköä paranna. Pääasia on, että on tehnyt parhaansa.
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
kalkkuna
06.06.2004 14:41:06
Jokaisella on oma makunsa. On mahdotonta tehdä jotain josta kaikki tykkää. Mun mielestä noi skitat on tosi hienoja, mutta toi basso ei oikeen kolahda. Toki minäkin arvostan sitä että ihmiset tekee itse soittimiansa, mutta ei se niiden ulkonäköä paranna. Pääasia on, että on tehnyt parhaansa.

Tottakai siis jokaisella on oma makunsa, mutta silti itse en alkaisi moittia toisten omatekemiä soittimia, vaikka kuinka rumia olisivatkin, tämä oli siis mun pointti. Eli respectiä jo pelkästään siitä että ne on vaivalla tehty omilla käsillä.
sihvoh
06.06.2004 16:56:56
Tottakai siis jokaisella on oma makunsa, mutta silti itse en alkaisi moittia toisten omatekemiä soittimia, vaikka kuinka rumia olisivatkin, tämä oli siis mun pointti. Eli respectiä jo pelkästään siitä että ne on vaivalla tehty omilla käsillä.

Tästä pitää antaa plussa sekä sulle että soittimien tekijälle.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Skebaristi
06.06.2004 20:47:09 (muokattu 06.06.2004 20:49:43)

No teeppä itse hienommat...

Edit: On muutes siistin värinen tuo EMG skeba.
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
jukcat
06.06.2004 21:56:55
Niin siis väri on kuitenkin originaali ja yli sadanvuoden takaa. Ulkonäöstä voi olla tietty montaa mieltä, kuka mistäkin tykkää, mutta soitettavuus minusta soittimessa se tärkein ominaisuus on ja sitä noissa kyllä riittää, samoin kuin sitä ammattilaisetkin yllättänyttä soundia. Iso G:n kopion mallinen soi akustisesti kovempaa kuin Landolan akustinen ja heleästi kuin kannel, sähköillä siinä on todellä sävyä... Ja tätä mä hainkin persoonallista ja hyvää soundia. Koska se onnistui ei mulla ole valittamista. Aihiota on jäjellä vielä n.90m, että näitä vielä jokunen tehdään... Eikä kuva kyllä ihan anna oikeutta..
SaBer
06.06.2004 22:46:26

Itsekin olen kyllä sitä mieltä, että jos ei ole rakentavaa sanottavaa niin voi pysyä hiljaa.

Ulkonäkö on toissijainen seikka, johon ei mielestäni kannata liikaa kiinnittää huomiota. Sitävastoin jos joku tekee huonon soittimen, on sitä turha kehua, oli se sitten miten itse tehty.

Näiden kitaroiden tekijä tuntuu itse olevan tyytyväinen ulkonäköön ja sointikin on ilmeisesti loistava. Tämä on mielestäni pääasia, ja siitä voi onnitella tekijää.

Rupeaa menemään vähän offtopiciksi, joten kysytään vielä, että miten nuo "f-aukot" on toteutettu?
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
Spiralmind
07.06.2004 01:38:33

http://files.mikseri.net/pics/36075.jpg

Toi keskimmäinen on hiano!
"Miks kaikki suuri tahtoo meillä kuolla ja surkastua alhaiseen, miks meillä on niin monta mielipuolta ja vähän taitajia kanteleen?" - Eino Leino
Leikari
07.06.2004 08:25:00

kun ovat rumat niin ovat rumat - sehän oli aivan asiallinen arvio

vastenmielistä tuommoinen amerikasta tullut politically-correct -kielenkäyttö, että ei saa sanoa mitä mieltä on.

en itse tuommoisesta "rumat" kommentista loukkaantuisi - ne on alle kolmevuotiaita kun kehutaan, että "tulipas ernolla hyvä kaunis kakka".

on hyvä oppia, sanomaan ja kuuntelemaan asiallista kritiikkiä - tympii ne tyypit kun vaan kehuu ja kehuu vaikka ei ole edellytyksiä kehumiselle - tai sitten kehuja ei tiedä paremmasta

alkuperäisestä rumuus -kommentista vielä: sehän oli selvästi hyväntuulisesti "huumorilla" heitetty kommentti - osta mahahappolääkettä jos noin närästää

kitaroiden ja basson tekijä voi silti olla ylpeä hyvästä oivalluksestaan ja saavutuksestaan - materiaalijippo on tuossa oma juttunsa .... sanoisin, että "helvetin hieno, mutta ruma"
kalkkuna
07.06.2004 14:26:49 (muokattu 07.06.2004 21:31:29)
^No enpä nyt tiiä, ei sitä nyt noin vakavasti pidä ottaa, hienoa jos sulle sananvapaus on noin tärkeää, mutta ei siitä noin pidä ilmoittaa.
Ja muuten en näe tässä mitään "selvästi hyväntuulista huumoria": "Helvetti, että ovat rumia." ...Kukin tyylillään, jos toi nyt on sulle huumoria.
Rauhallisesti nyt vaan, esitin vaan oman näkemykseni asiaan, ja tämä tyyppi on tarjoamassa lääkkeitä närästykseen, ei helvetti, sanon minä. Musta tuntuu että joku toinen saattaa täällä tarvita lääkkeitä närästykseen, kun noin pitää tänne purkautua jostain näkemyksestä, ihme menoa kyllä.. Ei ole mun asia jos sulla on ollut rankka päivä, ihmeellistä että joku purkautuu tänne foorumille jostain "sananvapaudesta" tai kommenteista. Huhhuh, sanon minä, ei kyllä hyvin mene.
Loppu, ei enää kirjoituksia multa tänne.
Da Make
07.06.2004 14:50:13
...alkuperäisestä rumuus -kommentista vielä: sehän oli selvästi hyväntuulisesti "huumorilla" heitetty kommentti...

"Selvästi". Hetti tökkäsi silmään (tai vatsalaukkuun ihan miten vain) Kuttuileva sävy ja sanavalinnat.
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä! EI OSTETA EQ PEDAALIA! ÄLÄ TARJOA!
jukcat
07.06.2004 19:31:20
Rupeaa menemään vähän offtopiciksi, joten kysytään vielä, että miten nuo "f-aukot" on toteutettu?

No sapluunalla piirretty aukon kuva bodyn kanteen ja siiten vaan taltalla naputtelemaan. Syvyys on noin 1,5 cm ja mustaa maalia päälle. Ne näyttäää livenä kyllä ihan hyviltä!
Juzzu
07.06.2004 19:48:39
No sapluunalla piirretty aukon kuva bodyn kanteen ja siiten vaan taltalla naputtelemaan. Syvyys on noin 1,5 cm ja mustaa maalia päälle. Ne näyttäää livenä kyllä ihan hyviltä!

Tähän voisi sanoa, että tarkoitus pyhittää keinot! Hyvä meininki! :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)