NoPainNoGain 14.06.2004 14:41:15 | |
---|
Aion nyt tehdä tuollaisen koverretun otelaudan sratokopiooni. Otelauta on ruusupuuta. Nyt lähinnä mietinkin, että pitääkö tuota otelautaa käsitellä jollain aineella kovertamisen jälkeen? Millä työkalulla tuo kannattaisi tehdä? Muita vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon.. |
Juzzu 14.06.2004 15:03:43 | |
---|
Nyt lähinnä mietinkin, että pitääkö tuota otelautaa käsitellä jollain aineella kovertamisen jälkeen? Ruusupuu ei kummempia käsittelyjä tarvitse sen tavallisen öljyämisen lisäksi. Millä työkalulla tuo kannattaisi tehdä? Muita vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon.. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei tuota kannattaisi tehdä millään työkalulla ;o) Noh, tuskin sinua allekirjoittaneen mielipiteet kiinnostaa. Itse tekisin nuo kaiketi eri paksuisissa puisilla pyörötankoilla, joiden ympärille kääräisisi hiomapaperia. Pyörötankoja ei edes tarvitsisi hirveen montaa erilaista, koska päälle tulevalla paperin määrällä ja kerroksilla voi passailla sopivia säteitä eri nauhavälien tarpeisiin. Älähän sitten tee kovin syviä noista väleistä, ymmärtääkseni lähes "olemattomat" ajavat asiansa, sen sijaan kerran olen nähnyt urat mallia "isompionparempi", aika karun näköiset kyllä olivat.... Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Juzzu 14.06.2004 15:04:03 (muokattu 14.06.2004 15:07:03) | |
---|
Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus! Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Juzzu 14.06.2004 15:06:24 (muokattu 14.06.2004 15:10:34) | |
---|
On muuten kelejä pitänyt. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
P2 14.06.2004 15:14:57 | |
---|
Oon kyllä Juzzun kanssa samoilla linjoilla, kovertaminen on vähän semmosta höpönhöpöä, jumbonauhat ajaa saman asian. Mutta jos välttämättä haluut kovertaa, suosittelen jotain pyöreetä viilaa myös em. lisäksi, esim. moottorisahaviila vois olla ihan ok, oikeestaan mikä vaan pieni viila, missä on toisella puolella pyöristys toiminee, eli ns. rotanhäntäviilatkin kannattaa katsastaa. Ainiin, muistaakseeni www.projectguitar.com :sta löytyy tuostakin aiheesta juttua, kannattaa katsastaa. |
Puavali 14.06.2004 17:35:50 | |
---|
Älähän sitten tee kovin syviä noista väleistä, ymmärtääkseni lähes "olemattomat" ajavat asiansa, sen sijaan kerran olen nähnyt urat mallia "isompionparempi", aika karun näköiset kyllä olivat.... Juu, ei kannata tehdä kovin syviä niistä. |
Shaft 14.06.2004 20:28:37 | |
---|
Oon kyllä Juzzun kanssa samoilla linjoilla, kovertaminen on vähän semmosta höpönhöpöä, jumbonauhat ajaa saman asian. Eivät aja samaa asiaa.. Enkä ymmärrä miksi kovertamista pidetään usein jotenkin suspektina. Eihän se tietysti kaikille sovi, mutta mikä sitten sopisi? |
Juzzu 14.06.2004 20:34:43 | |
---|
Eivät aja samaa asiaa.. Enkä ymmärrä miksi kovertamista pidetään usein jotenkin suspektina. Eihän se tietysti kaikille sovi, mutta mikä sitten sopisi? Hyvä seksi? Niin, no en väitäkään ettei koverrettu otelauta voisi kaikille sopia, itseäni moinen ei vaan hotsita. Sen sijaan... Noh.. niin no. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Safaweb 15.06.2004 00:00:11 | |
---|
Minulle ne ainakin sopivat. Kieliä voi pitää alhaalla ja sormilla pääsee kuitenkin "kielten alle" niin, että voi tehdä venytyksiä. Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|
askomiko 16.06.2004 10:04:49 | |
---|
Juu. Ja milli riittää vaikutuksen saamiseen. |
Puavali 16.06.2004 13:21:42 | |
---|
Juu. Ja milli riittää vaikutuksen saamiseen. Jopa puolikas, jos tekee Blackmoretyylisen epäsymmetrisen nauhan taakse sijoittuvan koverruksen. Ja puolitoista milliä on aika paljon. Nimimerkki "Kokemusta on" |
Safaweb 16.06.2004 20:46:47 | |
---|
Vaikeinta noissa koverrusten tekemisessä on saada ne radiuksen mukaisesti. Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|