Aihe: Lespa projekti etenee taas.. 1 | |
---|---|
![]() 03.06.2004 18:22:18 | |
tossa mun oman kuvan kohdalla olis viikko sitten otettu kuva laakaus vaiheesta (sun burst versio 5#) | |
![]() 03.06.2004 19:54:20 | |
Kovin on punaista. Mukavasti kiiltelee! :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 03.06.2004 20:14:16 | |
Kovin on punaista. Mukavasti kiiltelee! :o) Joo ihan kiva kiilto:-) mutta toi kuva ei anna todellista kuvaa tosta "burstista" on siinä sitä läpinäkyvää keltasta enemmän mutta eipä näy kuvissa :-( mutta on toi on "punaisin" näistä versioista..ja vahingossa ... mutta tykkään itte joten antaa olla siinä... ps Juzzu jos sulla on Lp:n mikit Made by Duncan ylimääräset niin ilmoitappa mitä maksaa :-) | |
![]() 03.06.2004 20:16:11 | |
Juzzu jos sulla on Lp:n mikit Made by Duncan ylimääräset niin ilmoitappa mitä maksaa :-) Eipä ole ainakaan duncaneita ylimääräisenä, ei. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 03.06.2004 20:27:40 | |
Eipä ole ainakaan duncaneita ylimääräisenä, ei. ok ei muuten mutta mainitsit jossain että vaihdat mikit sun lp:hen käsin rullattuihin :-)minä itse olen miettinyt joko laitan ne 59 orginaalit tai alnico pro2 set sd:n sivulla kuulostaa orginaalit paremmalta mutta slash saa noi alnico prot kuulostamaan oikealta valinnalta ero on varmaan pieni ...? | |
![]() 03.06.2004 21:14:49 | |
Montako työtuntia on mennyt tuohon vaiheeseen? Itse aloitin viime sunnuntaina lespan teon, nyt bodyn kansi alkaa olla muodossa, kaula karkeassa muodossa. | |
![]() 03.06.2004 21:32:42 | |
Montako työtuntia on mennyt tuohon vaiheeseen? Itse aloitin viime sunnuntaina lespan teon, nyt bodyn kansi alkaa olla muodossa, kaula karkeassa muodossa. no ei ole tullut pidettyä kirjaa mutta tee kaula valmiiksi ensin siitä on apua kun mitoitat kaulan litosta ,... mierlestäni lp:n teko pitäisi aloittaa kaulasta :-) | |
![]() 10.06.2004 19:35:30 | |
No nyt alkaa olla aika valmista,ostin Seymore Duncanin Mikit tohon ja säädöt alkaa olla kohillaan...ja aika kivastihan toi keppi pörisee . Tallassa on Alnico II pro puolituksella ja kaulassa 59´model tosin mustina kun ei löytyny maahantujalta Zeproja eikä muutakaan, mutta oulusta löyty hyllystä nää mustat..joten ei kannata mennä kalaan liian kauas. Kaulaa piti muotoilla kahteen otteeseen mutta nyt tuntuu aika sopivalta ,mutta soittoasento on aika paljon erilainen kuin Fenkku tyyppisissä kepeissä mitä mulla on,vuosikausia mulla on ollu toi Tokai strato sitte kun tein ton telen niin se tuntu heti sopivalta jopa paremmalta kun strato jotenkin jämäkämpi johtuu varmaan tallasta ,mutta tää on jotenkin erimallinen.. takapainoinen ja soitto asento tulee luonnostaan pystympi sillain että kitara roikkuu alempana ,mun pitää varmaan tehdä itse pitempi hihna (ja leveempi)kun kaikki kolme mun hihnaa on saman pituisia ja vähän liian lyhyitä,mutta pitää varmaan soitella enempi että tottuu tohon mutta on siinä jotakin sitä mitä hain eli aika kivat saundit :-) | |
![]() 10.06.2004 23:09:33 | |
Hyvältä näyttää. Tosiaan katoin että on melkein pelkkää punaista, mutta onhan tuolla keltaistakin mikkien välissä. Mutta sanoitkin, että kuva ei näytä sitä kunnolla. Mitä materiaalia toi peghead inlay on? Miten teit ton burstin? | |
![]() 11.06.2004 08:46:44 (muokattu 11.06.2004 08:47:21) | |
mutta tää on jotenkin erimallinen.. takapainoinen ja soitto asento tulee luonnostaan pystympi sillain että kitara roikkuu alempana Welcome to the Les paul zone! :o) Hienolta näyttää! Mahtavalta! me halutaan lisää kuvia, tarkempia, joka puolelta! :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 11.06.2004 12:36:46 | |
Hyvältä näyttää. Tosiaan katoin että on melkein pelkkää punaista, mutta onhan tuolla keltaistakin mikkien välissä. Mutta sanoitkin, että kuva ei näytä sitä kunnolla. Mitä materiaalia toi peghead inlay on? Miten teit ton burstin? Burti on tehty clou vesipetsillä,samalla firmalla on vesiliukosta petsilakkaakin mutta sen kanssa tuli ongelmia sitten lakkausvaiheessa(dicco sellulakka),mutta ensin alle on vedetty mustaa petsiä korostamaan linnunsilmä vaahteran syitä hiottu pois sitten keltasta petsiä ..sabluuna paikalleen ja punanen perään siis märkää märälle tyyliin petsin kuivuttua sitä voidaan hioa "puki "keskeltä jos haluaa vaalentaa tai ruiskuttaa lisää punaista ym. dicco lakaa saa ensi ruiskutuksella ruiskutaa varovasti ettei rupee "meikit valuun" mutta puu imee lakkaa aluksi paljon joten toinen ja kolmas lakkauskerros saa olla runsas eli pinta pitää olla kokonaan märkä ettei jää sumurajoja,lakan on AINA kuivuttava vähintään vuorokausi lakkauskertojen välillä ettei lakka ala halkeen hio hienolla vesihiomapaperilla (100-1200) ennen viimeistä lakka kerrosta ja lakkaa päälle ja paljon . Lopuksi pinnan voi taas hioa hienolla paperilla ja puleerata faregla G7 hioma tahnalla ,koneella tai käsin mutta ennen kiillotusta lakan on kuivuttava mielellään yli viikon tai ota kitara käyttöön ja myöhemmin kieltenvaihdon yhteydessä pura kitara ja kiillota sitten :-) Kaulan lavan kuviot on maalattu Humbrolin emalimaalilla siis sillä pienois malli maalilla ja lakattu kevyen hionnan jälkeen diccolakalla . lapaan oli tarkoitus tulla tekstit standardin tyyliin mutta noi siirto kuva jutut näkyy huonosti mustaa vasten joten "valmistajan nimi ainakin vielä puuttuu :-( kuvien suhteen on kaksi ongelmaa ensiksi ei ole kotisivuja enkä oikeen semmosia hommia muutenkaan ole harrastanut ja toinen on toi mun digikamera se on jo aika vanha enkä ole saanut sillä oikeen tarkkoja lähikuvia ja valaistus tuntuu olevan ongelma myös jos paistaa aurinko ei onnaa ja ei saa olla liian pimeääkään ...mutta kuvaailen näitä projekteja tässä ja jos onnistuu kuvaus niin pistän aina tohon oman kuvan paikalle ja vaikka ilmoitan siitä omat projektit osiossa ok ? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)