Aihe: Millä täyttää vanhan pleksin ruuvin reiät basson bodyssa?
1
Johnny Buzz
21.07.2004 09:59:02

Tuli tuossa hieman custoimoitua Fenderin Jazz bassoani ja ainoaksi ongelmaksi muodostui se, että uuden pleksin ruuvin reiät ovat hieman eri paikassa kuin alkuperäisen. Muutama reikä on kohdallaan, mutta suurin osa on melkein kohdalla, vaan ei ihan. Useampi reikä on puoliksi kohdallaan. Jos näissä kohdin lähtee porailemaan, tulevat uusi ja vanha reikä osittain "päällekkäin" eikä ruuvi varmasti pysy paikallaan.

Mikä siis neuvoksi? Fiksuinta olisi varmaan täyttää reiät jollain riittävän kovalla aineella, joka kestäisi poraaamista ilman että reiän paikkaus lähtisi samalla irti. Plussaa olisi myös, jos ainetta olisi mustan värisenä, koska basson väri on musta. Toisaalta ainahan ne kohdat voi maalata mustalla maalilla.

Kiittäen jo etukäteen.

PS. Jos aiheesta löytyy jo joku threadi, niin ilmoittakaa toki. En tuolla haulla löytänyt aiheesta mitään, kun en oikein tiedä millä sanalla tästä aiheesta hakea.
www.soulstab.com
WT
21.07.2004 13:35:23
Tuli mieleen, että mitäs jos laajentaisitkin pleksin reikiä osumaan vanhojen bodyn reikien kohdalle, ja pistäisit hieman isompikantaiset ruuvit, tai muuten paikkailisit näkyviin jäävät reiät..?
WeeTee
Johnny Buzz
21.07.2004 13:55:04

Kävi tuokin mielessä, mutta ei tuntunut niin hyvältä vaihtoehdolta. Siinä mielessä on hyvä tilanne, että yhtään vanhoja reikiä ei jää uuden pleksin ulkopuolelle, vaan se peittää ne kaikki. Mielellään en niitä pleksin reikiä kuitenkaan suurentaisi, koska niistä isompi kantaisista ruuveista tulisi silloin liian hallitsevia elementtejä pleksissä. Lähinnä etsin siis jotain kovaa materiaalia, joka paikalleen laitettuna kestäisi poraamista.
www.soulstab.com
BenGlenton
21.07.2004 14:06:12
Toimisikohan vanha kunnon erikeeper + tulitikut -fyllinki ?
http://www.supremecourtband.fi
fox
21.07.2004 14:19:09

Sano yksikin syy miksei toimis..:) Tuota ainakin itse ehdotan.
vrajala
21.07.2004 15:24:31 (muokattu 21.07.2004 15:26:03)

Tai erikeeper-sahanpuru-mix, tai jos tahtoo pröystäillä, niin valmis puukitti. Ja mä en oikein käsitä miksi paikka-aineen täytyy olla mustaa, jos se paikka kuitenkin jää pleksin alle piiloon.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Johnny Buzz
21.07.2004 15:26:07

Tai erikeeper-sahanpuru-mix, tai jos tahtoo pröystäillä, niin valmis puukitti.

Toi puukitti on varmaan se mitä mä tässä hain. Eiks se kuivuessaan vastaa suunnilleen puun kovuutta?
www.soulstab.com
ouzoinio
21.07.2004 21:52:37 (muokattu 21.07.2004 21:53:06)

Toi puukitti on varmaan se mitä mä tässä hain. Eiks se kuivuessaan vastaa suunnilleen puun kovuutta?
Eiköhän se vastaa... Ja siis varmasti ainakin toimii niin ettei ruuvit käy pyörimään tyhjää... Ja voinhan vielä laittaa tähän että jos on liian laiska saamaan aikaan tuota sahanpurua niin kittejä löytyy rautakaupoista miljoonaa eri väriä ja kovuutta (itse kyllä käytän aina tuollaista liima-sahanpuruseosta)
Johnny Buzz
21.07.2004 22:09:43

Juu, kiitokset kaikille vastanneille! Eiköhän se näillä neuvoilla onnistu. Katotaan nyt käytänkö sitä sahanpuru & liima -sekoitusta vai kittiä.
www.soulstab.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)