kayris 17.07.2004 20:59:51 | |
---|
Mistä saisi ostettua stratoprojektiin mukavimmin huippuhyvän vintagehenkisen tallan sekä schaller vintage (F) virittimet? Suositelkaa jotain tosi hyvää vintagestrato-tallaa ja vintagetyyppisiä virittimiä! Hosiokangas |
sterbo 17.07.2004 22:16:11 (muokattu 17.07.2004 22:21:04) | |
---|
"Listeners of progressive rock have often got long and filthy hair, old, colorful and shabby clothes." |
Explorer 17.07.2004 23:45:30 | |
---|
Let freedom ring with a shotgun blast. |
Kassu 17.07.2004 23:46:31 | |
---|
Mä myyn mun straton vintagevibratallan jos saan sulta vaihtoon kiinteän. |
Solex 18.07.2004 19:23:35 | |
---|
Kun äärimmäisen laadukasta vintagetremoloa haetaan niin minä kyllä unohtaisin tuon Fenderin ja suuntaisin Millbrookkiin tutkailemaan Schallerin valmistamia. Mikä alkossa on halpaa ja menee helposti päähän? No muovikassi tietenkin, hölmö! |
p130 19.07.2004 09:37:11 | |
---|
Gotohin teräsblokitalla täältä: http://www.spelektroniikka.fi/ 44 euroa. Vastaa täysin Fenderin vintagetallaa. On halpa. Vintagehenkiset virityskoneistot ovat tietenkin "klusonit". Niitä ei SP:ssä näytä olevan... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Safaweb 19.07.2004 17:49:29 | |
---|
Gotohin teräsblokitalla täältä: http://www.spelektroniikka.fi/ 44 euroa. Vastaa täysin Fenderin vintagetallaa. On halpa. Itse en oikein tykkää tuosta. Halpa on, muttei kuitenkaan mikään huippuhyvä. Kamakaavio (inspired by Fortune, Askomiko & Jaristoteles) |
Kumiankka 19.07.2004 18:04:01 | |
---|
Oiskohan kuitenkin tämän blokki sinkkimössöä, Gotohilla on teräsblokkinenkin mutta olen käsittänyt että tämä Spelektroniikan malli ei ole se Voinhan olla väärässä |
Safaweb 20.07.2004 16:36:48 (muokattu 20.07.2004 16:37:33) | |
---|
SP-elektroniikan Gotoh on teräsblokkinen. Siellä on myös jokin nimetön vintage-talla, joka on sitten heikompaa laatua (ei Gotoh). Kamakaavio (inspired by Fortune, Askomiko & Jaristoteles) |
p130 20.07.2004 18:42:05 | |
---|
Itse en oikein tykkää tuosta. Halpa on, muttei kuitenkaan mikään huippuhyvä. Vintagestratotalla ei oikein tuosta parane. Tismalleen samanlainen kuin Fenderin vintagemalli. Tietenkin riippuen siitä miten vintagetallan määrittelee. Joidenkin mielestä kaikki ei-floikat ovat vintagetalloja... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Safaweb 20.07.2004 20:46:09 (muokattu 20.07.2004 20:47:04) | |
---|
Vintagestratotalla ei oikein tuosta parane. Tismalleen samanlainen kuin Fenderin vintagemalli. Tietenkin riippuen siitä miten vintagetallan määrittelee. Joidenkin mielestä kaikki ei-floikat ovat vintagetalloja... Okei, myönnetään, etten ole mikään vintage-mies :) Vintage-talla ei varmaankaan ole mun kampikikkailuun se paras työkalu. Kamakaavio (inspired by Fortune, Askomiko & Jaristoteles) |
kayris 21.07.2004 21:37:59 | |
---|
Onko noi thomannin myymät Fenderin vintagetalla ja virittimet huippulaatua? Tekeekö fenkku itse noi pajassaan? Hosiokangas |
Kumiankka 21.07.2004 22:56:53 | |
---|
SP-elektroniikan pisteet nousi mun silmissä, jos se on tosiaan teräsblokki. Mutta oma näkemykseni näistä eri versioisista ja materiaalisista "vintage" stratotalloista on että äänelliset erot on hyvin pieniä. Teräsblokkinen on käsittääkseni kampimiesten keskuudessa himoittu sen vuoksi, että se kestää paremmin kovaa käyttöä. Pehmeämmästä mössöstä tehdyillä voi olla muita hyviä ominaisuuksia (ei-magneettisuus?) mutta kammen jenka menee helposti pilalle jos on huolimaton. Nekin kyllä kestää useamman vuode käyttöä, mulla oli kaksikymmentä vuotta käytetty yhdessä palikoista kasatussa. Originaalimallinen stratotalla antaa tietynlaisen muutoksen vireeseen kun kampea käytetään, ja jossain floyd rosessa tai bigsbyssä tai jazzmasterissa tuntuma on hieman erilainen, osa äänellisistä eroista johtuu mielestäni tästä. |
McNulty 22.07.2004 09:12:52 | |
---|
Onko noi thomannin myymät Fenderin vintagetalla ja virittimet huippulaatua? Tekeekö fenkku itse noi pajassaan? Tuskinpa tekee omassa pajassaan. Ainakin Fenkkujen virikoneistot tulevat Schallerilta... voipi olla että Schaller valmistaa myös Fenkulle nuo tallat. T-Bone |