Aihe: Les Pauliin kaula
1
jhakwe
31.07.2004 00:28:32

Mistäköhän mahtaisi kotomaasta saada edullisimmalla Les Pauliin valmiin kaulan? Olen googletellut ja etsinyt keskusteluista, mutta on tullut vain pari tärppiä ja nekin pirun hintavia. Warmothilta saisi ~150 eurolla, mutta tilaisin mieluummin ihan kotimaan rajojen sisäpuolelta. Parille soitinrakentajalle olen myös pistäny sähköpostia matkaan, mutta eivät ole toistaiseksi vastanneet.
Juzzu
01.08.2004 12:09:56
Kotomaiset rakentajat laskuttavat varmaan aika paljon enemmän kuin tuon 150 euroa.

Lerpsukoissahan on liimakaula, joten kysynpä ihan mielenkiinnosta; onko sulla itse tehty runko johon tarvitset kaulan? Vai alatko tekemään runkoa kaulan saannin jälkeen? Otahan sitten huomioon, että Warmothin kaulat taitaa olla kaikki pulttikauloja.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
jhakwe
01.08.2004 20:13:17

Siinä 300 euron paikkeilla on näyttänyt pyörivän. Body on muutaman kymmentä vuotta vanhasta kopiosta, elikäs pulttikaulainen. Siitä yritän nyt väsätä soittokelpoista vehjettä.
Juzzu
02.08.2004 09:34:51
Siinä 300 euron paikkeilla on näyttänyt pyörivän. Body on muutaman kymmentä vuotta vanhasta kopiosta, elikäs pulttikaulainen. Siitä yritän nyt väsätä soittokelpoista vehjettä.

Muista sitten että pulttikaulat eivät ole mitenkään standardisoitu, noin ikään kuin mittojen puolesta. Eli Warmothin kaula ei välttämättä mene ihan heittämällä paikalleen, ja vaikkapa korkeus liitoskohdalta voi olla sen verran väärä, että joudut poistamaan materiaalia tai lisäämään sitä - eli töitä voipi olla tiedossa.

Mikäli wanhalla rungolla ei hirveästi tunnearvoa ole, niin itse en ainakaan lähtisi siitä enää kovin kummoisilla summilla rakentelemaan mitään. Saatan olla väärässä, mutta yleisesti ottaen tuollaiset wanhat pulttikaulaiset LP-kopsut eivät välttämättä ole mitään kovin kummoisia pelejä. Jos kyse on vain siitä että kitaralle olisi tarvis, säästäisin vielä vähäsen ja ostaisin käytetyn ehjän pelin.

Tuskin näitä mun vinkkejä kaipailet, mutta tulipahan nyt kirjoiteltua lämpimikseen. Vähän nimittäin tökkii näin loman jälkeen tuo työn teko... ;o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
jhakwe
02.08.2004 15:09:21

Muista sitten että pulttikaulat eivät ole mitenkään standardisoitu, noin ikään kuin mittojen puolesta. Eli Warmothin kaula ei välttämättä mene ihan heittämällä paikalleen, ja vaikkapa korkeus liitoskohdalta voi olla sen verran väärä, että joudut poistamaan materiaalia tai lisäämään sitä - eli töitä voipi olla tiedossa.

Jeps, sen takia ottaisinkin mieluummin käsintehdyn kaulan. Saisi mitat varmasti kerralla oikein, eikä tarvitsisi tyytyä rumiin viilutäytteisiin tai vastaaviin.

Mikäli wanhalla rungolla ei hirveästi tunnearvoa ole, niin itse en ainakaan lähtisi siitä enää kovin kummoisilla summilla rakentelemaan mitään. Saatan olla väärässä, mutta yleisesti ottaen tuollaiset wanhat pulttikaulaiset LP-kopsut eivät välttämättä ole mitään kovin kummoisia pelejä. Jos kyse on vain siitä että kitaralle olisi tarvis, säästäisin vielä vähäsen ja ostaisin käytetyn ehjän pelin.

Tuskin tuo mikään hyvä peli koskaan on ollut, ja runkokin nyt näyttää vähän niin ja näin tehdyltä. Joku 60-70-luvun japsi kyseessä. Siispä en olekaan mitään käyttökitaraa tekemässä hirveillä odotuksilla, vaan ihan rakentelun ilosta. Ja pitäähän sitä nyt yksi itsensä näköinen Les Paul aina löytyä ;)
trih
02.08.2004 18:04:18
Itse heivaisin vanhat romut pois ja pistäisin rahat vaikka tällaiseen:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-124838.html
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
jhakwe
04.08.2004 15:34:07 (muokattu 04.08.2004 15:35:10)

Itse heivaisin vanhat romut pois ja pistäisin rahat vaikka tällaiseen...

Sepä mukavaa, mutta minä en tahdokaan ostaa mitä tahansa Les Paulia, vaan väsäillä itse aikani kuluksi. Tuleepahan soittimen tekeminen edes jollain tasolla tutuksi, niin voi sitten joskus hamassa tulevaisuudessa paremmalla kokemuksella rakentaa kokonaan oman keppinsä. Totta kai ostaisin vaikkapa Gibsonin Studion tai jonkun Tokain, jos tahtoisin vain kelvollisen LP:n soittelukepiksi :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)