Aihe: Boss PSA - mikäs niissä on niin ihmeellistä?
1
pjl
19.08.2004 13:54:38

Onko noissa otsikomukaississa powereissa jotain kummallista? Yritin eräältä soitinkauppiaalta kysyä ja hän vain intti että: "Ei saa käyttää muita kuin bossin omaia powerita noissa bossin pedaaleissa ne menee muuten rikki eikä sitä takuu kata ja kaikki on huonosti". "No mikäs niissä on sitten niin erikoista?" jatkoin. "No kun ne on niihin suunniteltuja ne on reguloitu ja tasasuunnattu ( ja muutama muu sähkötekiniikan termi, väärässä asiayhteydessä tosin..)."

Eli eikös ne nyt ole ihan perus 9V dc-powerita, joissa on plusa siina dc-plugin kuoressa ja miinus siellä sisällä?
Mikko Kankaanpää
19.08.2004 14:06:28

Ei niissä ole mitään ihmeellistä. Ostat mascot tms ja laatu on luultavasti parempaa.

Markkinointi kikka tuo teksti pedaalien pohjassa ja myyjä varsinainen idiotti jos oikeasti uskoo tuon. Takuu ehtoihin voi vaikuttaa, nehän on Boss:n sanelemia.

Mikko
http://www.uraltone.com
liquid7
19.08.2004 15:23:24
Minulla on Boss:n pedaalissa Zoom:n poweri. Toimii niin kuin pitääkin.
pjl
19.08.2004 15:55:04

Näin mä kyllä oletinkin. Kiitos varmistuksesta.
Rämppy
20.08.2004 09:03:30
Komppaan edelisiä. Olen käyttänyt Bossin pedaaleita vuosikymmenen kaikilla muilla paitsi Bossin virtalähteillä. Ei mitään ongelmia koskaan.
..., kuten meillä musiikkikorporaatiossa on tapana sanoa
Tmp
20.08.2004 15:04:31
No ei kai tossa mitään kunhan voltit, plussat ja miinukset on oikein. Ne tietysti haluaa että käytetään bossin aparaatteja kun ne toimii varmasti. Vääränlainen virtalähde(esim vääränlainen jännite) voi rikkoa pedaalin, eikä kauppiaat eikä boss halua että teinit juoksee takas sen pedaalin kaa "no se vaa meni rikki!!11". Ampereiden kaa kai ei ole niin nuukaa. Jos on liian vähän niin pedaali ei vaa toimi kunnolla. Jos on liikaa niin pedaali ottaa vaan sen tarvittavan määrän.

Ei bossin muuntajissa mitään erityistä ole. Ne vaan on valmistettu bossin pedaaleja varten. Joku muu vastaava muuntaja toimii myös.
"Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero
Leikari
20.08.2004 17:42:36
Ei bossin muuntajissa mitään erityistä ole. Ne vaan on valmistettu bossin pedaaleja varten. Joku muu vastaava muuntaja toimii myös.

juuri noin - se on vaan "helpompi" ostaa oikea - muutenhan joutuu tarkistamaan jännitteen, virran ja napaisuuden ihan itse.

Keväällä hajosi viimeinenkin Bossin muuntaja - muilla merkeillä olen pärjännyt vähintään yhtä hyvin.
zepeteus
20.08.2004 22:18:44
Ampereiden kaa kai ei ole niin nuukaa. Jos on liian vähän niin pedaali ei vaa toimi kunnolla. Jos on liikaa niin pedaali ottaa vaan sen tarvittavan määrän.

No sen verran on nuukaa että jos tulee liian vähän virtaa, niin itse virtalähde voi alkaa lämpenemään, päästäneepä aikaa myöten pahimmassa tapauksessa oikein käyttösavut pihalle. Eli vähintäänkin riittävästi virtaa efektille/efekteille ja homma toimii kunnolla. Liika virta ei tosiaankaan haittaa, jääpä vain käyttämättä.
Mikko Kankaanpää
20.08.2004 23:02:07

Amppeereita pitää olla riittävästi. Missään nimessä ei saa käyttää alimitoitettua muuntajaa. Pahimmassa tapauksessa tulee tulipalo ja jos oikein lykästää palotarkastaja löytää palon syyn eikä vakuutus korvaa penniäkään...

Mikko
http://www.uraltone.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)