Aihe: sd-1 ts808 mod
1
zorro
13.08.2004 16:58:34
Millanen siitä saundista tulee?

Voiko sitä verrata vaikka Fulltone Fulldrive kakkoseen? tai ts808?
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
zepeteus
14.08.2004 00:19:17
Kuulopuheita lukenut olen vain, mutta kaiketi se modin soundi riippuu siitäkin, miten se on tehty...näyttää nimittäin olevan useita versioita noita SD-1 > TS-808 modifiointeja.

Yleisimmissä modeissahan vaihdetaan komponentit TS-808:a vastaaviksi, mutta tuo Bossin epäsymmetrinen klippaus on silti jätetty ennalleen. Tai sitten niin kuin esim. Analog Manin modeissa, symmetrinen/epäsymmetrinen klippaus valinnanvaraisesti.

Soundillisesti originaali TS-specseihin modattu SD-1 on kuulemma hyvin lähellä Tube Screameria, mutta hiukan enemmän särmää ja gainia löytyy. Bossin epäsymmetrisellä klippauksella varustettuna löytyy sitten jälleen hieman enemmän karvaa ja volumea, eikä keskialueen korostuma ole niin selkeä kuin TS:ssä.

Vaan minä näistä oikeasti tiedä, omistan vain TS-808:n. No hyvä on, kloonin siis...
zorro
15.08.2004 22:26:36
tarkotan sitä joka löytyy www.uraltone.com ista
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
zepeteus
15.08.2004 23:56:42
Siitä osaa varmaan itse Mikko Kankaanpää kertoa parhaiten...tai joku jolla on tuo modi tehtynä,,,
Lilli
16.08.2004 08:15:40
tarkotan sitä joka löytyy www.uraltone.com ista

Mikon modifioima SD-1 on paras overdrive, johon tähän mennessä olen törmäillyt; osin TS808n kaltainen mutta asymmetriseltä osin - ainakin pienemmillä tehoilla soitettaessa - munakkaampi. Suosittelen mod.SD-1stä jo pelkästään halvan kokonaishinnan ansiosta (mulla maksoi pedaali käytettynä 40 ekee ja Mikon työ 27ekee, muistaakseni) . Samankaltaista soundikirjoa olen tavannut mm. Jekyll&Hyde-polkimesta, mutta hinta on vain yli kaksinkertainen.
- Minne hoppu, poju ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)