Terve! Mulla on tuo perus Cry Baby Fasel-induktorin(?) kera, eli tämä uusi malli. Ongelmana on, että tuntuu että wahin alue on joko liian kapea, tai sitten se "waakuttelee" alemmilla taajuuksilla, kuin haluaisin.. haluaisin että pedaali kirkuisi/huutaisi hieman enemmän. Saanko rukattua tätä itse ilman kolvailuja/komponettien vaihtoja? Muistan lukeeneni että wahin potikan asennon muuttaminen voisi auttaa, eli tavallaan muutetaan sen "off-settiä" ? Kiitokset etukäteen. http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI! |
Voit tosiaan nostaa tuota pyyhkäisyaluetta korkeammille taajuuksille säätämällä potikkaa. Paina poljinta, niin että näet kumpaan suuntaan potikka pyörii, kun mennään korkeille taajuuksille. Haluat siis säätää potikkaa enemmän tuohon suuntaan. Potikan akselia vasten on hammastanko, joka on kiinni polkimen alla. Pedaalin rungossa oleva muovinen klipsi pitää hammastankoa paikoillaan. Löysytä/irroita tuo klipsi ja nosta hammastanko irti potikan akselilta. Sen jälkeen voit pyörittää sormin potikkaa siihen suuntaan mihin haluat. Säädä enintään parin hammastusvälin verran kerrallaan. Paina hammastanko takaisin paikoilleen ja kiinnitä klipsi. Jotta potikan säätö menisi oikein, itse polkimen ei pitäisi liikkua tämän säädön aikana. Paina poljin vaikka pohjaan, ennen kuin irroitat hammastangon, suorita säätö ja paina tanko takaisin paikoilleen, poljin edelleen pohjassa. Huomioi myös että potikassa on sitä säätövaraa rajallisesti, joten varmista että potikka ei pysähdy ääriasentoonsa, ainakaan ennen kuin itse poljin on pohjassa. Muutoin käy niin, että polkimessa on painamisvaraa vielä siinä vaiheessa kun potikka ei enää kierry...tästä voi reippaalla polkaisulla seurata rikkoja. |
No niin, bänditreenit takana ja wahi "modattuna". Ja sehän toimi juuri sillä tavalla kuin olin kuvitellutkin! Nyt wahi rääkyy huomattavasti enemmän kuin ennen. Suuret kiitokset Zepeteus!! http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI! |
Eipä mitään, kiva kuulla että homma toimi. Seuraavaksi olisinkin ehdottanut, että kolvaat sen Faselin irti ja lähetät minulle, niin saat tilalle sellaisen sopivasti kiljuvan 80-lukulaisen induktorin minun wahistani. Vitsivitsi... Mutta noita uusio-Faseleita olisi kiva tyypitellä omassakin wahissa. Red vai Yellow..hmmm... |