Aihe: Kaappi Laney TF100:lle
1
Nazareth
23.11.2004 21:04:06 (muokattu 23.11.2004 21:07:44)
Joo. Haulla en löytänyt oikein vastauksia, mutta kysynpä tässä. Onko kukaan käyttänyt "lisäkaappia" Laney TF100:ssa? Jos kaappia käyttää niin vahvistimen oma kaiutin on mykkä, koska siinä ei ole lisäkaapille liitäntää, mutta on liitäntä josta saa eri kaapille piuhan vedettyä. Kannattaako tehdä/ostaa lisäkaappia, esim 1x12 tai 2x12. Äänekäs vahvistin tuo on muutenkin, mutta silti. Tarkoitus on että jos tulee pikkukeikkoja niin kannattaako hommata kaappi sitä varten? Onko tässä ylipäätänsä järkeä? Ei huvittaisi hommata isompaa vahvistinta sen takia että jos joskus pääsee keikoille.

EDIT: meni väärälle alueelle, anteeksi
"M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" - Mark-Ken IMIK #27
Volle
23.11.2004 21:25:16
Erilliset kaapit ovat useimmiten suljettuja boxeja, josta seuraa, että saundissa on enemmän alapäätä verrattuna kombojen takaa avoimiin laatikoihin. Omassa pikkukombossa ero on aika dramaattinen, kun kombon pistää 4*12" tai 2*12"-kaappiin kiinni.

Mä en muuten saanut tuosta TF100:sta pikaisessa testissä mitään järkevää pihalle ja kaiutin pieri isolla (saattoi toki olla, että sen oli joku jo luukuttanut pasaksi aiemmin). Voi olla, että eri kaapilla potkua olisi ollut.

Semmoinen juttu vielä, että keikoilla ei välttämättä tarvitse sen isompaa vahvistinta/kaappeja kuin reeneissäkään, koska usein vahvarit mikitetään eikä miksaaja edes halua mitään kovaa meteliä lavalle. Vaikkei mikitettäisikään "joutuu" vetämään hiljempaa kuin reenikämpillä, jossa kaikki on kuitenkin aina täysillä ja rumpali hakkaa niin, että hiki lentää.

Meni osin ohi, muttei ei se mitään.
Nam.
Nazareth
23.11.2004 22:01:59
Joo kiitos, elikkä PA vois olla ehkä järkevin ratkaisu? Tuosta sinun tekstistäsi sain tuollaisen käsityksen.
Volle
23.11.2004 22:07:56
Joo kiitos, elikkä PA vois olla ehkä järkevin ratkaisu? Tuosta sinun tekstistäsi sain tuollaisen käsityksen.

Ei se lisäkaappi hirveästi tuo lisää ääntä, mutta se kyllä tukevoittaa mukavasti olettaen, että se on suljettu. Voithan sä sellaisen hommata, koska eihän se mihinkään häviä jos joskus hommaat vaikka jonkun muun vahvistimen. Kunnollisen PA:n hankkimiseen, jos sitä nyt edes ajattelit, menee rahaa aika paljon enempi kuin kitarakamoihin.
Nam.
Nazareth
23.11.2004 22:08:20
Semmoinen juttu vielä, että keikoilla ei välttämättä tarvitse sen isompaa vahvistinta/kaappeja kuin reeneissäkään, koska usein vahvarit mikitetään eikä miksaaja edes halua mitään kovaa meteliä lavalle. Vaikkei mikitettäisikään "joutuu" vetämään hiljempaa kuin reenikämpillä, jossa kaikki on kuitenkin aina täysillä ja rumpali hakkaa niin, että hiki lentää.

Joo ja semmone juttu että jos rumpali vetää niin että hiki lentää, niin silloin rumpuja ei tarvitse mikittää välttämättä, onko totta?
Volle
23.11.2004 22:25:23
Joo ja semmone juttu että jos rumpali vetää niin että hiki lentää, niin silloin rumpuja ei tarvitse mikittää välttämättä, onko totta?

Ei niitä tarvitse mikittää, jos niistä lähtee meteliä tarpeeksi. Reenikämpällähän ei ole tarvetta meluta enempää kuin on "pakko", jolloin yleensä rumpujen äänekkyys ratkaisee kuinka lujalle muiden on laitettava vahvistimensa pysyäkseen mukana. Tarpeeksi isossa keikkapaikassa taas rumpujakin tarvitsee vahvistaa.
Nam.
Nazareth
23.11.2004 22:37:16
Joo kiitos :) Nyt sitä tuli taas kertaheitolla viisaammaksi. +
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)