Hammer Of The Gods 07.12.2004 18:05:55 | |
---|
I have a problem.. Vielä viime lukuvuonna opiskelin koulussa, jossa pystyin muiden töiden ohella rakentamaan itselleni sähkistä. Kesän aikana kuitenkin lopetin opiskelut tuosa koulussa, ja kitaraprojektini jäi inhottavasti kesken. Nyt tarvitsisin tietoa siitä voinko tehdä sen loppuun kotioloissa. Elikkäelikkä.. Tilanne on nyt sellainen, että kitarani on lakkausta, nauhoittamista (tiedän.. moka työjärjestyksessä:) ja hardwaren kiinnittämistä vailla valmis. Olen lakannut tuota kitaraa nitroselluloosalakalla, yläsäiliöruiskua käyttäen. Nyt kun sitten lähdin em. koulusta, minulla ei ole enää mahdollisuutta käyttää moisia välineitä. Haluaisinkin mielipiteitä siitä, voinko suorittaa tuon lakkauksen loppuun kotikonstein, vaikkapa ihan pensselillä? Aikaa minulla on, ja kärsivällisyyttäkin, haluan vain tietää, että pilaanko tähän asti hienosti sujuneen projektin jos alan pensselillä sutimaan? Heittäkäähän jonkinlaisia mielipiteitä asiasta.. Vinkeistä ja neuvoista olisin kiitollinen! Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Juzzu 07.12.2004 18:27:11 | |
---|
Yksiö viittaa kerrostaloon, ja kerrostaloissa taas tuppaa olemaan monenlaisia harrastus-, kerho, ja varastotiloja. Ei muuta kuin luvan kanssa tai luvatta johonkin kulmaan verstas pystyyn. Sanomalehdista ja joistakin tuista pystyy jo rakentamaan neliön, muutaman, lakkaamon. Edellisessä talossa sattui kerhohuone olemaan toisessa rapussa niin ei edes mieletön lakankäry haitannut - siis ainakaan minua ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
herra47 07.12.2004 18:54:06 | |
---|
Kaverini lakkasi oman kitaran pensselillä ja hyvä tuli. Juotuuhan siinä enemmän hiomaan mutta jos on aikaa ni onnistuu. Lopputulos on kuitenkin sileä ja kiiltävä pinta kun lopuksihan lakka hiotaan tasaiseksi ja kiillotetaan. En usko että voit sitä pilata. |
jarmos 07.12.2004 19:31:31 | |
---|
Joo lakkaa vain pensselillä, hyvä tulee, vesihiomapaperilla saa hyvää jälkeä, ja lopuksi hiomatahnalla ja vaha. työlästähän tuo on mutta mitä sitten? Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
kivi 07.12.2004 19:38:05 (muokattu 07.12.2004 19:38:25) | |
---|
Saahan selluloosalakkaa laitettua spraypurkkiin ainakin Helsingissä, olikos se Aleksis Kivenkadulla se iso spesiaalimaalikauppa? Sitten vain märkiä sanomalehtiä ympärille korvaamaan vetokaappia ja sitomaan kaikki pöly huoneilmasta, ja vot. Mutta tosiaan, vuodenaika on sinänsä väärä, kesällä voisit hyvin jättää lakkauksen jälkeen ikkunat auki ja lähteä sukuloimaan, nyt en tiedä, mitä tapahtuu jos yrittää vaikkapa liesituulettimesta tehdä vetokaapin..? |
Puavali 07.12.2004 20:46:30 | |
---|
Mutta tosiaan, vuodenaika on sinänsä väärä, kesällä voisit hyvin jättää lakkauksen jälkeen ikkunat auki ja lähteä sukuloimaan, nyt en tiedä, mitä tapahtuu jos yrittää vaikkapa liesituulettimesta tehdä vetokaapin..? Saattaa haista naapureissa, aika yleinen vika vanhemmissa taloissa. Häpyluu, taivaankansi. Sen alla pieni kaupunki.
Minä sen ainoa asukas. |
villeh 07.12.2004 21:05:22 | |
---|
kyllä oma koti on viimeinen paikka missä rupeisin lakkaileen, varsinkin riuskuhommat sais mun mielestä unohtaa enkä pensselilläkään tekisi, mistään hinnasta. ei kotona, hitto noi aineet ei oo tarkoitettu keittiöön, yritä löytää joku muu väliaikainen järjestely. työhuoneellakin kun tulee ruiskuhuoneessa lakkailtua, niin en mä sinne ilman naamaria mee. kerran kiireessä heitin yhden kerroksen nitroa ilman maskia ja putsasin ruiskun samassa tilassa ja en koskaan enää, on totta että jotkut herkempiä, mutta jos esim. joskus saa liuotin allergian niin sen jälkeen pienikin määrä huoneilmassa aiheuttaa reaktion, en suosittele. tee se vaikka.... -hississä |
poppamies 07.12.2004 21:52:14 | |
---|
Ruiskua tai spraypurkkeja ei voi käyttää asunnossa. Pensselillä tulee ihan hyvää jälkeä. Selluloosalakkapintaa on ilo ja nautinto vetää siklillä lakkakerrosten välissä. Selluloosalakka pitää vain ohentaa todella reilusti ja lakata todella monta kertaa. Puhutan ehkä kymmenistä kerroksista. Sinänsä se ei ole mikään ongelma. Vähintään kerros vuorokaudessa on täysin mahdollista. "G-strings are for strippers" |
Hammer Of The Gods 07.12.2004 22:34:31 | |
---|
Ohoh! Kiitokset aluksi kaikille runsaasta kommentoimisesta! Tämä mun kämppä on kyllä jo muutenkin sellainen tuulitunneli, että tässäkin tietokoneen ääressä istuessani letti vaan hulmuaa! (vähän kärjistettynä..) Enkä onneksi ole kovinkaan herkkää sorttia reagoimaan noihin hajuihin, sen huomasin opiskellessani alaa.. Ajattelin tuota kylppäriä käyttää siihen tarkoitukseen, kun tietääkseni taloyhtiössä ei ole mitään askartelutilaa tms. Jos nyt huomenna kävisin sen pensselin ostamassa, niin voisin vaikka iltasella sitten kokeilla vetäistä yhden kerroksen ja nuuhkia että tuleeko liikaa hajuhaittoja. Tuo hiomapöly minua itseänikin hieman mietityttää, kun se on aika vaarallista stuffia hengitettynä... Mitä helpommin, sitä helpommin! |
villeh 08.12.2004 22:03:31 | |
---|
nuukimalla sitä vaan ei tiedä milloi joku on vaarallista ja milloin ei, esim tässä tapauksessa sä et haista tunnin päästä mitään lakkaa, muuta ootas kun joku kaveris tulis käymään tai käyt itse vaikka välillä kaupassa. huomapöly vaarallista, niin mutta samaa sontaa siitä haihtuu ilmaan liuottimen haihtuessa. esim lakkojen kuiva-aine pitoisuus ei ole mikään huomattava. niin ja kyse ei ole siitä kuinka herkkä on esim muuten allergisesti tai ei pää tuu helpolla kipeeks, liuotin allergia kun iskee, niin ei sun tarvi nähdä kun tikkurilan mainos, niin taas viedään. vaikutan varmaan joltain ylivarovaiselta nörtiltä, mutta kun on tullut opiskeltua alaa ja nähtyä äijiä niin jotenkin siinä on ehkä viisastunut... |