Niskamies 04.12.2004 13:21:31 | |
---|
Elikkä ongelma on seuraava. Kun laitan passiivibasson tonen täysille, niin aina kun päästän irti basson metalliosista, niin alkaa hurina. Se loppuu kun kosken vaikka kieliin. Ja jos kosken vaikka basson mikkien ruuveihin, kuuluu pieni räksähdys. Ajattelin että vikana olisi huono sähkö, mutta mulla on kitaravahvari samassa roikassa, ja siinä ei ole vastaavaa ongelmaa. Ja roikastakaan ei ole kiinni, kun sama toistuu kun bassovahvari on suoraan pistorasiassa. Piuhoistakaan ei ole kiinni, useilla eri piuhoilla olen kokeillut. Nyt lähinnä Klotzin instrumenttipiuha ja Klotzin kaappipiuha speakoneilla. Olisiko vika vahvarissa? Takuu olisi vielä voimassa. Ja vahvarihan on EBS HD350 ja kaappina Ashdownin ABM 4'10". Meitsi on meshissä. |
N_Bates 04.12.2004 13:40:30 | |
---|
paa se maadoitettuun pistorasiaan. dumdidum dum dum |
Wil-J 04.12.2004 13:51:41 | |
---|
Tapahtuuko vain tuolla vahvistimella, vai kaikilla muillakin? |
Niskamies 04.12.2004 14:30:16 | |
---|
paa se maadoitettuun pistorasiaan. Se on maadotetussa pistorasiassa. Meitsi on meshissä. |
Niskamies 04.12.2004 14:30:52 | |
---|
Tapahtuuko vain tuolla vahvistimella, vai kaikilla muillakin? En muilla ole bassovahvareilla ole kokeillut, mutta kitarastyrkkarilla ei ole samanlaisia ongelmia. Meitsi on meshissä. |
Wil-J 04.12.2004 15:59:40 | |
---|
En muilla ole bassovahvareilla ole kokeillut, mutta kitarastyrkkarilla ei ole samanlaisia ongelmia. Jaa... itseasiassa mulla on ihan sama ongelma mun fenkku jazzissa. Monet väittävät että kyseessä olisi basson maadoitus ongelma, mutta sen olen tsekannut ja kunnossa pitäisi olla... Outoa. |
Niskamies 04.12.2004 16:14:49 | |
---|
Jaa... itseasiassa mulla on ihan sama ongelma mun fenkku jazzissa. Monet väittävät että kyseessä olisi basson maadoitus ongelma, mutta sen olen tsekannut ja kunnossa pitäisi olla... Outoa. Mäkin luulin että vika oli basson maadotuksessa, mutta kun kokeilin bassoja levytukussa, ei ongelmaa ollut. Meitsi on meshissä. |
poppamies 04.12.2004 23:10:41 | |
---|
En muilla ole bassovahvareilla ole kokeillut, mutta kitarastyrkkarilla ei ole samanlaisia ongelmia. Oletko siis kokeillut sitä bassoa kitarastyrkkarilla ja ongelmat hävisivät? No, yleensä Jazzmikityksellä varustettu basso on suhteellisen herkkä myös ulkopuolisille häiriöille. Jos kääntelet jazzbassoa vaikkapa loisteputkivalaisimen alla saat erillaisen hurinan riippuen kitaran asennosta putkiin nähden. Jossain äänitystilanteessa asia voi olla vähän kiusallinen mutta livenä sillä ei ole mitään merkitystä. Kyllä se basson hurina aina hukkuu sen crybabyn läpi soitettavan straton hurinan alle... "G-strings are for strippers" |
Niskamies 05.12.2004 10:57:03 | |
---|
Oletko siis kokeillut sitä bassoa kitarastyrkkarilla ja ongelmat hävisivät? No, yleensä Jazzmikityksellä varustettu basso on suhteellisen herkkä myös ulkopuolisille häiriöille. Jos kääntelet jazzbassoa vaikkapa loisteputkivalaisimen alla saat erillaisen hurinan riippuen kitaran asennosta putkiin nähden. Jossain äänitystilanteessa asia voi olla vähän kiusallinen mutta livenä sillä ei ole mitään merkitystä. Kyllä se basson hurina aina hukkuu sen crybabyn läpi soitettavan straton hurinan alle... Siis kitaraa kun soitan kitarastyrkkarilla, ei ole tota ongelmaa. Ongelmana ei siis ole toi hurina, se on ihan tavallista ykskelasille, vaan ongelmana on räpsy mikä kuuluu välillä kun koskee basson metalliosiin. Meitsi on meshissä. |
M.Hanski 05.12.2004 11:36:38 | |
---|
Siis kitaraa kun soitan kitarastyrkkarilla, ei ole tota ongelmaa. Ongelmana ei siis ole toi hurina, se on ihan tavallista ykskelasille, vaan ongelmana on räpsy mikä kuuluu välillä kun koskee basson metalliosiin. Räpsyminen on myös perin normaalia kielimaadoituksen takia. Se pittee tietee! |
Wil-J 05.12.2004 12:14:50 | |
---|
Räpsyminen on myös perin normaalia kielimaadoituksen takia. Vaan perin häiritsevää studiotyöskentelyssä. |
Niskamies 05.12.2004 23:38:54 | |
---|
Räpsyminen on myös perin normaalia kielimaadoituksen takia. Pääseekös siitä eroon jollakin tavalla? Meitsi on meshissä. |
SaBer 06.12.2004 12:23:19 | |
---|
Pääseekös siitä eroon jollakin tavalla? Jos esim. nauhotat, etkä halua sitä räpsymistä nauhalle, voit vaikka ostaa semmosen maadotusrannekkeen elektroniikkakaupasta. Sitten vaan klippaat sen kiinni vaikka kielen siihen osaan, joka menee tallapalan yli. "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
Basismi 06.12.2004 13:48:35 | |
---|
Maadoitushommat on mystisiä. En usko että EBS:ssä olisi vikaa, mutta miksei sekin ole mahdollista. Voisiko olla, että suojamaahan vuotaa jostain häiriötä? Oman vahvarini kanssa ei ole mitään häikkiä, voi käyttää jatsipassoa vaikka ilman kielten maadoitusta, mutta jos käytän treeniksellä lainakomboa, niin jo hurisee. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
SaBer 06.12.2004 13:52:50 | |
---|
Oman vahvarini kanssa ei ole mitään häikkiä, voi käyttää jatsipassoa vaikka ilman kielten maadoitusta, mutta jos käytän treeniksellä lainakomboa, niin jo hurisee. Ettei vika vaan olisi treeniksellä, eikä lainakombossa? Myös vahvistimien muuntajista lähtee ilkeää hurinaa, joka saattaa huonossa kombossa tulla suoraan läpi, jos se on huonosti rakennettu. "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |