Aihe: omatekemään lepoon mikit? 1 | |
---|---|
![]() 30.11.2004 19:30:28 | |
Eli rojekti alkaa olee loppusuoralla ja mikit pitäis hankkia. Gibsonin mikkejä oon katellu ja aion gibsonit ostaa mutten tiedä mitkä. -490r ja 490t houkuttelis ja 57 classic on yks vaihtoehto. Burstbucker pro olis helmi mut maksaa aika paljon. Rock ja blues soundi olis hakusessa. Jos kokemuksia tai ideoita niin kiitän ja kumarran. | |
![]() 30.11.2004 20:21:32 | |
Eli rojekti alkaa olee loppusuoralla ja mikit pitäis hankkia. Gibsonin mikkejä oon katellu ja aion gibsonit ostaa mutten tiedä mitkä. -490r ja 490t houkuttelis ja 57 classic on yks vaihtoehto. Burstbucker pro olis helmi mut maksaa aika paljon. Rock ja blues soundi olis hakusessa. Jos kokemuksia tai ideoita niin kiitän ja kumarran. Mun mielestä Gibsonin mikit on ihan ylihintaisia. Mulla oli 490r ja 498t-setti lespassa. Kaulamikki oli kyllä tosi hyvä ja välisoundi myös. Puinen ja kuulas. Tallamikissä oli karvan verran pistävä soundi. Noita voi kyllä saada halvalla kun ihmiset päivittävät orkkismikkejään 'parempiin'. Välillä tosin näkyy kyllä aika huumorihintoja, niinkun esimerkiksi torilla kauan olleet classicin mikit joilla hintaa oli lähemmäs 200e! Jos oot päätynyt Gibsoneihin niin turha varmaan ehdotella mitään muuta. Mutta mutta... Paras tallamikki mitä mulla on lespassa ollut on kyllä ehottomasti Seymour Duncanin '59. Sitä parasta kaulamikkiä en ole vielä löytänyt, kuitenkin Dimarzion Air Classic ajaa hyvin hommansa. Olen kyllä miettynyt giban 490n hankkimista takaisin, oli hyvä mikki. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin | |
![]() 01.12.2004 08:34:39 | |
Gibsonit maksaa hirveesti. Mä en ainakaan näe sille lisähinnalle mitään lisäarvoa, päin vastoin, mulle ainakin tulee Gibsonin mikeistä vähän semmonen "plääh"-kuva. Vaikkei niissä varmaan mitään vikaa olekaan. Mulla on omatekoisessa käynyt Duncanilta JB&Jazz, erikseen tilattu 'boutique-setti' ja tällä hetkellä löytyypi sekä kaulasta että tallasta Duncanin '59. ja näihin taitanen jäädäkin hyväksi toviksi. Väittäisin ettei Duncanien kanssa voi mennä hirveästi pieleen jos vaan valkkaa itselleen sopivan mallin. Dimarzio lienee toinen hyvä vaihtoehto ja miksei EMG jos haluaa olla in härdröck- ja metallipiireissä, näistä on kyllä itsellä vähemmän kokemusta. Ja jos vieläkin haluaa pudottaa hintaa niin Kent Armstrongin mikeissä on kuulemma hinta/laatusuhde hyvin erinomainen. Ns. 'Boutique'-mikkejäkin löytyy vaikka mihin hintaan, mainittakoon vaikka nyt sitten Rio Grande joiden hinnat ei vielä ihan tappavat ole ole http://www.riograndepickups.com/ Mutta onhan ne Gibsonitkin varmaan ihan hyvät. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 01.12.2004 11:35:51 | |
Gibsonit maksaa hirveesti. Mä en ainakaan näe sille lisähinnalle mitään lisäarvoa, päin vastoin, mulle ainakin tulee Gibsonin mikeistä vähän semmonen "plääh"-kuva. Vaikkei niissä varmaan mitään vikaa olekaan. Ei oikeen muuta kuin tuo "runsaahko" hinta.. Ihan "muutamia" olen kattellu, jokusia modaillut, lähinnä vaihtanut johdotuksia monijohtimisiksi. Täytyypä tuolta muutaman viikon takaa heittää tännekin suuren maailman foorumi-kommentti: On väitetty, että Ison G:n tehdas Elginissä, Illinoisissa valmitaa ainakin joitakin Paul Reed S:n kitaramikeistä.. ;) Mitään varmuuttahan asiaan ei saa, nämä on niitä "liikesalaisuuksia"... Takaisin otsikon aiheeseen..jos ei kavahda korkeaa hintaa, vois kokeilla yhdistelmää Burstbucker 1 kaulassa - kolmonen tallassa... ;) | |
![]() 01.12.2004 12:04:12 (muokattu 01.12.2004 12:05:20) | |
On väitetty, että Ison G:n tehdas Elginissä, Illinoisissa valmitaa ainakin joitakin Paul Reed S:n kitaramikeistä.. ;) Mitään varmuuttahan asiaan ei saa, nämä on niitä "liikesalaisuuksia"... Hmm.. No tuo laski Gibsonin mielikuvaa entisestään, PRS:n mikit kun ei oikein ole säväyttäneet. Tai no ehkä Vintage Bass kaulamikkinä on ihan ookoo. Oiskohan se sitten jotan vintage '57 -tyyppistä Gibsonilta, mene ja tiedä :o) PRS:n mikit ne vasta kalliita on, huh... Takaisin otsikon aiheeseen..jos ei kavahda korkeaa hintaa, vois kokeilla yhdistelmää Burstbucker 1 kaulassa - kolmonen tallassa... Olikos se niin että Burstpukkerit on vakiona vahaamattomia. Vai myytiinköhän niitä sekä/että -tyyppisesti...? Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 01.12.2004 12:15:09 | |
Olikos se niin että Burstpukkerit on vakiona vahaamattomia. Vai myytiinköhän niitä sekä/että -tyyppisesti...? Burstpukkerit on vakioina vahaamattomat.. Ja kylläpä, juur noista Vintage- ja Dragon-malleista on ollu juttua maailmalla.. Kokemus on osoittanu, että -57 C plussa on kohtuullisen hyvin toimiva, toisaalta taas yllättävästi erään itämaisen tehtaan Super58:t ovat myös verraten hyviä.. Mutta kyseinen juttu on niin täysin runkoonkuin myös niin moneen muuhunkin juttuun sidoksissa, , että tapauskohtaisesti on mentävä näissä, ei voi mitään täysin yksiselitteistä suositusta antaa, vain jotain suuntavinkkejä.. | |
![]() 01.12.2004 16:19:05 | |
No johan saa gibsonin mikit vähän arvostusta??? Meinaatteko että vastaavat mikit saa halvemmalla tai samalla rahalla paremmat? Mainittakoon vielä että mikeissä tulisi olla kromikuoret. | |
![]() 02.12.2004 08:00:07 | |
No johan saa gibsonin mikit vähän arvostusta??? Meinaatteko että vastaavat mikit saa halvemmalla tai samalla rahalla paremmat? No itse olen sitä mieltä. Mutta ei se tarkoita että sinun täytyy olla :o) Soundeissakin on aika paljon kyse fiiliksestä ja 'mojosta', ei ole kiva soittaa kamoilla joiden suhteen ei löydy fiiliksiä. Osta Gibsonin mikit jos haluat ne, varmasti Gibsonilla on oikein oivallisia mikkejä, valkkaa sieltä itsellesi sopivat. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 02.12.2004 12:02:12 | |
Itse tuskailin myös saman valinnan kanssa, kun vaihdoin Gibsoniini mikkejä. Ongelmana on, ettei kukaan voi sanoa, miltä kitarasi kuulostaa jonkun mikin kanssa, mikkejä on hyvin vaikea kuvailla muutenkin. Loppujen lopuksi se valinta on tehtävä tunteella. Itse mietin: onko kalliimmat mikit (esim. Burstbuckerit, Lindy Fralinit jne.) hintansa arvoisia verrattuna halvempiin, kuitenkin laadukkaisiin mikkeihin (esim. Seymour Duncanit)? Valitsin sitten SD:t. Nyt jälkeenpäin tuntuisi siltä, että kitarani ansaitsisi sittenkin paremmat (eli minun tapauksessani kalliimmat) mikit. Tulevaisuudessa tulen sijoittamaan rahani joko LF:iin tai Burstbuckereihin. Tai Classic 57:hin. Eli eipä minustakaan apua paljon ole. Jos tuntuisi siltä, että on melkolailla sama, mitkä mikit valitset, valitse vahatut. Siitä on kyllä hyötyä. Maybe nothing matters anyway... | |
![]() 02.12.2004 13:35:28 | |
Ongelmana on, ettei kukaan voi sanoa, miltä kitarasi kuulostaa jonkun mikin kanssa, mikkejä on hyvin vaikea kuvailla muutenkin. Loppujen lopuksi se valinta on tehtävä tunteella.. Tuossapa tuo. Ja tosiaan, jopa voi sama mikkiyhdistelmä kuulostaa tosi hyvältä jossain kitarassa kun taas jossain toisessa, vaikka olis "suurin piirtein" samanlainen, ei-ollenkaan-hyvältä.. Jos tuntuu siltä, että käyttää runsaahkosti erilaisia "pikku-boostereita" eli effuja ym. kannattaa ehdottomasti ainakin harkita vahattuja mikkejä, jos taas enemmän ns. perinnekamaa soittaa vaikka yhdellä - parilla pedaalilla höystettynä, ei se vahaus ehkä ole niin tarpeellista. Tästä aiheesta on ollu runsaahkosti vääntöä aiemminkin.. Emme voi ollenkaan väheksyä tuota useasti esille nostettua "psyko-akustiikkaakaan".. :) | |
![]() 11.12.2004 14:54:52 | |
No nyt mieltä kaivelee Seymour Duncan 59, kun kuulemma saa kromikuorella...vai saako? Mitä eroa on SH-1 ja TB59-1b. Onko muilla kokemuksia noista 59:stä. Mitkäs mikit muuten Slashilla on, eikös nekin ole SD:n. | |
![]() 11.12.2004 15:32:27 | |
Mun mielestä Gibsonin mikit on ihan ylihintaisia. Mulla oli 490r ja 498t-setti lespassa. Kaulamikki oli kyllä tosi hyvä ja välisoundi myös. Puinen ja kuulas. Tallamikissä oli karvan verran pistävä soundi. Noita voi kyllä saada halvalla kun ihmiset päivittävät orkkismikkejään 'parempiin'. Välillä tosin näkyy kyllä aika huumorihintoja, niinkun esimerkiksi torilla kauan olleet classicin mikit joilla hintaa oli lähemmäs 200e! Jos oot päätynyt Gibsoneihin niin turha varmaan ehdotella mitään muuta. Mutta mutta... Paras tallamikki mitä mulla on lespassa ollut on kyllä ehottomasti Seymour Duncanin '59. Sitä parasta kaulamikkiä en ole vielä löytänyt, kuitenkin Dimarzion Air Classic ajaa hyvin hommansa. Olen kyllä miettynyt giban 490n hankkimista takaisin, oli hyvä mikki. Tallassa mullakin SD '59 ja soundaa loistavasti. Kaulamikkinä 'halpasarjan' Kent Armstrong PAF joka ei varmasti häviä yhtään Gibsonin vastaavalle, muuten kuin hinnaltaan. - Minne hoppu, poju? | |
![]() 12.12.2004 00:22:23 | |
No nyt mieltä kaivelee Seymour Duncan 59, kun kuulemma saa kromikuorella...vai saako? Mitä eroa on SH-1 ja TB59-1b. Onko muilla kokemuksia noista 59:stä. Mitkäs mikit muuten Slashilla on, eikös nekin ole SD:n. Noi Classic cover mallit on noita kuorellisia. SH-1 saa kyllä semmosena. Jos haluat siihen 4 johdinta splittausta etc varten, niin pitää ostaa toi 4-cond malli. Itsellä ei ole kokemusta, mutta kattelin noita kerran. (http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/152/224/) Slashillä oli muistaakseni nuo Alnico II Pro:t Noi TB mallit tarkottaa trembucker spacingia, mikä on duncanin nimitys F-spacingille, eli ne on tarkotettu fender/floyd rose talloille (leveämmällä noi napapalat). Muuten samanlaiset kun noi perinteisellä napapalavälillä olevat. | |
![]() 13.12.2004 21:26:44 | |
Kiitoksia Tim, tuo auttoi paljon ja sain tarvittavat tiedot. Tarvii lähtee varmaan mikkikauppaan. | |
![]() 13.12.2004 22:52:48 | |
Slashillä oli muistaakseni nuo Alnico II Pro:t Näin on. Mutta on kyllä ollut muitakin mikkejä les pauleissaan. Gibsonin sivuilla on muuten klippejä, tai ainakin oli. Esim supremessa on 490/498-setitti ja jossain muissakin. Ainakin ne puhtaat klipit on oikein kuvaavia. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)