valtteri3 16.12.2004 22:35:47 | |
---|
lueskelin tuossa maalaamiseen liittyviä kirjoituksia ja heräsi kysymys: entä jos kitaralle tekisi niin, että suihkuttaisi vanhan maalin ja lakan päälle sprayta ja jättäisi sikseen? minkälainen pinta siitä tulisi ja olisiko tosi härskin näköinen? mulla ei ole mitään kokemusta aiheesta ja ajattelin vaan että teoriassa tuollainenkin käsittely olisi kai mahdollista..olisiko tulos katastrofaalinen, onko kellään omakohtaista kokemusta? kiitti! |
Risk 16.12.2004 22:50:23 | |
---|
En usko että kestäisi kulutusta. |
poppamies 16.12.2004 23:02:22 (muokattu 16.12.2004 23:04:51) | |
---|
Kyllä sekin onnistu. Kannattaa kuitenkin vetää kiilto pois siitä vanhasta maalista hiekkapaperilla niin uusi maali pysyy paremmin. Paremmin se uusi maali pysyy vanhan päällä kuin huonosti tehdyn uuden pohjan päällä. "G-strings are for strippers" |
pardy 17.12.2004 10:38:36 | |
---|
lueskelin tuossa maalaamiseen liittyviä kirjoituksia ja heräsi kysymys: entä jos kitaralle tekisi niin, että suihkuttaisi vanhan maalin ja lakan päälle sprayta ja jättäisi sikseen? minkälainen pinta siitä tulisi ja olisiko tosi härskin näköinen? mulla ei ole mitään kokemusta aiheesta ja ajattelin vaan että teoriassa tuollainenkin käsittely olisi kai mahdollista..olisiko tulos katastrofaalinen, onko kellään omakohtaista kokemusta? kiitti! No onhan Fenderilläki se yks mallisto missä on vaan roiskittu värejä runkoon sen syvällisempiä miettimättä. Ja komeita on. Möh. |
Gypsy 17.12.2004 11:26:36 | |
---|
No onhan Fenderilläki se yks mallisto missä on vaan roiskittu värejä runkoon sen syvällisempiä miettimättä. Ja komeita on. Mikä malli tää oli? |
pardy 17.12.2004 13:11:29 | |
---|
Möh. |
spyykko 17.12.2004 18:57:47 | |
---|
suihkuttaisi vanhan maalin ja lakan päälle sprayta ja jättäisi sikseen? En mä jättäisi kyllä sikseen, ainakaan jos toi mainitsemasi spray on maalia tahi lakkaa, eikä esim. Fii-ruusuntuoksudeodoranttia... Maali kannattaa kiillottaa jollain sopivalla kiillotusaineella. Ellei sitten haussa ole nimen omaan goottihenkinen mattapinta (jonka kulutuksenkestävyydestä ei ainakaan mulla ole mitään hajua) Lisäksi kannattanee varmistua vanhan ja uuden maalin yhteensopivuudesta maalamalla pieni koepala johonkin pieneen näkymättömään paikaan, esim. elektroniikkacavityyn. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
jari 17.12.2004 21:10:23 | |
---|
mites olisi marmorointi maali jota esim. myy biltema? siinähän on juju levittää jotain väriä joka tekee efektin joka muistuttaa marmori kuviota.ja värejä on useita ja pohja värejä vielä enempi kitara on lyömäsoitin |
Jykki 19.12.2004 14:27:04 | |
---|
lueskelin tuossa maalaamiseen liittyviä kirjoituksia ja heräsi kysymys: entä jos kitaralle tekisi niin, että suihkuttaisi vanhan maalin ja lakan päälle sprayta ja jättäisi sikseen? minkälainen pinta siitä tulisi ja olisiko tosi härskin näköinen? mulla ei ole mitään kokemusta aiheesta ja ajattelin vaan että teoriassa tuollainenkin käsittely olisi kai mahdollista..olisiko tulos katastrofaalinen, onko kellään omakohtaista kokemusta? kiitti! Kyselin kerran tuota sparymaalivalmistajalta, ja ei suositellut. Spray-lakoissa/maaleissa käytetään usein ksyleeniä liuottimena, ja kiehuttaa aika monet lakat ja maalit. Jykki |
Rämppy 21.12.2004 10:07:05 | |
---|
En tajua maalaamisesta mitään, mutta arvostettujakin on kitaroita maalattu tehtaalla uudestaan vanhan maalin päälle. 60-luvun alussa Fenderin tehtaalla maalattiin jonkin verran sunbursteja stratoja uusiksi vetämällä kauden muotiväri vanhan pinnan päälle, kun umpivärjättyjen tilauskanta pääsi yllättämään ja sunbursteja oli kertynyt varastoon. Nämä tehtaalla päällemaalatut ovat kuulemma oikein erityisen himoittuja vintakepiireissä. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |