Aihe: Line out vanhaan putkivahvistimeen
1
Per Saukinen
15.12.2004 20:11:40
Mulla on 70-luvun alun 20w putkivahvistin jossa ei ole mitään
ulostuloliittimiä nyt tekisi mieli saada siihen line out liitin
Kysymys
1.Onko mahdollista ?
2.Onko järkeä ?
jos edellisiin kohtiin myönteinen vastaus
3.Mihin "väliin" liitin tulee ? löytyykö netistä jotain ohjetta tai kytkentäkaaviota jos saisin yhden tuttuni (TV-asentaja)huijattua tekemään kyseisen operaation
4.Mitä kyseinen operaatio mahtaisi noin kustantaa esim.jossain musiikki tms.liikkeessä?

Asiallisista vastauksista etukäteen kiittäen
P.S
maza
15.12.2004 21:47:25

Mitä haluat lineoutilla tehdä? Liittää lisäkaapin? Äänittää?

Ensin mainittu onnistuu pistämällä combon kajarille menevään piuhaan liittimet väliin ja lykätä kaappi siihen. Äänitys taasen onnaa mikrofonilla parhaiten - ilman kaiutinta (keinokuorman kanssa) soundi on ikävä. Putkivahvistinta ei saa käyttää ilman kajaria, muuten voi putket/muuntajat sanoa morjens!

Mikä styrkkari muuten kyseessä?
Per Saukinen
15.12.2004 22:49:37
Mitä haluat lineoutilla tehdä? Liittää lisäkaapin? Äänittää?

Lähinnä sen takia että jos tulee esim tarve laittaa mikserin kautta PA -laitteisiin ei oikein muuta käyttöä
voiko mikseriin kytkennän hoitaa liittimen kautta joka tulisi kajareiden johdoista
kyseessä on vanha Gem merkkinen kombo joka pitäisi olla Jenkkiläinen se on ollut mulla uudesta asti olen sen joskus pikkupoikana saanut ja ollut tosi vähällä käytöllä
Mikko Vainiala
16.12.2004 01:37:39
löytyykö netistä jotain ohjetta tai kytkentäkaaviota

voiko mikseriin kytkennän hoitaa liittimen kautta joka tulisi kajareiden johdoista

Mitä Maza tuossa yllä sanoi plus kannattaa vielä vilkaista

http://blueguitar.org/

ja kirjoita hakusanaksi "easy line out jack"
hliimatta
16.12.2004 10:20:38
kyseessä on vanha Gem merkkinen kombo joka pitäisi olla Jenkkiläinen se on ollut mulla uudesta asti olen sen joskus pikkupoikana saanut ja ollut tosi vähällä käytöllä

Gem taitaa kuitenkin olla italialainen merkki. Mulla on tuollainen Gem Venus G20 vuodelta 1972. Lienekö sulla samanlainen. En ole paljon noita kyllä missään nähnyt muita.
Per Saukinen
16.12.2004 11:56:02
Gem taitaa kuitenkin olla italialainen merkki. Mulla on tuollainen Gem Venus G20 vuodelta 1972. Lienekö sulla samanlainen. En ole paljon noita kyllä missään nähnyt muita.
Ahaa mä oon aina luullut että se olisi jenkki koska jenkkilässä on myös joku GEM -electronics mutta hyvä että tämäkin selvisi
Kyllä meillä on näköjään aivan samanlaiset styrkkarit tämäkin on mallia venus joita en ole vielä toista nähnyt
Mökää koneesta lähtee aivan uskomattomasti vaikka on vaan 20 wattinen
M.Hanski
16.12.2004 11:59:55
Eikö tähän käyttöön soveltuisi mainiosti esim. H&K Red Box Pro tai vastaava?
maza
16.12.2004 12:10:07

Jos haluat kitaran pa:han, niin Ainoa Oikea(tm) tapa on mikittää se kitaracombo. Usein käyttäen mikrofonia mallia Shure SM-57. Linjalähtö - vaikka ottaisit sen päätteen jälkeenkin - ei vastaa tätä soundia; ylenmääräinen basso ja diskantti saa soundin kuulostamaan puuroiselta ja pistävältä. Laita se mikrofoni ja ole tyytyväinen, jos teho ei riitä.

Tuolta Mikolta saat tarvittaessa line out boxin rakennussarjankin, se ei vaan kehtaa itse mainostaa. ;) www.uraltone.com. :)
Per Saukinen
16.12.2004 17:56:32
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ja linkeistä eiköhän tämä tästä
Wil-J
16.12.2004 19:29:22
Putkivahvistinta ei saa käyttää ilman kajaria, muuten voi putket/muuntajat sanoa morjens!

Miten muuten, voihan trankku styrkkaria käytää ilman kaappia?
P2
16.12.2004 20:31:29
Ei voi, tai siis eihän sekään ilman kuormaa tykkää olla, vaikkei välttämättä rikki meniskään.
Kuolema kuittaa velat ja univelat
Wil-J
16.12.2004 20:33:42
Ei voi, tai siis eihän sekään ilman kuormaa tykkää olla, vaikkei välttämättä rikki meniskään.

OK, eli jos vaikka laitan sen suoraan pöytään, tai tietokoneeseen kiinni niin olisi hyvä olla kaappikin kiinni?
P2
16.12.2004 20:48:18
Enkö mä niin just sanonut? :)
Kuolema kuittaa velat ja univelat
M.Hanski
16.12.2004 21:13:22

Voi.
maza
16.12.2004 23:44:59

Se nyt vähän riippuu. Onko siinä linjalähtö? Usein noita kyllä voi käyttää ilman kaappia ongelmitta.
Wil-J
17.12.2004 07:53:32 (muokattu 17.12.2004 07:53:47)
No nyt meni sekavaksi kun tuli jo voi ja ei voi...

Siis kyseessä on Warwick Pro Fet II ja siinä on linjalähtö...
M.Hanski
17.12.2004 09:06:48
Se nyt vähän riippuu. Onko siinä linjalähtö? Usein noita kyllä voi käyttää ilman kaappia ongelmitta.

Mistähän se mahtaa riippua? Tietty jos sattuu eteen pervo transistorivahvistin, jossa on ulostulomuuntaja, pitää kuorman olla kytketty, jottei muuntaja ja/tai päätetransistorit pala. Tällaisia kummajaisia ei tietääkseni ole.
maza
17.12.2004 15:18:18

Mistähän se mahtaa riippua? Tietty jos sattuu eteen pervo transistorivahvistin, jossa on ulostulomuuntaja, pitää kuorman olla kytketty, jottei muuntaja ja/tai päätetransistorit pala. Tällaisia kummajaisia ei tietääkseni ole.

Onhan niitä paljonkin, nykyään vaan ei moisia ymmärrettävästi juuri tehdä. Mulla on esimerkiksi tossa lattialla Leslie 910:n kolmikanavainen pääte, jossa on joka kanavassa muuntajalähdöt. Tuon värkin design on 70-luvun alusta.

Uusi Warwick ei varmasti ole mikään ongelma. En kuitenkaan ota vastuuta, jos rikot jotain :)
Wil-J
17.12.2004 17:12:43
Uusi Warwick ei varmasti ole mikään ongelma. En kuitenkaan ota vastuuta, jos rikot jotain :)

Otatpa hyvinkin, raastuvassa nähdään! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)