Saisiko linkkejä, tai jos ei ole valmiina niin asioista tietävät kirjoittamaan. Eli FAQ tavaraa tekemään. Itselläni puutyöt, metallityöt ja elektroniikka kuuluivat taitoihin yläasteen teknisen tunnilla, sain näistä jopa 9:siä numerona. Kuvittelisin etten ole näissä hommissa siis aivan peukalo keskellä kämmentä, mutta kaikki perustaidotkin ovat unohtuneet jo kauan sitten. Eli perusteilla tarkoitan todellakin perusteita. Minua kiinnostaa esimerkiksi kitarasärön/etuasteen rakentaminen (transistori) ja rumpuihin liittyvät pienemmät ja suuremmat puu- ja metallityöt. Ja hyvä kun muistan tiedän edes mitä milläkin työkalulla tehdään. Ja kun haluan jotain kokeilla, pitää hommata kaikki, työkaluja myöten, koska mitään ei ole valmiina. Tein aikoinaan koulussa bebekin rakennussarjasta vahvistimen, siis musiikin kuunteluun, ja se oli käytössäkin hyvän aikaa. Mutta silloin oli opettajan ohjaus saatavilla. Lyhyestä virsi kaunis, taidanpa tehdä näistä topicit ja katsotaan haluaako kukaan näistä aiheista tietokantaa tehdä. Jos ei niin äkkiähän ne jalkoihin jää. Kiitän. ja takaisin sorvin ääreen... |
Hei, minuakin kiinnostaisi tämmöinen. Itse olen aivan käsi puutöissä (ala-asteella tosin oli numero 9, yläasteella maikka ei jaksanut opettaa joten ei siinä mitään oppinu), mutta esim. jonkun pikkuvahvistimen tai efektipedaalin teko kiinnostaisi, ja jopa oman kitaran tai basson. |
Jos viitsii koneensa vierestä liikahtaa, niin kirjasto on aika hyvä paikka eri alojen perusteiden omaksumiseen... Vähän realistisuutta noihin FAQ-toiveisiin. Tänne kirjoittamisesta ei kenellekään makseta palkkaa. Jos joku nyt viitisi kattavan perusteoksen joltain alalta kirjoittaa, niin mitä todennäköisimmin julkaisumedia ei olisi m.net vaan kaupallinen nide. Ja ovatpahan muuten m.netläiset kiitettävästi alansa johdatusopuksia kirjoittaneetkin. Kirjakaupasta löytyy. DIT: ja tuossa FAQ-säikeessä "perustieto kitaranrakennuksesta" löytyy kyllä linkkejä niin elektroniikan alalle kuin puutöihinkin. |