Jälleen kerran täytyy todeta, etten näistä oikeasti mitään tiedä, kun en ole itse kasannut yhtään vahvaria. Mutta sen mitä olen foorumeilla pörrätessäni oppinut on että useimmat vahvistimen komponentit voidaan korvata (ja usein on käytännön syistä pakko) lähimmällä vastaavan arvoisella komponentilla. Toisekseen komponenttien arvoja säätämällä (jos tietää mitä tekee) voi vaikuttaa vahvistimen soundiin, tatsiin ja yleiseen vibaan jonkin verran. Kolmanneksi, pienet heitot komponenttien arvoissa, kuten mainitsemasi erot laskennallisen arvon ja käsissäsi olevien komponenttien välillä, mahtuvat käytännössä komponenttien speksien sisälle. Maailman sivu on käytetty vahvareissa komponentteja, joiden arvot ovat vaihdelleet laitteesta toiseen. Enpä usko että ongelmia tulee. Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz |
Kyllä voipi korvata lähemmäksi osuvalla. Tuo R20 on biasvastus, itse kokeilin 120, 150 ja 220. Päädyin 150ohmiseen, 220 tuli liian "kylmä" ja soundieroja en huomannut 120 ja 150ohmisen välillä joten päätin tuon 150 jättää, kyllä se aika kuumana käy tuollakin. |