kurmo 18.01.2005 17:32:30 | |
---|
Tuota, milleen tää on ollut tapana tehdä? Mulla on tuossa tuommoinen, josta on ilmeisesti piuha poikki tms, ja korjauksena on näköjään käytetty kielenpätkää joka tulee sieltä rungon peräpäästä jakin prikan väliin.. ei kai se oikeasti noin mee? "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
jarmos 18.01.2005 19:10:06 | |
---|
Tuota, milleen tää on ollut tapana tehdä? Mulla on tuossa tuommoinen, josta on ilmeisesti piuha poikki tms, ja korjauksena on näköjään käytetty kielenpätkää joka tulee sieltä rungon peräpäästä jakin prikan väliin.. ei kai se oikeasti noin mee? No kyllä sen noin helpoiten saa toteutettua, omissa menee hihnanupin ruuvin kautta trapetsiin ja sisäpuolelta sitten maihin. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
fox 18.01.2005 23:15:21 | |
---|
Tuota, milleen tää on ollut tapana tehdä? Mulla on tuossa tuommoinen, josta on ilmeisesti piuha poikki tms, ja korjauksena on näköjään käytetty kielenpätkää joka tulee sieltä rungon peräpäästä jakin prikan väliin.. ei kai se oikeasti noin mee? "Oikeesti" se menee ainakin muutamalla valmistajalla siitä tallan ruuvinholkilta konehuoneeseen, mutta mikä hyvänsä maadoituskäytäntö on se oikea, kunhan se asiansa ajaa. Johonkin semiin laitoin trapetsin takaa rungon sisään, ihan tavallisella kytkentälangalla.. Eli trapetsin kiinnityskorvan taakse kuorittu piuha, siitä johto rungon sisään ja maadoituspisteeseen, toki väliin se vastus-konkka -paketti...:) |
kurmo 19.01.2005 00:19:03 | |
---|
Tämä herättää sellaisen lisäkysymyksen että pitääkö tuommosesta oikeasti irrottaa about kaikki mahdollinen, jos haluaa esim. vaihtaa loppuunkuluneen jakin? "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
fox 19.01.2005 02:22:34 | |
---|
Tämä herättää sellaisen lisäkysymyksen että pitääkö tuommosesta oikeasti irrottaa about kaikki mahdollinen, jos haluaa esim. vaihtaa loppuunkuluneen jakin? Lähinnä tuohon vastaamme "kyllä", ne johdot ynnämuut on niputettu sellaseen "wiring harnessiin" , joskus teipillä, joskus nippusiteillä. Näin ainakin ns. "paremmissa" kitaroissa, ettei siellä rämise eikä ropise.. =) |
kurmo 19.01.2005 06:55:46 | |
---|
Lähinnä tuohon vastaamme "kyllä", ne johdot ynnämuut on niputettu sellaseen "wiring harnessiin" , joskus teipillä, joskus nippusiteillä. Näin ainakin ns. "paremmissa" kitaroissa, ettei siellä rämise eikä ropise.. =) Juu, näköjään tossakin, alkuperäinen '60-luvun rakkine kun on. Oispa oma. Tosin nyt mulla on hyvä syy olla tykkäämättä koko mallista, kun huoltaminen on niin kettumaista (no pun intended). "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |