Aihe: Zildjian A-custom symbaalisetti
1
Mojofunk
30.05.2005 23:10:54
r0kr0k
LumPus
30.05.2005 23:17:53
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180751.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176441.html

Kumpaa symbaalisettiä suosittelette, PERUSTELUT!

ja minkähän laiseen musiikkiin, kuinka raskas käsi ja onko tekniikka hallussa? mitä ominaisuuksia haet, ja miltä pitäs kuulostaa?
näillä nyt helpotetaan hieman mistä lähetään suosittelee ja selittelee, myöskin PERUSTELUT on helpompi tehdä. kits.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
Mojofunk
30.05.2005 23:19:34
Joo, sori, elikkäs rokkia soitellaan, tekniikassa on parantamisen varaa mutta yhtäkään peltiä en ole rikki lyönyt.
r0kr0k
LumPus
30.05.2005 23:29:49 (muokattu 30.05.2005 23:30:06)
okke. melkein kääntyisin A Customin puoleen. tuo projection sarja toimii varsin hyvin rokkityyppisissä hommissa, normi A customiin eroa profiili, ja käsittääkseni hieman paksumpi. Saundi on kirkas ja rikas, mutta ei liian. jos näin voisi sanoa.
A:sta vähän vähemmän kokemusta, itse pidän tuota A Customia hirveen hyvänä ylessymbaalina. toiminu mulla metallissa, rokissa, bluesissa ja kaikessa siltä väliltä.

Mutta, annapa neuvojen äiteen: meneppä kauppaan jossa on kumpaakin sarjaa, kysyppä jos on asiantuteva myyjä talossa, käytte ne läpi, ja luotat omaan korvaasi. otat ne omiin telineisiinsä ja testaat vierekkäin, mieluiten paikassa jossa muut soittimet eivät hirveästi resonoi mukana. sitten suosittelen että kysyt vielä kyseisestä kaupasta tarjousta, ja muutamasta muustakin, vertaat hintoja ja teet ostopäätöksen kaiken tämän perusteella.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
vernie
31.05.2005 00:08:24
Avedikseen kallistuisin paristakin syystä. Nuo A-custom projectionit ovat ainakin mun makuun aivan liian kirkkaat, kolisevat, äänekkäät ja muutenkin luonnottoman kuuloiset. Avediksesta taas löytyy mun mielestä sitä oikeaa ja luonnollista rokkisoundia enemmän. Mutta makuasioitahan nämä. Mene ihmeessä testailemaan.

Hieman aiheen vierestä vielä sellainen pointti, että symbaalit ovat yksilöitä. Ja myös Zildjianin laatusarjojen yksilöiden välillä on joskus huomattavia eroja (vaikkapa äänen korkeudessa). Tämän ja mm. takuuasioiden kannalta ulkomailta tilaaminen on aina hieman hankalaa.

Toisaalta, nyt täytyy kyllä todeta, että etenkin tuo Avedis-setti on aivan käsittämättömän edullinen Thomannilla! Vaikka Levytukku perinteisesti on pystynyt kilpailemaan Zildjianeiden hinnoissa hienosti T-kaupan kanssa, niin luulenpa että saksalaiset vievät kyllä tässä voiton. Kannattaa tietysti vielä tarkistaa asia ja kysellä liikkeistä..
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
kalamies#34 >-)))>
Pacifig
31.05.2005 07:44:48 (muokattu 31.05.2005 07:45:55)

Itse tilasin thomanilta avedis symbaali-setin ja se olikin sitte viimeinen setti minkä tilasin. Pellit olivat hyvät, mutta ei aivan sellaiset kuin mitä liikkeessä kävin kokeilemassa. Itse suosittelen ostamaan pellit niin, että pääsee hieromaan sitä paikanpäällä
edit: 600€ on kuitenkin kohtuullinen summa jevroja, vaikka hyvistä symbaaleista pääseekin kyllä eroon
Laittaiskohan kamat myyntiin...
vernie
31.05.2005 17:17:17
600€ on kuitenkin kohtuullinen summa jevroja, vaikka hyvistä symbaaleista pääseekin kyllä eroon

Joo, mutta 466€ tosta Avedis-setistä laukun kera on kyllä ihan millä tahansa asteikolla edullinen. Joku röyhkeämpi kaveri voisi tilailla noita ja myydä kalliimmalla eteenpäin.. :)
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
kalamies#34 >-)))>
Niskamies
31.05.2005 17:18:17
Joo, mutta 466€ tosta Avedis-setistä laukun kera on kyllä ihan millä tahansa asteikolla edullinen. Joku röyhkeämpi kaveri voisi tilailla noita ja myydä kalliimmalla eteenpäin.. :)

Mun mielestä tohon Avedis pakettiin on valittu kaikista huonoimmat Avedikset. ei noikaan paskat ole, mutta Avedis sarjassa on mulle paljon mieluisampia peltejä.
Virallisesti semi-pro!
Suleima
31.05.2005 23:33:33
Osaisiko joku muuten sanoa miksi juuri a-customin projectionista on tehty tällainen paketti halvemmalla hinnalla.
Millaisilla tavoilla projection-sarjan pellit eroavat normaaleisat a-customeista?
Nexxus
01.06.2005 02:23:15
Testaamalla selviää, mutta kuten aikaisemmin jo sanottu, kallistuisin varmaankin A-Custom setin puolelle. Ne on ollu omassa käytössä ainakin erinomaisia yleispeltejä.

Mene testaamaan. Hus!
Dissintegration - Deterioration, Television slave generation. Deformation - Devastation, Electronic mind mutation
ramzuz
05.06.2005 14:51:30
mene kauppaan ja osta pellit erikseen menee varmasti tohon hintaan hyvät jos vaan perus pellit ostat mä tekisin näin.
Pearl+Stagg!
Suleima
05.06.2005 15:25:02 (muokattu 05.06.2005 15:29:23)
Tuskin noita A-customeita kannattaa erikseen ostaa jos saa läjässä noin paljo alennusta. Tai ainakaan mä en nää mitään pointtia sellasessa.

Erikseen ostettuna esim. Thomannilta tollanen a-custom-läjä kustantaa yli 800 euroa. En tiedä pystyykö mikään suomalainen liike tiputtaa tollasen hintaa tohon 629e
moderndrummer88
05.06.2005 15:37:32
Tuskin noita A-customeita kannattaa erikseen ostaa jos saa läjässä noin paljo alennusta. Tai ainakaan mä en nää mitään pointtia sellasessa.

Erikseen ostettuna esim. Thomannilta tollanen a-custom-läjä kustantaa yli 800 euroa. En tiedä pystyykö mikään suomalainen liike tiputtaa tollasen hintaa tohon 629e

ei pysty! kesällä ostamani avediksen setti (ping ride, mastersound haitsut ja med. thin crash) olisi tullut suomessa kustantamaan noin 1000 kun t-kaupasta sai sen noin neljään ja puoleensataan
VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)