kampela 29.07.2003 09:51:05 | |
---|
mielipiteitä? nylon tip |
Paas 29.07.2003 10:03:08 | |
---|
Riippuu paljon käyttötarkoituksesta. Jos esim. asustelee jossain kerrostalossa tai rivitalossa niin ei siellä akustisilla rummuilla voi soitella(meluongelma). Useimmissa (halvemmissa) sähkörummuissa on useimmiten yksinkertaiset kumipädit joiden tuntuma ei pahemmin vastaa oikeaa rumpua. Joissakin kalliimmissa on "viritettävät" kalvot joiden avulla tuntuman voi säädellä itselleen mieluisaksi. Kalliimmat(paremmat) sähkörummut saattavat monesti maksaa melkein yhtä paljon kuin akustiset huippu rummut joten niihinkin uppoaa rahaa. Sitten vielä ulkonäkö, jollakin heavy keikalla sähköinen setti saattaa näyttää melko typerältä. :) |
Blitz 29.07.2003 14:24:53 | |
---|
mielipiteitä? En jaksaisi kirjoittaa mitään muuta kuin: Akustiset, perkele. No joo, kyllähän sen jokainen tietää että akustiset on hienommat kuin sähkörummut. Kauneus on tietty katsojan silmässä, mutta silti. Tuntuma sähkörummuissa on samanlainen kuin löyly sähkökiukaalla. Tietty jos nyt ei ole kämppää missä soitella, niin hakkaa vaikka tyynyihin, ja soita koulussa tai rumpuopettajallasi. Hyvien sähkörumpujen hinnalla saat kaikenlisäksi loistavat akustiset rummut. Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
hanipai 29.07.2003 14:31:21 | |
---|
En jaksaisi kirjoittaa mitään muuta kuin: Akustiset, perkele. No joo, kyllähän sen jokainen tietää että akustiset on hienommat kuin sähkörummut. Kauneus on tietty katsojan silmässä, mutta silti. Tuntuma sähkörummuissa on samanlainen kuin löyly sähkökiukaalla. Tietty jos nyt ei ole kämppää missä soitella, niin hakkaa vaikka tyynyihin, ja soita koulussa tai rumpuopettajallasi. Hyvien sähkörumpujen hinnalla saat kaikenlisäksi loistavat akustiset rummut. Trigatut akustiset ja lautaset kumipadeinä siis jos hiljasuutta haet. Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
kampela 29.07.2003 14:35:26 | |
---|
En jaksaisi kirjoittaa mitään muuta kuin: Akustiset, perkele. No joo, kyllähän sen jokainen tietää että akustiset on hienommat kuin sähkörummut. Kauneus on tietty katsojan silmässä, mutta silti. Tuntuma sähkörummuissa on samanlainen kuin löyly sähkökiukaalla. Tietty jos nyt ei ole kämppää missä soitella, niin hakkaa vaikka tyynyihin, ja soita koulussa tai rumpuopettajallasi. Hyvien sähkörumpujen hinnalla saat kaikenlisäksi loistavat akustiset rummut. oon kyllä jo soitellu joitakin vuosia tavallisilla rummuilla, ja niistäkin vuosista pitemmän ajan mapexin vaahterarummuilla, että kyllä mä tiedän minkälaista niillä on soittaaa. Pointtina oli herättää keskustelua. nylon tip |
hanipai 29.07.2003 14:41:16 | |
---|
oon kyllä jo soitellu joitakin vuosia tavallisilla rummuilla, ja niistäkin vuosista pitemmän ajan mapexin vaahterarummuilla, että kyllä mä tiedän minkälaista niillä on soittaaa. Pointtina oli herättää keskustelua. Trigatuissa akustisissa ja kalliissa kalvopadeissa ei oo mitään vikaa ja kyllä kumiläpyskätkin lautasiks menee mutta kyllä ne on aika rasittavia tomeiksi, on vähänkun puuta löis kädetkin rasittuu ihan erilailla. Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
Paas 30.07.2003 12:01:23 (muokattu 30.07.2003 12:02:14) | |
---|
Onko kenelläkään mitään kokemuksia/mielipidettä siitä mitkä sähkörummut ovat halvimman hintaluokan parhaat? |
hanipai 30.07.2003 14:13:48 | |
---|
Onko kenelläkään mitään kokemuksia/mielipidettä siitä mitkä sähkörummut ovat halvimman hintaluokan parhaat? Paras aivo on hinta-laatusuhteeltaan Rolandin TD-6 T-kaupassa 550e Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
Alpha 30.07.2003 18:01:07 | |
---|
Paras aivo on hinta-laatusuhteeltaan Rolandin TD-6 T-kaupassa 550e Pistäkääpä muuten hintoja noiden sähköisten vermeiden osalta...jos ehkä joskus sekopäissäni/humalassa höpisen jotain Starclassic-setin myynnistä. Siis Basari, 2 "pikku tomia", 2 "lattia tomia", haitsu, snare, 5-6 "symbaalia" + hardware... Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever... |
Polskan Tulkinta 23.08.2003 18:15:24 | |
---|
jos joskus tulet keikkailemaan niin sinuna ostaisin akustiset. allekirjoitus |
lare 01.09.2003 23:52:04 | |
---|
Sähkörummut on helpot ja hauskat. Tuntuma tietysti hyvin erilainen kuin oikeissa. Helpposoittoiset kun kapula pomppaa kömpölemmälläkin kunnolla. Mulla on td-6k setti pd-80r virvelinä. Todella mukava niillä on soittaa ja saa helposti erilaisia toimivia soundeja. Välillä voi vetää teknobiittiä, hiphopmeininkiä, percussiojuttuja ja tietysti iha perussettiä. Pienessä tilassa ei melu ongelmaa ja myös naapuri ystävälliset. Rumpalin ei todellakaan tarvi säästellä, että voi soittaa reilulla otteella missä vaan. Monipuoliset!! Molempi parempi. Sähkörummut on kivat lelut |
JeeVes 02.09.2003 10:16:23 (muokattu 02.09.2003 10:16:48) | |
---|
En jaksaisi kirjoittaa mitään muuta kuin: Akustiset, perkele. Edit: Enkä muuta kirjoita. "Artistivieras on välttämätön"
Kummeli aforismi nr. 10 |
Tietäjä 02.09.2003 21:24:00 | |
---|
jos joskus tulet keikkailemaan niin sinuna ostaisin akustiset. Tai jos on rahaa niin on molemmat, akustiset sekä sähkikset... |
Killer J 04.09.2003 17:37:04 | |
---|
Tottakai sähkörummut. Jos tulet soittelemaan bändeissä niin olen varma, että kaikki muut bändin jäsenet suorastaan rakastavat sinua jos soitat HILJAA. Esim. kukaan laulaja ei varmasti halua laulaa kuulosuojaimet päässä huutamalla että tulisi kuulluksi. Ihan selvä juttuhan tuo on... |
wille_eemeli 04.09.2003 17:40:23 | |
---|
Tottakai sähkörummut. Jos tulet soittelemaan bändeissä niin olen varma, että kaikki muut bändin jäsenet suorastaan rakastavat sinua jos soitat HILJAA. Esim. kukaan laulaja ei varmasti halua laulaa kuulosuojaimet päässä huutamalla että tulisi kuulluksi. Ihan selvä juttuhan tuo on... Akustiset siis! Vaikka vain muitten kiusaksi! :P |
Tycho 09.09.2003 14:52:57 | |
---|
Mä oon kans funtsinu sähkörumpuja. ku asuu rivi/kerros talossa nii kyl niitte aika pakko on olla sähkö(ellei soita akustisii hiljaa). Mut sähköt on pirun kalliita. mieluummin osataisin jonnekkin mökille akustiset |
Mr. Sly 10.09.2003 09:25:58 | |
---|
Itse myin viime tammikuussa akustiset rumpuni pois, ja ostin tilalle sekalaisen setin sähköisiä. Nyt puoli vuotta viisaampana voinkin jo ehkä kirjoittaa jotain kommentteja puolesta ja vastaan. + Voi soittaa tasan sillä volumella millä haluaa/tarvitsee soittaa. Behringerin120 wattisen keyboardcombon kautta saa soitettua myös kovaa. + Soundit on lähes poikkeuksetta nykyisissä moduleissa loistavat, myös halvimmissa malleissa. niitä voi myös muokata lähes rajattomasti. + Roudausmukavuus. On huomattavasti mukavampi kantaa yhtä jääkiekkokassia, kuin raijjata puuta ja rautaa pienen pakettiautollisen verran. + Nauhoitus. Helppoa ja toimivaa kun ei tarvitse räplätä mikkejä ja piuhoja sunmuuta. Piuha vaan tietokoneeseen kiini ja antaa mennä. Eikä soudeissa häviä pätkääkään mikitetyille isoveljilleen. - Tuntuma. Häviää totta kai akustisille. Varsinkin se kun haitsu ei anna lainkaan periksi lyödessä, saa aika ajoin ranteet kipeäksi. - Virveli. Sähköistä virveliä ei ikinä saa toimimaan ja reagoimaan kuin akustista, ei vaikka olis mitkä mesh-/foamkalvot. Tilasinkin siksi toissa päivänä pearlin pikkolon. - Tyyli. Näyttävät paskalta keikalla, varsinkin metallibändin kanssa. Varmaan sopiikin jonnekin hiphopstagelle. Tämä onkin ainut syy minkä takia tulen tulevaisuudessa ostamaan akustisen setin, jonka sitten yhdistän sähkösetin kanssa ja nautin molemoien hyvistä puolista. Että tämmöstä... |