Aihe: Tama First chair -problem
1
Pony
08.08.2024 12:36:03
Osaisko joku sanoa, mikä mun penkissä on vikana? Pari vuotta vanha Tama first chair, ja penkin kiinnitysruuvi löystyy jo yhden biisin aikana niin, että penkki keikkuu kuin hullun mulkku. Tämä ei sinänsä ole yllätys, kun katsoo designea: Kolossa on kiinteä muoviholkki, jota ruuvi kiristää ja tolpan pää on ihan tasainen.

Olenko vain tyhmä, vai eikö Tama osaa tehdä enää penkkejä? Kaikenlaisia jakkaroita olen kuitenkin elämäni varrella nähnyt.
Jeltz
08.08.2024 15:40:58
Pony: Osaisko joku sanoa, mikä mun penkissä on vikana? Pari vuotta vanha Tama first chair, ja penkin kiinnitysruuvi löystyy jo yhden biisin aikana niin, että penkki keikkuu kuin hullun mulkku. Tämä ei sinänsä ole yllätys, kun katsoo designea: Kolossa on kiinteä muoviholkki, jota ruuvi kiristää ja tolpan pää on ihan tasainen.

Olenko vain tyhmä, vai eikö Tama osaa tehdä enää penkkejä? Kaikenlaisia jakkaroita olen kuitenkin elämäni varrella nähnyt.

Sen muoviholkinhan voi myös ottaa pois ja kiristää istuimen suoraan metallia vasten. Holkin ominaisuus on se, että se mahdollistaa istuimen pyörittelyn vaikka se olisikin riittävän tiukalla, ettei istuin heilu tai kitku. Satulapenkin kanssa ihan relevantti ominaisuus.

Mulla on 1st chaireja kaksin kappalein: viitisentoista vuotta vanha satula, ja pari vuotta vanha pyöreä. Molemmissa olen pitänyt muoviholkit paikallaan enkä ole kyllä huomannut mitään löystymisiä, vaan tykkään tuosta kiinnitysmekanismista.
Jeltz
14.08.2024 20:56:51
Sen verran täytyy täydentää edellistä, että puhuin tästä vanhanaikaisemmasta kiinnityksestä, jossa on kahden ruuvin klämppimallinen kiristin: https://muusikoiden.net/dyn/users/182114.jpg

Uusissa onkin tosiaan vain yksi ruuvi, joka puristaa suoraan nyloninserttiä. Se onkin varmaan hiukan alttiimpi löystymään. Mulla on pyöreässä 1st chairissa tuo uudempi versio, eikä senkään kanssa ole ollut kyllä ongelmia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)