Aihe: Settiä ostamassa-topikit
1
Youni
23.05.2007 15:22:23 (muokattu 23.05.2007 15:34:02)
Mielestäni on aivan oikeutettua tehdä topikki, kun on sijoittamassa uuteen settiin. Rahaa on paljon pelissä. Ainakin itse toivoisin ihan tapauskohtaista opastusta, jos olisin settiä ostamassa. Ei yksi topikki per ostettu setti ole mielestäni kohtuutonta. Äkkiähän ne topikit sitten ostosten jälkeen painuvat arkiston syövereihin.

Topikin tekijän ohjeita:

1. Kerro taustatietoja: Soittohistoria. Minkä ikäiselle/kokoiselle soittajalle ja mihin musiikkityyliin setti on tulossa? Millaiseen käyttöön setti tulee: Keikoille? Omakotitaloon? Kerrostaloon? Treenikselle? Onko sinulla jo setti ja symbaaleita? Luettele ne.

2. Mitä tarvitset: Sähkörummut? Shellsetti? Hardware? Symbaaleja? Snare? Laukkuja roudaamiseen? Mitä olet ajatellut säästää mahdollisesta vanhasta setistä? Minkä kokoista settiä olet kaavaillut?

3. Budjetti: Ilman budjettia neuvonta oikeaan suuntaan on mahdotonta. Budjetin voi laittaa jo otsikkoonkin.

4. Oletko jo etsinyt eri vaihtoehtoja? Linkitä nettikauppoihin.

5. Ole kohtelias vastaajille ja avoin ehdotuksille.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Epämuusikko
23.05.2007 15:25:27 (muokattu 23.05.2007 15:26:00)
Hyvä aloitus.

Ja minkä KOKOINEN ostaja on kyseessä? ekaluokkalaiselle torilta halvalla 14,18,26 ei ehkä kasvunvarasta huolimatta ole paras veto. Ergonomiaan kannattaa AINA satsata, soundia voi ruuvata mutta ergonomiasta älkää tinkikö. sekä kokoasioissa että rumpujen säädettävyydessä (etutomit:syvyys, kallistus- ja muut venkoilumahdollisuudet: portaallinen säätö vai pallonivel/Pearl L-rauta, tms, lattiatomit:jalat vai clamppihelvetti... jne)
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle. Bustard #1
Youni
23.05.2007 15:30:55
Hyvä aloitus.

Ja minkä KOKOINEN ostaja on kyseessä? ekaluokkalaiselle torilta halvalla 14,18,26 ei ehkä kasvunvarasta huolimatta ole paras veto. Ergonomiaan kannattaa AINA satsata, soundia voi ruuvata mutta ergonomiasta älkää tinkikö. sekä kokoasioissa että rumpujen säädettävyydessä (etutomit:syvyys, kallistus- ja muut venkoilumahdollisuudet: portaallinen säätö vai pallonivel/Pearl L-rauta, tms, lattiatomit:jalat vai clamppihelvetti... jne)

Lisäsin tuohon aloitusviestiin, unohtui täysin tämä näkökulma. Kiitos! +
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Peltor
23.05.2007 17:22:22
Tämähän on hyvä FAQ:n aihe, itekin tuli hankittua rumpusettiä/osia muusikoiden.netin osaavan väen suosituksista ja huomiosta pohjautuen, nämä viestit vaan tuppaavaat jäämään jalkoihin muihin topikkeihin vaikka ne saavatkin osan huomiosta.
Ja uuden topikin tekijä yleensä hirtetään ja poltetaan roviolla, ja sen jälkeen pyydetään käyttämään hakua, mikä on ihan oikeutettua.
Mutta usein niinkun minullakin hardware ja muu tietämystä vaativa puoli on oppimisvaiheessa.
Enivei, + tämmösestä ja toivottavasti tulee FAQ:n nostettua tämä.
Bacchus
23.05.2007 17:48:03 (muokattu 23.05.2007 17:48:15)
Tämähän on hyvä FAQ:n aihe, itekin tuli hankittua rumpusettiä/osia

Ei enää yhtään FAQia! Ne eivät yksinkertaisesti toimi ja täyttävät jo nyt puolet sivusta.

FAQ:t, kysymys-topicit. yms. ovat olleet olemassa jo niin kauan, että voi tehdä selkeitä empiirisiä havaintoja niiden puutteista. Suurin osa urpoista tekee kuitenkin uuden topicin aiheilleen, jotka jo nyt voisi sijoittaa FAQ, tai kysymys-topicciin. Toisin sanoen jotkut eivät tule koskaan löytämään näitä ketjuja, joten ne voisi aivan hyvin poistaa.

Settiä ostamassa-topicceja on miljoona, joten sieltä vain kaivelemaan.
Anti-Matter Manifesto
Youni
23.05.2007 19:09:23
Ei enää yhtään FAQia! Ne eivät yksinkertaisesti toimi ja täyttävät jo nyt puolet sivusta.

Pakko sanoa, että aivan sama, täyttääkö ne sivua vai ei. Aina voi vaihtaa sivua tai lukea foorumia useammin. :D

FAQ:t, kysymys-topicit. yms. ovat olleet olemassa jo niin kauan, että voi tehdä selkeitä empiirisiä havaintoja niiden puutteista. Suurin osa urpoista tekee kuitenkin uuden topicin aiheilleen, jotka jo nyt voisi sijoittaa FAQ, tai kysymys-topicciin. Toisin sanoen jotkut eivät tule koskaan löytämään näitä ketjuja, joten ne voisi aivan hyvin poistaa.

Settiä ostamassa-topicceja on miljoona, joten sieltä vain kaivelemaan.

Jätetään se poistaminen kuitenkin modeille. :) Juttu on siinä, että kokeneilta ja tuotteen omistajilta on mukava saada vinkkejä ja tietoa, kun on tekemässä vaikkapa 1300€ investointia. Se on varsinkin nuorelle iso raha ja mielestäni on järkevää neuvoa ostajaa ja perehtyä hieman tämän tarpeisiin.

Settiä ostamassa-topikkeja on monta. Niissä voi kuitenkin olla vanhentunutta tietoa ja ne voivat käsitellä aivan erilaisen ostajan asioita, kuin tietoa kaipaava. Kaikilla ei ole samanlaista tietämystä rumpukamoista kuin sinulla ja monella muulla tällä foorumilla. Noissa uusissa topikeissa on myös se hyöty, että nettiä selaava rumpali, joka on bongannut juuri hyvän tarjouksen, voi tuoda sen settiä ostavan toisen rumpalin tietoon.

Jos kyllästyttää vastata, niin voi myös jättää vastaamatta. Se olisi kuitenkin sääli, pätevä rumputietoisuus jää käyttämättä.
Bacchus
23.05.2007 19:53:45
Pakko sanoa, että aivan sama, täyttääkö ne sivua vai ei. Aina voi vaihtaa sivua tai lukea foorumia useammin. :D

Kyse on juuri siitä, että kun lukee foorumia useasti, niin alkaa kyllästyttämään ainainen scrollailu. FAQ:t tuntuvat vain mielestäni erittäin tehottomilta, niihin kun tulee ainoastaan muutama viesti viikossa, mutta suurin osa viesteistä, jotka kuuluisivat FAQ-keskusteluihin, ilmestyvät laudalle aivan normaalisti, koska uudet käyttäjät eivät tunne käytäntöjä.

Jätetään se poistaminen kuitenkin modeille. :)

Paras palaute tulee käyttäjiltä, eivät modet muuten välttämättä huomaa toimia.

Juttu on siinä, että kokeneilta ja tuotteen omistajilta on mukava saada vinkkejä ja tietoa, kun on tekemässä vaikkapa 1300€ investointia. Se on varsinkin nuorelle iso raha ja mielestäni on järkevää neuvoa ostajaa ja perehtyä hieman tämän tarpeisiin.

Totta kai vinkit ovat hyödyllisiä ja tarpeellisia, mutta niitä on jo monta topicillista. Itse en ainakaan enää jaksa vastata näihin topicceihin, eikä varmasti moni muukaan täällä pidempään lorvaillut. Tällöin keskusteluihin saattaa tulla hyvinkin yksipuolista ja epävalidia tietoa.

Settiä ostamassa-topikkeja on monta. Niissä voi kuitenkin olla vanhentunutta tietoa ja ne voivat käsitellä aivan erilaisen ostajan asioita, kuin tietoa kaipaava. Kaikilla ei ole samanlaista tietämystä rumpukamoista kuin sinulla ja monella muulla tällä foorumilla. Noissa uusissa topikeissa on myös se hyöty, että nettiä selaava rumpali, joka on bongannut juuri hyvän tarjouksen, voi tuoda sen settiä ostavan toisen rumpalin tietoon.

Jos keskustelussa on oikeasti jotain uutta, tai selkeästi etsitään parasta vaihtoehtoa tiettyjen settien välillä, niin topicci on totta kai erittäin hyödyllinen ja se kannattaa luoda. Tälläisiin "viidellä eurolla irtokarkkia"-kyselyihin ei todellakaan jaksa vastata, koska huomaa, että kysyjä ei ole nähnyt yhtään mitään vaivaa itse. Ei tiedä, pitääkö aloittaa selittäminen siitä, miten päin kalvo laitetaan rumpuun.

Jos kyllästyttää vastata, niin voi myös jättää vastaamatta. Se olisi kuitenkin sääli, pätevä rumputietoisuus jää käyttämättä.

Sehän tässä on juuri se ongelma. Itselleni on ainakin tullut mitta täyteen näiden kyselyiden kanssa, vaikka varmasti voisin neuvoa kysyjää paljonkin uuden setin ostossa. Ei yksinkertaisesti ole mielekästä toistaa tuhat kertaa samoja asioita.

Ideasi tästä "to do"-listasta settikyselijöille on erittäin hyvä. Ongelma tosin on sama kuin FAQ-keskusteluissa, ensi viikolla tätä ei muista kukaan ja opit painuvat unholaan. Sitten lauta täyttyy taas samoista kyselyistä.

Täällä on menty noidankehää nyt ainakin koko sen viisi vuotta mitä itse olen täällä ollut. Jossain vaiheessa vaan palaa käpy.
Anti-Matter Manifesto
Youni
23.05.2007 20:09:10
Ongelma tosin on sama kuin FAQ-keskusteluissa, ensi viikolla tätä ei muista kukaan ja opit painuvat unholaan. Sitten lauta täyttyy taas samoista kyselyistä.

Täällä on menty noidankehää nyt ainakin koko sen viisi vuotta mitä itse olen täällä ollut. Jossain vaiheessa vaan palaa käpy.

Paha mennä kiistämään. Yritin ainakin :D
Bacchus
23.05.2007 21:23:08
Paha mennä kiistämään. Yritin ainakin :D

Pakko antaa plussa positiivisesta asenteesta.;) Eiköhän nämä opit jotenkin saada pysymään, yksi jo intoutui.

Olisiko hölmö idea listata kehitysideoita noin yleiseltäkin kannalta tähän samaan Younin topicciin?
Anti-Matter Manifesto
miän vain
23.05.2007 21:32:07

Olisiko hölmö idea listata kehitysideoita noin yleiseltäkin kannalta tähän samaan Younin topicciin?

Tämä aihe oli hyvä, lisää samanlaista vaan. joku sellainen "lue faq, osta puku, opi tanssi" -tyyppinen uuden m.nettiläisen opas, vaikka?

Kirjoittaminen on jäänyt juuri tuon samojen juttujen ainaisen toistumisen takia melko vähiin viime aikoina. Eihän niitä voi kokonaan estää, mutta jos edes vähän?
F.A.R.O - The Ride - Rumpusivu -päivitetty
Jaska
23.05.2007 22:13:11 (muokattu 23.05.2007 22:17:15)
Tämä aihe oli hyvä, lisää samanlaista vaan. joku sellainen "lue faq, osta puku, opi tanssi" -tyyppinen uuden m.nettiläisen opas, vaikka?

Tai jos vaikka perustettaisiin huono joka jutulle. Niinhän se jo menee muutenkin. Turhuuspalstalle ei uusia aiheita tule niin etteikö sinne joku kirjottas "Tälle aiheelle on jo huone" tai "Eikö tälle vois perustaa huonetta."

Tietysti voisi olla hyvä idea tehdä juurikin sellanen fack "Ohjeita rumpupalstan käyttöön" jossa sitten neuvottaisiin vähän kirjotustyylistä ja asian esittämisestä. Toisaalta sen jälkeen muusikoiden.net on niinkun joku kirkko joka änkeää kaikki muusikot ja kirjotukset samaan muottiin. "Kirjoituskaavake" ja näytön alanurkkaan paukahtaa nuottiavain joka ystävällisesti neuvoo miten pitää kirjottaa.
Syncopation
29.05.2007 18:21:07
Topikin tekijän ohjeita:

1. Kerro taustatietoja: Soittohistoria. Minkä ikäiselle/kokoiselle soittajalle ja mihin musiikkityyliin setti on tulossa? Millaiseen käyttöön setti tulee: Keikoille? Omakotitaloon? Kerrostaloon? Treenikselle? Onko sinulla jo setti ja symbaaleita? Luettele ne.

2. Mitä tarvitset: Sähkörummut? Shellsetti? Hardware? Symbaaleja? Snare? Laukkuja roudaamiseen? Mitä olet ajatellut säästää mahdollisesta vanhasta setistä? Minkä kokoista settiä olet kaavaillut?

3. Budjetti: Ilman budjettia neuvonta oikeaan suuntaan on mahdotonta. Budjetin voi laittaa jo otsikkoonkin.

4. Oletko jo etsinyt eri vaihtoehtoja? Linkitä nettikauppoihin.

5. Ole kohtelias vastaajille ja avoin ehdotuksille.

Juu eli oon soittanut noin viisi vuotta ja olisin aatellu ostaa uudet rummut. Ite oon tämmönen 180cm pitkä hujoppi. Soittelen tämmöstä hardrock/metalista latinohärdellien kautta jazziin eli melkein kaikkiruokainen rumpali... tosin näista mättöheveistä en niin tykkää :) Enemmän "teknillisempää" musiikkia (suokaa anteeksi hevirumpalit..). Enimmäkseen setti tulis varmaan treeni käyttöön... tällä hetkellä, mutta myöhemmin mahd. keikoille. Rummut sijoittaisin treenikämpille... tietty koska asun itse kerrostalossa. :D Itelläni on ollu sen viisi vuotta Centuryn valkeat rummut, jotka ostin käytettynä... kuitenkin hyvä kuntoinen. Setissä on Izmirin 14'' haikka ja sitten Staggin YR-sarjaan kuuluva krässi ja komppipelti (halpuudestaan huolimatta kuullostavat minusta hienolta).

Rahaa kehtaisin laittaa noin 1500-2000€. Voi ihan vähä yli 2000€uroakin. Tällä summalla pitäs saada setti, snare ja tellineet... tai no telineet sais vielä vanhastakin mutta olishan se hauska saada uudet telineet samassa. :D
Setin koko olis: 2 tomia ja 1 lattia tomi (vois kyllä olla mahdollisesti kaks lattia tomia). Setti sais olla melko iso ja jytäkkä, koska itsekin olen sen verran isonpuoleinen.

Sonorin force 3007 ja siihen 400-sarjan telinesarja music produktivista (googleta) vaikuttavat hyviltä.
Toinen vaihtoehto olis Sonorin force 3007:sta seuraava S-classix ja siihen se 400-sarja telinesarja samasta paikasta (en muista osotetta mutta katsokaa googlesta :D)

Huh.. tulipa kirjotettua pitkä..
best of the beast
29.05.2007 21:43:53
1. Oon soittanu 1,5 vuotta ja oon 14vuotta ja 160cm pitkä. musiikkityyli on semmosta metallican tyylistä hevii, setti tulis treenikselle ku himassa on sähköt.

2.Tarttisin semmosen setin millä pääsis nyt aluks liikkeelle.

3.Budjetti on siinä 500e paikkailla

4. Oon ajatellu ostaa käytetyt exportit, että mitä te ehdottaisitte??
Muutaman kerran päivässä....
rumpali_
30.05.2007 14:29:02
Oon ajatellu ostaa käytetyt exportit, että mitä te ehdottaisitte??

Exportit on ihan ok, eikä ole hirveän hintaviakaan.

Budjetti on siinä 500e paikkailla

torilla liikkuu tuolla hintaa jo ihan hyviä kannuja jotka pesee exportit kyllä mennen tullen, mutta et taho saaha ku kannut ja hw:n.

e: Pistä pari sataa lisää, ja osta sonorit!!!..
Voi v*tun tali aivo, et sitten painanut pleitä.!
Räbbänä
30.05.2007 14:45:34
Tässä nyt kitaristinkuvatus viimeinkin toteuttamassa vuoden verran kytenyttä ajatusta rumpusetin hommaamisesta. Musiikkityyli pääosin tuonne raskaammalle puolelle taipuu ja jonkinlaisina esikuvina/idoleina toimivat Heikki Malmberg, Pecu Cinnari, Nico McBrain ja Vesa Ranta.
Rumpuja tullut soitettua nyt sen vuoden suunnilleen ja käytössä olleet kaverin lainasetti (New Soundit, melko karmiat) ja koululla erinäisissä projekteisa olleet Yamahan sähkörummut.

Budjetti rumpujen suhteen ois joku 400€, pellit sitten hommaan erikseen ja Sabianin B8 ois siltä osin harkinnassa. Setin suhteen joku koko saattais olla basari joku 20tai 22. Tomeissa mieltymys sitten settiä 10,12 ja 14 kohtaan. Loppujen lopuksi suurin vaikeus sitten valita sopiva setti ja tuo basarin koko, joskus kaiketi sitten ajatuksena hommata tuplat kaveriksi, mutta alkuun sinkulla mennään.

Mutta minkäslaiset rummut tuolla 400€ budjetilla saisi? Sonor Force 1005? Käytettyjä?

Jos hommassa auttaa, niin "rumpalistin" pituus sen metri 80cm suunnilleen.
"Jännä...."
Rockster
30.05.2007 14:50:53
Mutta minkäslaiset rummut tuolla 400€ budjetilla saisi? Sonor Force 1005? Käytettyjä?

Siitä kuule uuvvet Sonorit Saksalaiselta: http://www.thomann.de/fi/sonor_fsh1155_cwr_fusion_set.htm

Kiltää ja on kiva kun on uudet rummut kämpillä...
"Myynnissä Tama Granstar miesten setti. 24,13,15 kokoonpanolla. Laita privaa jos kinnostaa ja katso torilta ilmoitus..."
Demolishion
05.06.2007 13:26:23
Moro! Olen tämmönen 15 vuotias n. 178cm pitkä aiemmin kitaristina soitellut miehen _alku_ ja olisin vailla rumpusettiä. Olen pitkään ollut kiinnostunut rumpujen soitosta, jota kaverin avustuksella on tullut tehtyä aktiivisemmin ja välillä vähän epäaktiivisemmin n. vuoden verran. Sitä aikaisemmin olen soitellut koulun projekteissa kaikenlaista musiikkia, mutta pääsääntöisesti itse olen ns. melodisen metallin ystävä. Tällä hetkellä olen mukana yhdessä bändiprojektissa rumpalina ja aikeissa on nyt siirtyä koulun salista omaan treenikämppään, joten omat rummut on pakko saada :). Bändi soittaa klamydiatyyppistä reipasta punkkia ja setin pitäisi soveltua tähän lajiin. Aluksi rumpusetti tulee omakotitaloon, mutta myöhemmin siirrettään kamat treenikämpille kunhan sellainen löytyypi. Budjettina 0-600€. Olen katsellut kaikenlaisia settejä ja härdellejä, mutta en ole itse perehtynyt rumpujen tekniikkaan/"sanastoon", lähinnä pelkkään soittamiseen. Kaikki ajallaan.

Ehdotukset saavat olla käytettyjä tai uusia, kunhan budjetti ei ylity kovin paljoa.

Olisi kiva saada asiallisia vastauksia alan ammattilaisilta, jotta pääsen panostamaan rumpujen soittoon kunnolla.
Destruction is the only way out
Peicco
08.06.2007 08:47:21
Bändi soittaa klamydiatyyppistä reipasta punkkia ja setin pitäisi soveltua tähän lajiin.

huuto.netistä ihan mitkä vaan alle 200 euron kannut sopii hyvin ;)
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
hollmi-5
08.06.2007 10:47:17
ja setin pitäisi soveltua tähän lajiin. Rumpujen koko tai merkki ei ole ratkaiseva. Itse valikoisin 22" bassorummun ja kaksi tomia. Etutomiksi 12 tai 13" ja lattiatomiksi 16" rummut. Virveliksi ihan maun mukaan 5 tai 6,5" paksu metallirunkoinen 14" virveli. Iso crashi 17-20". Ride 22 tai 20". Haitsut perus 14". Käytettynä saisi koko setin pelteineen sopivasti. Erikseen ostaen ja varsinkin uutena ei kuusisataa koko settiin ole kovin kummoinen raha.
Soundit, piuhat ja kajarit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)