Muusikoiden.net
09.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ludwig Speed King -pedaalin huolto
1 2
hollmi-5
17.11.2005 21:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irroita pedaalista nuija, jalkapöytä ja tolppien alapäästä säätöruuvit. Upota runko kerosiiniin, bensiiniin tai muuhun liuottimeen. Anna liota pari tuntia. Välillä runkoa heilutellaan liuoksessa, jotta lillinki saa liikettä ja rasvanpoisto tehostuu. Kaiken vanhan rasvan tulisi irrota jousista, laakereista ja tolpista.

Valuta runko ja puhdista rätillä rasvajäänteet ja liuotin pois. Voit myös tiskata pelin astianpesuaineella ja kuivata sitten rätillä.

Kasaa pedaali. Rasvana käytetään teflon-pohjaista rasvaa (mukana silikonia), jota saa ainakin autotarvikeliikkeistä. Vaseliinia ei suositella, koska se muuttuu parafiiniksi ajan myötä. Näin on käynyt myös sille tehtaan alkuperäiselle rasvalle.

Vanhemmissa pedaaleissa se varsinainen kitinäpiste on se metallinen liitoskappale, joka tulee jalkapöydästä keinuvarteen. Rasvaa myös nämä liitoskohdat. Uudemmissa pedaaleissa on muovinen laakeri ja sitä ei tarvitse rasvata.

Mika Hollström
AP
17.11.2005 21:23:34

Kiitos!
+

K100 #7 Ärlä #011
Niskamies
17.11.2005 21:51:44

Kiits!
+

Nolte
17.11.2005 21:58:32

Asiaa! +

Itse tulin käyttäneeksi rasvana Crc Multilube Pro-nimistä sprayta, kun en malttanut odottaa ohjetta. Meninköhän metsään?

Hyvät rummut, huono soittaja!
hollmi-5
17.11.2005 22:16:47

Itse tulin käyttäneeksi rasvana Crc Multilube Pro-nimistä sprayta, kun en malttanut odottaa ohjetta. Meninköhän metsään? En ainetta tunne, mutta aikansa varmasti voitelee. Laita sitten seuraavassa huollossa tota teflon/silikonirasvaa.

Mika Hollström
miän vain
17.11.2005 22:24:54 (muokattu 17.11.2005 22:25:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse avasin koko pedaalin, kaikki osat irti, laakeritkin. Palaset liuottimeen likoamaan, välillä sudin pehmennyttä kökköä pois hammasharjalla (vanhalla). Lähti varmasti kaikki. Lopuksi kasaus ja rasvaus - en nyt muista tarkkaan mitä laitoin, mutta paksua se oli.

Kasausvaiheessa helpottaa kummasti, jos muistaa kummin päin ne tangot tulevat sinne sisälle.

If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Simbe
23.11.2005 16:30:30

Nosto- Tästä voisit Mika kirjoittaa vaikka tuonne Rumpujen kunnostus faqqiin, vai onko jo?
Speed Kingillä soittoa seuraavassa Roy Haynesin videopätkässä:

http://www.drummerworld.com/Videos/RoyHaynesMod2005.html

Komeat buutsit miehellä! Aina taukokohdissa jalka palaa kantapää pedaalille eikä suinkaan ole esim. jännittyneenä nuija kalvoa vasten. Muuten näyttäisi olevan kohtuullisen varvaspainotteista soittoa (ehkä buutsien korostakin johtuen siltä näyttää), mutta pienissäkin tauoissa se kantapää käy maassa ja nykäisee biitterin alkuasentoon.

Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
ludari
07.12.2005 02:34:15

Mäkin olen pyhästi päättänyt liittyä speed king polkijoiden jengiin.Mä omistan kaksi ks.spedua(toinen 60-luvulta harmaa ja toinen 80-luvulta musta)Tähän asti olen kuitenkin polkenut joillain japseilla.Nyt olen pakottanut itseni speed kingiin,en ole ottanut keikoille mukaan mitään muuta spedua ja on ollut pakko tottua siihen.3-4 keikkaa tottuminen kesti,nyt en vaihtaisi pois enää mistään hinnasta!mikä tatsi!mutta kun ks.spedu on niin kevyt ja sen pohjassa ei ole mitään kitkapintaa,bassari vaeltaa pitkin lavaa,varsinkin loppuillan tiimmellyksessä.Mä olen terottanut basarin jalat(jeesas vähän)rummut on black oyesterit vm.65.oisko kellään ratkaisua ongelmaan?

Andy J.
07.12.2005 12:08:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä omistan kaksi ks.spedua, rummut on black oyesterit vm.65.
Voe saatana... Vaihda vanhoihin Stareihin? Saat mukaan premierin speed king-kopion, aidonkaltaisella kitinällä... ;)

miän vain
07.12.2005 12:09:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen terottanut basarin jalat(jeesas vähän)rummut on black oyesterit vm.65.oisko kellään ratkaisua ongelmaan?

Hommaa etuvanteeeen asennettavat lisäpiikit, sellaiset kuin Ringolla oli. On tyylin mukaiset, ja vielä tuotannossa. Tällainen:

http://www.music123.com/Gibraltar-SC4402-Bass-Drum-Anchor-i11741.music

If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
rm_wispila
07.12.2005 12:40:44

oisko kellään ratkaisua ongelmaan?

...köysi jakkaran takaa kiinni basariin...

Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
hollmi-5
07.12.2005 12:48:18

Nosto- Tästä voisit Mika kirjoittaa vaikka tuonne Rumpujen kunnostus faqqiin, vai onko jo? No nyt on.

Mika Hollström
hollmi-5
07.12.2005 12:52:23

oisko kellään ratkaisua ongelmaan? Hyvä rumpumatto ratkaisee ongelman. Ludwig taisi huomata tuon ongelman itsekin. Olivat nuo taitettavat jalat vain kolmisen vuotta tuotannossa. Ne vuodesta -68 käytössä olleet kaarevat jalat toimivat hyvin.

Mika Hollström
bluesman86
07.12.2005 13:12:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kun mulla speedkingin se akseli osa ottaa basarin kalvoon kiinni. niin miten te ootte asiasta selvinny?

Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
ddrum54
07.12.2005 13:33:38

kun mulla speedkingin se akseli osa ottaa basarin kalvoon kiinni. niin miten te ootte asiasta selvinny?

Pedalia vaan taaksepäin. Mulla on sama ongelma toisessa SK:ssa.

2`n 4
ludari
08.12.2005 03:37:39

Hommaa etuvanteeeen asennettavat lisäpiikit, sellaiset kuin Ringolla oli. On tyylin mukaiset, ja vielä tuotannossa. Tällainen:

http://www.music123.com/Gibraltar-SC4402-Bass-Drum-Anchor-i11741.music

Tattis!tollasen mä hommaan ja kunnon maton.

ludari
08.12.2005 03:44:32 (muokattu 08.12.2005 03:59:42)

Voe saatana... Vaihda vanhoihin Stareihin? Saat mukaan premierin speed king-kopion, aidonkaltaisella kitinällä... ;)

Mun ekat kannut oli sähkönsiniset starit!ostin Hullujussin rumpalilta Ykältä.
-sopiskos päittäin..??

Youni
08.12.2005 15:58:14

Tämä liittyy etäisesti aiheeseen.

Oma pedaalini on siis Eliminator 2002B. Ostin läheisestä halpahallista Teboilin voitelutuotetta. Pakkauksessa lukee yleisrasva liuku- ja vierintälaakereille. Sisältö on kellertävää, ei valuvaa. Koska pakkaus on sellainen puristimeen laitettava ei sisällöstä mainita muuta. Uskaltaako tällaista rasvaa käyttää? Voiko se vioittaa pedaalia?

Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Deino
08.12.2005 15:59:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskaltaako tällaista rasvaa käyttää?

Sinne vaan!

Perkele!
Youni
08.12.2005 16:03:03 (muokattu 08.12.2005 16:03:25)

Sinne vaan!

Ei tämäkään huono idea ole, ehkä pelkään liikaa pedaalini puolesta ja kyselen täällä tyhmiä. Jos purkissa lukee että "vierintä- ja liukulaakereille" niin miksi se ei kävisi. Anteeksi siis hieman tyhmä kysymys.

Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti