Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 547 48 49 50 51122 123 124 125 126
Legenda
25.08.2010 14:24:38
DonH: Olisikohan noista Jackshopin virpoista jossain ääninäytteitä?
Etenkin kiinnostaisi noiden taottujen virppojen saundi.

Jos et pääse käymään paikanpäällä niin soita ihmeessä, on todella asiantunteva kaveri. Tuskin löytyy klippejä netistä mutta kuunteppa Mikko Hassisen myspace sivuilta biisejä, en ole varma onko noissa ko. virveliä mutta hän kyllä omistaa Jackshop customin. Omaa ostostani en ole kyllä katunut yhtään. Oliko tästä sitten apua??? Luultavasti ei mutta joku muu jatkaa.
legenda on hyvä juoma!
hegma
25.08.2010 15:08:20

Ostin tuossa Sabianin AA 20" Heavy riden ja nyttemmin huomasin, ettei nykyään ilmeisesti valmisteta kyseistä mallia. Mikä on nykyään vastaava malli? Onko rock ride vai medium heavy, vaiko mikä?
south_of_heaven
25.08.2010 18:36:11 (muokattu 25.08.2010 18:37:57)
hegma: Ostin tuossa Sabianin AA 20" Heavy riden ja nyttemmin huomasin, ettei nykyään ilmeisesti valmisteta kyseistä mallia. Mikä on nykyään vastaava malli? Onko rock ride vai medium heavy, vaiko mikä?

Mä oon ymmärtänyt, että vastaava löytyisi nykyään AAX puolelta.

Sattumoisin hankin tuossa itsekin Sabianin AA Heavy riden, tosin 22", ja kävin Sabianin sivuilla vähän kurkkailemassa. Sabianin AAX Metal kuulostaa tutuimmalta klippiensä ja kuvauksensakin puolesta.

Paksuhan pelti on kuin perkele, en mene takuuseen että Metal ridet olisivat samaa painoluokkaa. Toisaalta, miksipä ei.
Vallu-Veke
28.08.2010 09:19:06
Mitä tykkäätte tästä pellistä?

http://www.youtube.com/watch?v=Sb62PiGLK7k
Speedy
28.08.2010 10:18:40

Vallu-Veke: Mitä tykkäätte tästä pellistä?

Huippu..! Multa saisit uuden 19" kaveriksi..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Ruutikallo
28.08.2010 12:32:07 (muokattu 28.08.2010 12:35:53)
Vallu-Veke: Mitä tykkäätte tästä pellistä?

Tunnistettava 2002 soundi. Sonormiehelle ainakin nannaa =)

Kun tai jos rahoihin vielä jokskus pääsen niin 22"Traditional Light Riden ja Dark Energy hattujen "kaveriksi" ostan tuon: http://www.youtube.com/watch?v=Fdzsk0F4lTQ&feature=related

E. Jaa tuossa löytyipä Darkistakin pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=d79bv-0dGsA&feature=related
Omani tosin tuntuisi soundaavan aika reilustikin pehmeämmälle ja tummemmalle.
Noissa on yllättävänkin suuria yksilöeroja vaikka monet pitävät Paisteen lättyjä melko identtisinä.
Perussoundimaailma on sama tai sukulaisiksi tunnistettava, mutta Silloin kun nämä tuli myyntiin, niin istuin useamman tunnin LAineen rumpukellarissa vertailemassa ja tummimmat valitsin. Ja ne myös sopivat mielestäni parhaiten Trad.sarjalaisten "perheeseen":
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
moderndrummer88
28.08.2010 12:39:54
henydrum: Tunnistettava 2002 soundi. Sonormiehelle ainakin nannaa =)

Kun tai jos rahoihin vielä jokskus pääsen niin 22"Traditional Light Riden ja Dark Energy hattujen "kaveriksi" ostan tuon: http://www.youtube.com/watch?v=Fdzsk0F4lTQ&feature=related

Aika kilisevän kuuloinen, vieläkään ei ole tullut sellaista Paisteen rideä vastaan jossa soundi miellyttäisi korvaa, olen koittanut viime aikoina paljon just selailla noita Traditional sarjan klippejä, mutta niissä vain on se Paisteen korviariipivä yläpää olemassa... :D
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Vallu-Veke
28.08.2010 15:24:54
Speedy: Huippu..! Multa saisit uuden 19" kaveriksi..;)

Kiitti vaan. Pidän muutaman kuukauden matalaa profiilia rumpukamojen hankinnan suhteen. :)
Ruutikallo
28.08.2010 19:16:20
moderndrummer88: Aika kilisevän kuuloinen, vieläkään ei ole tullut sellaista Paisteen rideä vastaan jossa soundi miellyttäisi korvaa, olen koittanut viime aikoina paljon just selailla noita Traditional sarjan klippejä, mutta niissä vain on se Paisteen korviariipivä yläpää olemassa... :D

Juu, osalle nuo saattaa kuulostaa kilinältä. Tosin jotenkn nuo klipit ei musta aivan todellisuutta vastaa, sen enempiä puolustelemata Paisteita tai yrittää mielipiteitä muokata.

Varsinkin tuo mun 22" Light Ride kuulostaa ihan eriltä kuin noissa nettiklipeissä.
Tykkään kovasti ja se on mielestäni oikee "ajopelti" =) siis sellanen jazz-ratsu.
Etenkn kun joku toinen hyvän tatsin omaava soittaa ja saa itse kuunnella setin edestä. Musta siitä on kilinät kaukana, mut makuasioitahan nää.

Mut jos on mahkuja niin käy ehdottomasti livenä testaamassa tai niin että joku toinen soittaa. Mä tykästyin kovasti tohon Dark Energyn Dry rideen kun kollegan moista testasin. Sekin kuulostaa aivan eriltä livenä kuin tuossa laittamassani linkissä.

Dark Energyn hattuihin hurahdin heti niitä kuultuani, samoin johonkin Sabianin, oliskohan ollut manhattan jazz tai joku sen tapainen, mutta ne vaikutti vähemmän allround symbaaleilta joten noihin päädyin.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Speedy
28.08.2010 23:28:29

Vallu-Veke: Kiitti vaan. Pidän muutaman kuukauden matalaa profiilia rumpukamojen hankinnan suhteen. :)

Joo, no ei kerrota kellekkään..;)
Speedy
28.08.2010 23:36:23

moderndrummer88: olen koittanut viime aikoina paljon just selailla noita Traditional sarjan klippejä, mutta niissä vain on se Paisteen korviariipivä yläpää olemassa... :D

Mulla tuo Trad. 20" Light Ride on kyllä paras ride mitä olen soittanut.. Eikä siinä minusta mitään yläpään kihinää ole.. Tulee kyllä ehdottomasti itku jos se joskus särkyy.. kovaa kyytiä se on joskus saanutkin.. Todella harvoin on kukaan keikalla tullu kyselemään rumpukamoista mitään, mutta tuosta on tullu monikin.. saundia ihastellen.. Monet kanssa muusikotkin on sitä päivitelleet..
Kailis
29.08.2010 07:01:26 (muokattu 29.08.2010 07:04:38)

Ruutikallo
29.08.2010 11:26:10 (muokattu 29.08.2010 11:28:41)
Mors. Mikäs ohjelma on pätevä esim. mp3:ien hidastamiseen?
Joku aiemmin jo jonkun mainitsi, mutta enpä löydä, saati muista mikä se oli.

Ja kun krooninen rahapula on aina läsnä niin superältsin kivaa on jos ko.ohjelma on ilmainen.
E. Jos ilmaista on edes olemassa? Mihinkään kräkkeröintiin mua on turha yllyttää.
Ihan siitä syystä , ettei taidot piisaa =)
moderndrummer88
29.08.2010 12:05:51
Ite olen käytellyt semmosta ohjelmaa kuin Transcribe!, näppärä myös melodioiden plokkaukseen koska hidastaminen ei muuta sävelkorkeuksia.
Ruutikallo
29.08.2010 13:53:53
moderndrummer88: Ite olen käytellyt semmosta ohjelmaa kuin Transcribe!, näppärä myös melodioiden plokkaukseen koska hidastaminen ei muuta sävelkorkeuksia.

Oolrait, tuolla jelppikerhossa jo eräs mainitsi että Audacityllä pystyy myös.
Enpä oo huomannu ja testasin oitis. Siinäkään ei sävelkorkeus muutu.
Olenpa ollut sokea.
Ze Kink
01.09.2010 03:13:03 (muokattu 01.09.2010 03:18:43)
Heippa kaikki rumpupuolen hahmot! Paljonkohan kehtaisin pyytää tästä Yamahan Stage Custom -setistäni; olen jo aikaa sitten pudonnut kärryiltä settien hintakehityksestä:

http://dl.dropbox.com/u/1509594/kikkasetup2.jpg
http://dl.dropbox.com/u/1509594/kikkasetup3.jpg

Jos siis iskisin myyntiin pelkät kannut, telineet sekä penkin? Kai tuohon voisi tuon ridenkin heittää mukaan, mutta muut pellit, pedaalit (jotka ovat kuvasta poiketen nykyään Eliminatorit) sekä tuon Acroliten säästän vielä itselläni niitä päiviä varten, kun on taas paikka, missä pitää settiä. Ja näin studiohommia tekevänä tuolle Acrolle (samoin kuin jossain määrin noille parille paremmalle pellillekin) on ollut niin paljon käyttöä, että olisi sääli luopua siitä.

No mutta, jaarittelen jo omiani; jotain osviittasummia olisi siis kiva saada, että saan noista jonkinlaisen järkevän myynti-ilmon torille.

E: Ai joo, ja lyöntikalvot alkavat valitettavasti olla tuosta jo vaihtokunnossa, joten sekin varmaan vaikuttaa hintaan?
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
moderndrummer88
01.09.2010 08:58:20
Varmaan siinä 400€ molemmin puolin liikutaan, vähän riippuu kalvojen yms. kunnosta.
Vallu-Veke
01.09.2010 14:59:18
Veteraani tori-kauppiaille lähinnä kysymys.
Meneekö pellit torilla paremmin koko settinä vai yksittäis kappaleina kaupaksi?
Laatua meinasin laittaa myyntiin jossain vaiheessa pari settiä. Paisteen 2002-sarjan pidän, mutta Signaturet 14" hihat, 16" crach ja 20" ride, kaikki mallia Power saa ehkä lähteä. Lisäksi laitan myyntiin ehkä pari kpl 3000-sarjan peltiä, kun niillä ei ole ollut käyttöä. Harkitsen tässä vielä, jos se hevivaihde vielä jyrähtääkin päälle taas. Nuohan on metallimiesten vermeitä. Eli ostaako hevimiehet yleensä kerralla koko paletin vai yksittäis kappaleina ? ;)
Alustavaa kyselyä, miten on pellit menneet kaupaksi kerralla
Tottakai hinta laitetaan kohdalleen, siitähän se on enemmän kiinni.
Onko Hesan suunnalla musaliikettä, jossa otetaan koko setti mielellään vaihtoon?
Tarkoitus on ostaa 2002 setin rinnalle ehkä setti Zildjiania ja enemmän sellaista ohutta ja kevyttä tavaraa :)
Bacchus
01.09.2010 15:26:28
Vallu-Veke: Veteraani tori-kauppiaille lähinnä kysymys.
Meneekö pellit torilla paremmin koko settinä vai yksittäis kappaleina kaupaksi?

Yksittäisinä menee yleisesti aina paremmin kaupaksi. Tämä johtuen siitä yksinkertaisesta faktasta, että peltisetti maksaa enemmän kuin yksittäinen pelti, ja siten siihen joutuu kerralla upottamaan isommin pätäkkää. Sitä ei kuitenkaan koskaan tiedä sattuuko tosiostaja heti haaviin ja nappaa koko läjän.

Listaa pellit yksittäin, sekä pakettina, mutta hinnoittele paketti niin että se houkuttelee ostamaan. Toisin sanoen, paketti hieman edullisemmaksi kuin hinnat yksittäisinä.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Conrad Lant
01.09.2010 20:53:29

Bacchus: Listaa pellit yksittäin, sekä pakettina, mutta hinnoittele paketti niin että se houkuttelee ostamaan. Toisin sanoen, paketti hieman edullisemmaksi kuin hinnat yksittäisinä.

Juuri näin. Myin juuri reilussa viikossa lähes pari setillistä laatupeltejä (pääasiassa 2002:a) sekä yksittäisinä pelteinä että paketteina periaatteella "vähintään kolmen pellin ostajalle sopivan reilu alennus". Kauppa kävi.
No one prayed for Sodom
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)