joonama 20.08.2010 23:25:44 | |
---|
Kysymys: Onko K.Zildjian made in usa leimoille ja musteleimoille (fonteille jne.) jotain kätevää aikajanaa? Uudemmissa on sarjanumero, sen perusteella varmaan voisi jotain tietää, mutta entäs tällainen ilman sarjanumeroa oleva? Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
gepardi 21.08.2010 14:58:48 | |
---|
Nyt on pakko kysyä yhtä asiaa kun se aina silloitällöin juolahtaa mieleen: Minulla oli ekassa rumpusetissä Solaris Bri -merkkinen 20" ride. Osaako joku kertoa tarkemmin kyseisestä valmistajasta? Siinä ridessä oli kelloääni ja ping aika omaperäinen ja mielestäni varsin onnistunut. Sitten kiinnostaisi nuo Zyn symbaalit jotta saako niillä Keith Moon tyylisen 60's Crash/Ride soundin? |
tml 21.08.2010 20:23:03 (muokattu 21.08.2010 20:30:18) | |
---|
joonama: Kysymys: Onko K.Zildjian made in usa leimoille ja musteleimoille (fonteille jne.) jotain kätevää aikajanaa? Uudemmissa on sarjanumero, sen perusteella varmaan voisi jotain tietää, mutta entäs tällainen ilman sarjanumeroa oleva? On niitä, jotka tietää, mutta en ole nähnyt missään mitään koottuja tietoja. Itse olen kuullut seuraavista "aikakausista": Canadian K, 1975-79: vanhanmallinen K-logo, muistuttaa vanhaa sanomalehtifonttia. Näistä tuli sitten tavallaan Sabianin HH-malli. early American K (EAK), 1981-84: "raidallinen" K-logo ylä- ja alapuolella. Nämä muistuttavat taonnaltaan paljon K Istanbuleja, mutta ovat yleensä painavampia. intermediate American K (IAK) 1985-95: moderni K ilman sarjanumeroa, K-logo yläpuolella, Zildjian alapuolella moderni K sarjanumerolla, 1995- Jossain vaiheessa 2000-luvun alussa käytettiin ilmeisesti K-logoa myös alapuolella, mutta näissä on sarjanumero joten niitä ei voi luulla EAK:ksi. Ei siis mitään virallisia tietoja nämä. |
joonama 22.08.2010 00:05:11 | |
---|
tml: On niitä, jotka tietää, mutta en ole nähnyt missään mitään koottuja tietoja. Itse olen kuullut seuraavista "aikakausista": ... Kiitti! Tämä K, joka minua askarruttaa on K 14" Dark Thin crash. Alapuolella on Zildjian-logo reiän alapuolella ja yläpuolella on ylhäältä alaspäin leima, ihan perusfontilla isoilla kirjaimilla DARK CRASH ja THIN, niiden alla vähän pienemmässä koko 14"/36cm ja sitten reiän alapuolella tuo normaali raidallinen K-logo. Syy miksi alkoi kiinnostaa on se, että se oli paljon raskaampi kuin odotin, noin 800g, ja muutenkaan ei vastannut ennakko-odotuksiani. Otan kuvia joskus, saattavat selvittää ulkonäön paremmin. Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
AP 22.08.2010 14:30:10 | |
---|
gepardi: Nyt on pakko kysyä yhtä asiaa kun se aina silloitällöin juolahtaa mieleen: Minulla oli ekassa rumpusetissä Solaris Bri -merkkinen 20" ride. Osaako joku kertoa tarkemmin kyseisestä valmistajasta? Siinä ridessä oli kelloääni ja ping aika omaperäinen ja mielestäni varsin onnistunut. Tää kiinnostaisi itseäkin; mulla on 18-tuumainen samanmerkkinen china. Hulluinta on, että se ei ole pöllömpi laite. Kyllä se ihan pronssipelti on, mutta painoltaan tosi kevyt. Soundi on aivan kelpo china-soundi, sopivan rahiseva. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
tml 22.08.2010 15:40:08 | |
---|
joonama: Kiitti! Tämä K, joka minua askarruttaa on K 14" Dark Thin crash. Alapuolella on Zildjian-logo reiän alapuolella ja yläpuolella on ylhäältä alaspäin leima, ihan perusfontilla isoilla kirjaimilla DARK CRASH ja THIN, niiden alla vähän pienemmässä koko 14"/36cm ja sitten reiän alapuolella tuo normaali raidallinen K-logo. Syy miksi alkoi kiinnostaa on se, että se oli paljon raskaampi kuin odotin, noin 800g, ja muutenkaan ei vastannut ennakko-odotuksiani. Otan kuvia joskus, saattavat selvittää ulkonäön paremmin. Todennäköisesti valmistettu 1985-95. Tuon painoisena so voisi toimia hyvin haitsujen yläpeltinä, jos on crashiksi liian paksu. |
mattjuha 22.08.2010 21:34:33 | |
---|
Mulla olisi aikeena ostaa joku treenaukseen sopiva kellopeli/vibrafoni/marimba, kun soittokunnassa tarvitsee aina välillä totakin puolta. Minkä hintaisia mahtaa olla tuollaiset treenikäyttöön sopivat? Oktaaveja pitäisi olla enemmän kuin kaksi. Merkillä ei ole väliä, kunhan sävelet on kohdallaan ja hintakaan ei saisi olla kovin korkea. Ehdotuksia? |
rintapek 22.08.2010 21:41:55 | |
---|
Speedy: Laitoin tuonne sähköpuolellekkin, mutta kysytäänpä täälläkin jos jollain ois vinkkiä... eli, Tarkoitus olisi trikata esim. joku splashin kokonen pelti.. Tai lähinnä saada siihen iskemällä signaali rumpukoneelle, joka soittaa luuppeja.. Olisiko ideoita miten tämän voisi toteuttaa? Pellin trikkaaminen on oikeesti melko hankalaa. Ainaki kotikonstein. Ihan vilpittömästi suosittelen tohon tarkoitukseen jotain valmista sähköpädiä. One kind of music only - the good kind |
hansakemanelius 22.08.2010 21:56:12 | |
---|
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
hollmi-5 22.08.2010 22:05:40 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
joonama 22.08.2010 22:06:11 (muokattu 22.08.2010 22:10:44) | |
---|
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
hansakemanelius 22.08.2010 22:12:45 (muokattu 22.08.2010 22:13:22) | |
---|
joonama: Mitäs hybribiä tuossa? Katalookissa oli tuollainen silloin joskus 60-luvulla... Nimenomaan mustana ja kymmenellä lugilla. Suprahan tuo käytännössä on, mutta koska nimi on Acrolite niin oli hinnaltaan halvempi. Markkinamiesten tiet ovat mutkaisia. Mulla on ollut sellainen käsitys että Acrolitessa aina olisi ollut 8 lugia ja Suprassa 10. Kun noin väitit niin googlailin vähän tarkemmin ja löytyihän sieltä 14 x 6,5-Acroja 10-lugisena. Ei sit mitn..., taidan mennä maate. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
hollmi-5 22.08.2010 22:20:09 (muokattu 22.08.2010 22:25:08) | |
---|
hansakemanelius: Mulla on ollut sellainen käsitys että Acrolitessa aina olisi ollut 8 lugia ja Suprassa 10. Kun noin väitit niin googlailin vähän tarkemmin ja löytyihän sieltä 14 x 6,5-Acroja 10-lugisena. Ei sit mitn..., taidan mennä maate. Mutta ei taida katalookissa olla 60-luvulla noita. Eli keystone-badgella. Ja mustia ryhdyttiin tekemään vasta paljon myöhemmin. Vuoden 1994 luettelossa oli eka virallinen 6,5" Acrolite. Ja se oli musta... Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 22.08.2010 22:35:41 | |
---|
Niin tuo virppahan ei ole ollut musta alunpitäen, vaan joku on sen myöhemmin maalannut, kuten kuvauksesta käy ilmi. Ja maalauksen laadustakin sen huomaa, että ei tuo tehtaalta tuollaisena ole lähtenyt. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hansakemanelius 22.08.2010 22:51:52 | |
---|
hollmi-5: Mutta ei taida katalookissa olla 60-luvulla noita. Eli keystone-badgella. Ja mustia ryhdyttiin tekemään vasta paljon myöhemmin. Vuoden 1994 luettelossa oli eka virallinen 6,5" Acrolite. Ja se oli musta... Tällaisen sivun löysin: http://acrolitesnaredrum.com/snare_drum_acrolite-6.html Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
joonama 22.08.2010 23:22:06 | |
---|
moderndrummer88: Niin tuo virppahan ei ole ollut musta alunpitäen, vaan joku on sen myöhemmin maalannut, kuten kuvauksesta käy ilmi. Ja maalauksen laadustakin sen huomaa, että ei tuo tehtaalta tuollaisena ole lähtenyt. Ja tosiaan, 2-reikäinen nostin ja pyöreä nuppi dempparille, ei siis 60-lukuinen alkuperäinen. Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
joonama 22.08.2010 23:30:28 | |
---|
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
Speedy 22.08.2010 23:43:57 | |
---|
joonama:Onko noissa ihan yleisesti ollut leima ja tyyppi tollain "väärinpäin" (tähti keskireiän puolella jne.)? En ole koskaan ennen huomannut moista. Mun 13" K/Z haitsun yläpellissä ainakin on tyyppimerkintä väärinpäin, mutta leima on "oikeinpäin".. En muista miten lie ollu crashissä.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
hansakemanelius 23.08.2010 09:36:39 (muokattu 23.08.2010 09:38:33) | |
---|
joonama: Hoo! Samalla myyjällä on tällainen K Dark Crash http://cgi.ebay.de/Zildjian-K-18-Da … /250685758591?pt=LH_DefaultDomain_0 Onko noissa ihan yleisesti ollut leima ja tyyppi tollain "väärinpäin" (tähti keskireiän puolella jne.)? En ole koskaan ennen huomannut moista. Mulla on tuollainen. Pelti on 1985-95-aikakaudella valmistettu ja niissä oli leimat noin päin. Erittäin hyvä pelti, ohuempi kuin nykyiset. Omani painaa 1304 g. Tuo ilmoituksessa oleva pelti näyttää tosin olevan huomattavasti painavampi, n. 1450 g. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
DonH 25.08.2010 12:22:33 | |
---|
Olisikohan noista Jackshopin virpoista jossain ääninäytteitä? Etenkin kiinnostaisi noiden taottujen virppojen saundi. "Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa." |