Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 546 47 48 49 50251 252 253 254 255
Kailis
29.01.2011 14:55:11

Onko se oikeasti niin että tullia ei kiinnosta kama mitä on pakattu tuontiautoon? Muuttokontissahan saa mitä vain, mutta harmillisen harvoin tällaista liikehdintää tapahtuu lähipiirissä.
Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan.
ferodoz
29.01.2011 18:44:25

Kailis: Onko se oikeasti niin että tullia ei kiinnosta kama mitä on pakattu tuontiautoon? Muuttokontissahan saa mitä vain, mutta harmillisen harvoin tällaista liikehdintää tapahtuu lähipiirissä.

Kyllä vain, ihan sama homma kun muuttoautoissa. Kunhan tavara mitä sielä takapenkillä on, on sallittua tuoda suomeen. Eli ei huumeita.
T-Bone - Saint of Los Angeles
Kailis
29.01.2011 18:49:31

ferodoz: Kyllä vain, ihan sama homma kun muuttoautoissa. Kunhan tavara mitä sielä takapenkillä on, on sallittua tuoda suomeen. Eli ei huumeita.

Tämä on hyvin kummallista.
ferodoz
29.01.2011 21:01:32

Kailis: Tämä on hyvin kummallista.

Tosin en näe mitään syytä miksi niitä se kiinnostaisi :)
Kailis
29.01.2011 22:05:13

ferodoz: Tosin en näe mitään syytä miksi niitä se kiinnostaisi :)

Koska se on niiden duunia valvoa että tullaamatonta ja verotonta kamaa ei tule Suomeen?
markkuliini
29.01.2011 22:14:00

Jaa että ostaa jonkun 1000 $ autonrämän sieltä ja tunkee matkustamon piripintaan uusia läppäreitä, ja tullilla ei kiinnosta. Buaha! Melkoinen nyrkkisääntö...

Itse EHKÄ tsekkaisin vaikkapa tullista kysymällä enkä luottais tähän aika vahvasti mutulta haiskastavaan.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Jaska
29.01.2011 22:29:30
Itse EHKÄ tsekkaisin vaikkapa tullista kysymällä enkä luottais tähän aika vahvasti mutulta haiskastavaan.

"Moi! Oon nyt tulossa tän tuontiautoni kanssa rajan yli näiden mun uusien kamojen kanssa, ni onko totta että te että tarkasta niitä"
markkuliini
29.01.2011 22:41:16

Jaska: "Moi! Oon nyt tulossa tän tuontiautoni kanssa rajan yli näiden mun uusien kamojen kanssa, ni onko totta että te että tarkasta niitä"

:D
Itse kysyisin sen niin että mikä autossa oleva irtaimisto kuuluu tullata erikseen. Esim jos edel. omistajalta sinne cd-levyjä.
Väitehän kuitenkin oli se että tavaraa saa tuoda auton mukana. Miksi tulli valehtelisi kysyjälle? Sitäpaitsi tullista voi kysyä asioita kertomatta nimeään, ja ihan reippaasti kertoa tuon bassarijutunkin.
ferodoz
30.01.2011 10:47:17

markkuliini: Jaa että ostaa jonkun 1000 $ autonrämän sieltä ja tunkee matkustamon piripintaan uusia läppäreitä, ja tullilla ei kiinnosta. Buaha! Melkoinen nyrkkisääntö...

Ehkä nyt en aivan tätä tarkottanu. Mutta esim jos sielä pakun perällä lojuu yks basari, niin se ei käsittääkseni haittaa yhtään mitää, eikä niitä kiinnosta.
Ramenia
30.01.2011 10:48:39
markkuliini: Jaa että ostaa jonkun 1000 $ autonrämän sieltä ja tunkee matkustamon piripintaan uusia läppäreitä, ja tullilla ei kiinnosta. Buaha! Melkoinen nyrkkisääntö...

Viime kesänä, kun tuli virossa käytyä, Suomeen tullessa edessa ajoi henkilöauto, joka oli täynnä tietokoneita. Ei tulli sitä tarkastanut :D
...
Jeltz
30.01.2011 11:43:08
Ramenia: Viime kesänä, kun tuli virossa käytyä, Suomeen tullessa edessa ajoi henkilöauto, joka oli täynnä tietokoneita. Ei tulli sitä tarkastanut :D

Tässä oli kyse kuitenkin USAsta eli EU:n ulkopuolelta tuonnista. Virosta, EU-maa kun on, saa vapaasti tuoda tavaraa ilman tullimaksuja.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
moderndrummer88
30.01.2011 12:27:49
Ostakaa nyt joku äkkiä noi blue oyster ludarit torilta pois, ettei tarvii maanantaina laittaa opintolainoja siihen sitten...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Kailis
30.01.2011 12:37:02 (muokattu 30.01.2011 12:38:39)

ferodoz: Ehkä nyt en aivan tätä tarkottanu. Mutta esim jos sielä pakun perällä lojuu yks basari, niin se ei käsittääkseni haittaa yhtään mitää, eikä niitä kiinnosta.

Ahaa. Sä siis tarkoitit että tekevät työnsä huonosti? Kun mä en tajua miten se tapa millä tuo veroitta ja tullitta vaikuttaa. Muuttokuorma on asia aivan erikseen. Mut ok. Asia on siis niin että sä OLETAT että Sonorin 24" basari menis läpi, vaikka et ole kokeillut.

EDIT

Auto muuttui henkilöautosta pakuksi.
markkuliini
30.01.2011 12:41:17

ferodoz: Mutta esim jos sielä pakun perällä lojuu yks basari, niin se ei käsittääkseni haittaa yhtään mitää, eikä niitä kiinnosta.

Mihin tää info perustuu? :) Sitä mä tässä haen että vaikuttaa mutulta, eli onko se sitä? Nimittäin tällaiset "ei tullia kiinnosta"-käsitykset voi helposti syntyä siitä että joskus joku virkailija on esim. laiskuuttaan päästänyt jotain livahtamaan. Mutta tullissa kun on useampi henkilö töissä, ja omien kokemuksien perusteella osa on virkaintoisempia kuin toiset.
Itse antaisin tuolle bassari autossa 60% onnistumisennusteen, lonkalta heitettynä. Eli definitely maybe. :)
Kailis
30.01.2011 12:45:06

Kaupasta voi varastaa ihan huoletta kun kaveri ei jäänyt kiinni.
ferodoz
30.01.2011 14:10:41

markkuliini: Mihin tää info perustuu? :) Sitä mä tässä haen että vaikuttaa mutulta, eli onko se sitä? Nimittäin tällaiset "ei tullia kiinnosta"-käsitykset voi helposti syntyä siitä että joskus joku virkailija on esim. laiskuuttaan päästänyt jotain livahtamaan. Mutta tullissa kun on useampi henkilö töissä, ja omien kokemuksien perusteella osa on virkaintoisempia kuin toiset.
Itse antaisin tuolle bassari autossa 60% onnistumisennusteen, lonkalta heitettynä. Eli definitely maybe. :)

Joo en mä ihan sitä tarkottanu että niitä ei kiinnosta, vaikka niin kirjoitinki :) Ja siis ei kai toi nyt ihan tullin virallista kantaa edusta, mutta oon monenmonta kertaa kuullu kavereilta ku ne on tuottanu tällä metodilla suomeen kamaa.

Mutta ehkä tää on vähä sama asia ku auton katsastaminen, kokemuksia on yhtä monta ku on ihmisiäki keskustelus mukana.

Sitä Kailis ihmettelen että miten se eroaa siitä, että onko se basari muuttoauton takapenkillä, vai ihan basic pakun penkillä? :)
EJ84
30.01.2011 19:15:06

moderndrummer88: Ostakaa nyt joku äkkiä noi blue oyster ludarit torilta pois, ettei tarvii maanantaina laittaa opintolainoja siihen sitten...

Ite mm. läppäriin sijotin opintolainaa. Onhan sillä saanu kouluhommia tehtyä, mutta mitään rahallista arvoa ei enää sillä ole. Noi ludarithan olis suorastaan kannattava sijoitus.
Krisse82
30.01.2011 19:42:27
Saako osallistua myös tulli keskusteluun? Mitään omaa kokemusta itselläni ei asiasta ole. Mutta jos joku tältä foorumilta yrittää saada tietoa noista rahti ja tulli jutuista, on se kyseisen keskustelun lukemalla melko haastavaa. Tuohon auton mukana tulemiseen, laskeehan se suuresti tullimaksua ja alvia jos rahti on "ilmainen". Joten todellakin kannattava rahtimuoto, jos vain mahdolisuus tällaiseen on olemassa.
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
Kailis
31.01.2011 13:17:20 (muokattu 31.01.2011 17:31:59)

Sitä Kailis ihmettelen että miten se eroaa siitä, että onko se basari muuttoauton takapenkillä, vai ihan basic pakun penkillä?

Sittenhän meitä on kaksi. Tosin se olit sinä, joka puhuit ensin auton takapenkistä ja sitten pakun PERÄSTÄ (ei penkistä). Ehkä alitajuntaisesti ajattelit, että pakun perällä se olisi enemmän piilossa ja menisi helpommin läpi. Sussahan on ihan rosvon aineksia. =D
joku muu sikko
31.01.2011 13:45:17 (muokattu 31.01.2011 13:47:37)
markkuliini: Mihin tää info perustuu? :) Sitä mä tässä haen että vaikuttaa mutulta, eli onko se sitä? Nimittäin tällaiset "ei tullia kiinnosta"-käsitykset voi helposti syntyä siitä että joskus joku virkailija on esim. laiskuuttaan päästänyt jotain livahtamaan. Mutta tullissa kun on useampi henkilö töissä, ja omien kokemuksien perusteella osa on virkaintoisempia kuin toiset.

Tulliahan sekä kiinnostaa että ei kiinnosta, koska tullin toiminta perustuu pistokokeisiin niiden osalta jotka ei itse ilmoita tuliaisiaan.
Oikeaa tietoa siitä mitä mistä milloin saa tuoda viedä jne, saa (yllättäen) Tullin infosta!
http://www.tulli.fi/fi/yhteystiedot_ja_palaute/index.jsp
Tosiostaja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)