drummer-96 01.08.2010 19:47:07 | |
---|
Velli: Fuusio- ja Standard-termit tarkoittavat rumpusetin kokoonpanoa. 90-luvun lopulla termi tarkoitti yleensä näitä kattauksia: Standard: 22",12",13",16" Fusion: 22",10",12",14" Nykyään Fuusiosetillä tarkoitetaan pääsääntöisesti tällaista kokoonpanoa: 22",10",12",16" Nykyinen Standard taitaa olla tuo 90-luvun Fuusiosetti (mahdollisesti 20" basarilla). Rock-termi seteissä taas mielletään nykyään yleensä tällaiseksi: 24",13",16" (ja joskus myös 18"). Mitään virallista sääntöä noiden termien kokoonpanoille ei ole, eli vaihtelevuutta esiintyy jonkin verran. Kiitos vastauksesta. =) |
Vieno 02.08.2010 01:51:21 | |
---|
|
damn u 02.08.2010 23:21:22 | |
---|
Jaska: Onko virveliä mahdollista pyöristää? Mun Acrolite on nimittäin vähän soikea, kalvo ei istu kunnolla paikalleen. Soundi on edelleen kiva, mutta luulenpa että olisi mukavampaa omistaa pyöreä yksilö. Ehkä vaan täytyy sijottaa johonkin 60-luvun minttiin ja pistää paha kiertämään. Lähetin oman, hieman soikistuneen teräsvirvelin KUMU -Pekalle ja hyvin sai oikaistua. Ei ollut edes kamalan kallista. |
Wilko 04.08.2010 22:02:58 | |
---|
Peltiosastoa olen päivittämässä ja tämä setti kiinnostaisi http://www.thomann.de/fi/sabian_aax_recording_cymbal_set.htmTanssimusiikkia soitellaan, keikat 90% synttäreitä ja häitä, tilat usein pieniä ja useimmiten vielä hiljaa pitäisi soittaa. Mielipiteitä/käytännön kokemuksia kaipailisin siitä oisko ok valinta? Lisää balanssia!!! |
joonama 04.08.2010 23:25:39 | |
---|
Wilko: Peltiosastoa olen päivittämässä ja tämä setti kiinnostaisi http://www.thomann.de/fi/sabian_aax_recording_cymbal_set.htm Tanssimusiikkia soitellaan, keikat 90% synttäreitä ja häitä, tilat usein pieniä ja useimmiten vielä hiljaa pitäisi soittaa. Mielipiteitä/käytännön kokemuksia kaipailisin siitä oisko ok valinta? Mulla ei ole kokemusta noista kuin tuosta 14" Studio Crashistä (josta ääninäyte löytyy Maihinnoususta vaikkapa mun profiilin kautta) ja sen perusteella voisi hyvinkin sopia tanssikeikoille. Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
Velli 05.08.2010 00:11:53 | |
---|
Wilko: Peltiosastoa olen päivittämässä ja tämä setti kiinnostaisi http://www.thomann.de/fi/sabian_aax_recording_cymbal_set.htm Tanssimusiikkia soitellaan, keikat 90% synttäreitä ja häitä, tilat usein pieniä ja useimmiten vielä hiljaa pitäisi soittaa. Mielipiteitä/käytännön kokemuksia kaipailisin siitä oisko ok valinta? Ainakin tuo Crash-osasto toimii hienosti hiljaisemmassa kamassa. Haitsuista ja Ridesta ei kokemuksia paitsi AA Regular haitsuista, jotka ovat erittäin hyvät ja pehmeäsoundiset haitsut (siis hifillä tavalla pehmeät). En oikein tiedä miten AA ja AAX eroavat toisistaan soundillisesti. |
Vallu-Veke 05.08.2010 09:56:23 | |
---|
Ostin riisikepit kokeilua varten. Ihan kyselen, että viritättekö rummut riisikepeille erikseen? Normikepeillä olen virittänyt rummut soimaan mukavasti ja niitä vireitä yritän pitää yllä. Ainakaan näillä vireillä lattiatomi ei oikein riisikepeillä toimi. Pellit, virveli ja etutomi toimii oikein hyvin. Soundi on suht. ok, samoin tuntuma eikä yleisfiiliksessäkään ole moittimista. Lattiatomi (16") pitäis virittää kait riisikepeille erikseen näköjään tai tehdä joku kikka. Toimiiko se teillä tavallaan normivirityksessä, jota käytätte normikapuloilla samalla tavalla, kuin suhteessa muut härpäkkeet setissä? Soittelen sellaisella keskivireellä ja kalvot on Remo Emperor coated tällä hetkellä :) |
jussimi 05.08.2010 10:19:34 | |
---|
Vallu-Veke: Ostin riisikepit kokeilua varten. Ihan kyselen, että viritättekö rummut riisikepeille erikseen? Normikepeillä olen virittänyt rummut soimaan mukavasti ja niitä vireitä yritän pitää yllä. Ainakaan näillä vireillä lattiatomi ei oikein riisikepeillä toimi. Pellit, virveli ja etutomi toimii oikein hyvin. Soundi on suht. ok, samoin tuntuma eikä yleisfiiliksessäkään ole moittimista. Lattiatomi (16") pitäis virittää kait riisikepeille erikseen näköjään tai tehdä joku kikka. Toimiiko se teillä tavallaan normivirityksessä, jota käytätte normikapuloilla samalla tavalla, kuin suhteessa muut härpäkkeet setissä? Soittelen sellaisella keskivireellä ja kalvot on Remo Emperor coated tällä hetkellä :) Mulla olis aika paljonkin sanottavaa riisikepeistä, mutta taidan jättää sanomatta. Mainitaan tähän nyt vielä chimes ja vibraslap. ;) |
markkuliini 05.08.2010 10:54:13 | |
---|
Vallu-Veke: Ostin riisikepit kokeilua varten. Ihan kyselen, että viritättekö rummut riisikepeille erikseen? Normikepeillä olen virittänyt rummut soimaan mukavasti ja niitä vireitä yritän pitää yllä. Ainakaan näillä vireillä lattiatomi ei oikein riisikepeillä toimi. Pellit, virveli ja etutomi toimii oikein hyvin. Soundi on suht. ok, samoin tuntuma eikä yleisfiiliksessäkään ole moittimista. Lattiatomi (16") pitäis virittää kait riisikepeille erikseen näköjään tai tehdä joku kikka. Toimiiko se teillä tavallaan normivirityksessä, jota käytätte normikapuloilla samalla tavalla, kuin suhteessa muut härpäkkeet setissä? Soittelen sellaisella keskivireellä ja kalvot on Remo Emperor coated tällä hetkellä :) Riisikepeillä on aika vaikea saada hyvä soundi setistä, mutta kyllä se onnistuu kun treenaa hyvää tatsia. Tomeissa soitan jopa aika paljon rimshotteja jos riisikepit on kädessä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 05.08.2010 10:59:05 (muokattu 05.08.2010 10:59:38) | |
---|
jussimi: Mulla olis aika paljonkin sanottavaa riisikepeistä, mutta taidan jättää sanomatta. Mainitaan tähän nyt vielä chimes ja vibraslap. ;) Mulla oli kans aiemmin "sanotavaa" niistä. ;) Mutta sitten kun käteen sattui sopivat, niin huomasin että onhan niissä eroja. Aiemmat olivat olleet sellaisia ylitiukkoja, ja tosi ohut soundisia. Löysin sitten sellaisia jotka lyödessä osuu paljon leveämmälle alueella, ja avot! Nyt tykkään niistä ihan soundivaihtoehtona, normaalisoitossa siis. En käytä niitä ollenkaan volan tiputtajina, ja risukepithän meinaavat sitten jäädäkin vähän jalkoihin bändihommissa. Mutta tykkään siitä roskaisesta backbeat-sondista mikä just sopivan löysä risunippu saa virvelistä. Etenkin jos matto on löysällä kans. Sellainen kevyempi fiilis tulee niistä. Chimes ja vibraslap ovat paholaisen keksintöä kyllä minustakin. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 05.08.2010 11:03:08 | |
---|
markkuliini:Chimes ja vibraslap ovat paholaisen keksintöä kyllä minustakin. :D Tuossa kerran mietittiin että kuka ja miksi on keksiny risukepit, onko niillä oikeasti joku menneisyys jossain lattari musan parissa tai vastaavassa... vai mistäne on putkahtanu.. Tietääkö joku? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
jussimi 05.08.2010 11:05:15 | |
---|
Speedy: Tuossa kerran mietittiin että kuka ja miksi on keksiny risukepit, onko niillä oikeasti joku menneisyys jossain lattari musan parissa tai vastaavassa... vai mistäne on putkahtanu.. Tietääkö joku? Paholaisen anuksesta. |
markkuliini 05.08.2010 11:08:08 | |
---|
Speedy: Tuossa kerran mietittiin että kuka ja miksi on keksiny risukepit, onko niillä oikeasti joku menneisyys jossain lattari musan parissa tai vastaavassa... vai mistäne on putkahtanu.. Tietääkö joku? En tiedä mistä tuo lattarimusa-mielleyhtymä sulle tuli. Tai itseasiassa varmaan Karvosen Jartsasta, joka käyttää paljon risukeppejä. Jopa niin paljon, että risukeppejä alettiin aikoinaan kutsua bändikavereiden kesken (Jartsan selän takana) jartsoiksi. Ja sitten joku kitaristi oli treeneissä sanonut mösjöö Karvoselle, että "vedä tää seuraava biisi jartsoilla". Rumpalin ilme oli ollut kuulemma todella näkemisen arvoinen! :D Mutta siis, ei niitä sen enempää latin-tyylissä käytetä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 05.08.2010 11:08:35 | |
---|
jussimi: Paholaisen anuksesta. Jaa.. no toivottavasti ei tullu kahva edellä....=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
markkuliini 05.08.2010 11:09:45 | |
---|
jussimi: Paholaisen anuksesta. Hetki, teen muistiinpanot: -Metallia pitää diggailla -Risukepit ovat paholaisen anuksesta Mielenkiinnolla odotan lisää... :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 05.08.2010 11:14:52 | |
---|
markkuliini: Hetki, teen muistiinpanot: -Metallia pitää diggailla -Risukepit ovat paholaisen anuksesta Mielenkiinnolla odotan lisää... :D www.karavaanarionkaikkienkaveri.fi "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
jussimi 05.08.2010 11:18:27 | |
---|
markkuliini: Hetki, teen muistiinpanot: -Metallia pitää diggailla -Risukepit ovat paholaisen anuksesta Mielenkiinnolla odotan lisää... :D Mainitsinko jo rytmimunan ja Baseballsin...? ;) |
markkuliini 05.08.2010 11:20:44 | |
---|
jussimi: Mainitsinko jo rytmimunan Rytmimuna ja risukepit!?!? SÄÄ OOT JIM KELTNERIN-VIHAAJA! Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jussimi 05.08.2010 11:25:01 | |
---|
markkuliini: Rytmimuna ja risukepit!?!? SÄÄ OOT JIM KELTNERIN-VIHAAJA! Okeiokei.. Kielletään ne kaikilta muilta PAITSI Jimbolta.. |
markkuliini 05.08.2010 12:39:46 | |
---|
jussimi: Okeiokei.. Kielletään ne kaikilta muilta PAITSI Jimbolta.. Paitsi saa salaa hämärällä treeniksellä hiljaa kokeilla nahkaliivit kauluspaidan päällä ja pilottilasit päässä. Saat 10 euroa jos joskus tapaat Keltnerin ja sanot sille että "Hi there Jimbo!". :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |