Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 543 44 45 46 47122 123 124 125 126
hollmi-5
29.07.2010 20:52:26
Nolte: Ok, pyritään välttämään ihan noin halpoja sitten.

Minulla on tuo. Ostin aikoinaan, kun bändin mikseristä loppivat kanavat ja laitoin setin tuollaisen kautta.

Kohisee se, mutta livekäytössä ei haittaa. Nauhoitushommiin en suosittele. Jos haluat testata, niin saat kokeilla minun mikseriäni.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Niq
29.07.2010 21:22:48

markkuliini: Kyllä sillä tehdään paljon muutakin.

Joo tiedän. Pientä provoilun makua ilmassa. Ylipäätään huono vastatakaan tuollaiseen kysymykseen, koska kysyjä ei ymmärrä kuitenkaan. Sen huomaa kysymyksestä. Jos ois kokemusta ja kokeiluja takana, tietäisi edes mitä kysyä ja siihen voisi vastata niin että siitä olisi jotain hyötyä. Vähän kuin ihminen joka ei ole keittänyt ikinä edes puuroa kysyisi Jamie Oliverilta miten tehdään hyvää ruokaa, laitetaanko pippuria, entäs suolaa?
markkuliini
29.07.2010 21:27:01

Niq: Joo tiedän. Pientä provoilun makua ilmassa. Ylipäätään huono vastatakaan tuollaiseen kysymykseen, koska kysyjä ei ymmärrä kuitenkaan. Sen huomaa kysymyksestä. Jos ois kokemusta ja kokeiluja takana, tietäisi edes mitä kysyä ja siihen voisi vastata niin että siitä olisi jotain hyötyä. Vähän kuin ihminen joka ei ole keittänyt ikinä edes puuroa kysyisi Jamie Oliverilta miten tehdään hyvää ruokaa, laitetaanko pippuria, entäs suolaa?

Juu, ajattelin vain varmistaa, koska monilla tosiaan on kompuroista se yksipuolinen kuva, että niillä vain tasoitetaan iskuja ja tapetaan dynamiikkaa. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Nolte
29.07.2010 21:31:05
hollmi-5: Kohisee se, mutta livekäytössä ei haittaa.

No tätä juuri mietinkin... Livekäyttöön tulisi.

Jos haluat testata, niin saat kokeilla minun mikseriäni.

Hyvä tietää, tänks.
Tätä en allekirjoita!
rintapek
29.07.2010 22:48:18

markkuliini: Kyllä sillä tehdään paljon muutakin...

Överiksi menee heittämällä.

Jos ny kyssäri kuuluu, et mitä bassarille tehdään?
Oikee vastaus on se, et pannaan haluttu mikki haluttuun paikkaan. Siinä on leijonanosa osaamisesta. Sit ruuvataan ekua sillai, et saundi on mialummin tum, kuin töps tai plöts. Jos kovasti herkutella tahtoo, ni sit lyä ehvektiä (reverb) sillai, et saundi on mialummin TUm kuin tum. Delayta ehkä ei kande kovasti viljellä, koska harvoin se haluttu yhden polkaisun saundi on TU-DU-Du-dum.
Yleensä efektoinnis tai equtukses tavalliselle kualevaiselle pätevä nyrkkisääntö on semmoinen, et milloin ei tiedä mitä on tekemässä, ni milloin vaikutus alkaa kuulumaan on jo aika ottaa pykälä tai kaks takapakkia.

Toi kompressointi taas on ihan tervettä. Jos laulajan lauluun tarvitaan reverbiä, ni kukaan ei vaadi, et laulajan tarttis kannatella kylpyammetta harteillaan. Ja jos skitaraan tarvitaan säröä, ni on yleisesti hyväksyttyä, et skitaristi tallaa potkulautaa. Ei vaadita, et tarttis näppäillä rajummin. Miks siis runpai ei sais käyttää yleisesti hyväksyttyjä teknisiä apuvälineitä?

Mut toi rinnakkaiskompressointi sit tulee kuvaan milloin bändi on tähkä&elonkerjuu tai sinnepäin. Toi ny vaan yksselitteisesti ei lelujen puutteessa onnistu osaavaltakaan. Ei onnistu meikäläiseltä, vaik asuisin lelulandiassa.
One kind of music only - the good kind
markkuliini
29.07.2010 23:05:58

rintapek:
Mut toi rinnakkaiskompressointi sit tulee kuvaan milloin bändi on tähkä&elonkerjuu tai sinnepäin. Toi ny vaan yksselitteisesti ei lelujen puutteessa onnistu osaavaltakaan. Ei onnistu meikäläiseltä, vaik asuisin lelulandiassa.

Juu, mulla ei ole hajuakaan tehdäänkö tuota livenä.
Joskin leluja siihen ei tarvi kuin yhden kanavan lisää ja that's it. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
EH
29.07.2010 23:13:48
Eikös täällä meilläpäin oo peltiständien ruuvit noita kuusmillisiä? Siks varten vaan kyselen että tietää hommata oikean kokoista kumiputkea, kun meinasin vaihtaa nuo Taman kovamuoviset ruuvit pois tiehensä (nämä siis: http://www.thomann.de/fi/tama_7082p.htm ). Tuntuvat rämisevän jonkin verran.
Don't waste your time or time will waste you.
rintapek
29.07.2010 23:33:42

markkuliini: Juu, mulla ei ole hajuakaan tehdäänkö tuota livenä.
Joskin leluja siihen ei tarvi kuin yhden kanavan lisää ja that's it. :)

Kyl tota tietääkseni tehdään livenäkin. Toi ameriikansaundi sit vaan vaatii osaamispualella muutakin kun vain lelun tai kaks lisää. Ei todellakaan heittämällä onnistu kaltaiseltani harrastehunppaveikolta.
markkuliini
29.07.2010 23:46:39 (muokattu 29.07.2010 23:47:05)

rintapek: Kyl tota tietääkseni tehdään livenäkin. Toi ameriikansaundi sit vaan vaatii osaamispualella muutakin kun vain lelun tai kaks lisää. Ei todellakaan heittämällä onnistu kaltaiseltani harrastehunppaveikolta.

Sanottakoon vielä tuosta rinnakkaiskompressiosta, että se on helpompaa hallita kuin normaali kompressointi. Jos sitä ei hallitse, niin ei hallitse "oikeata" kompressointiakaan. Se on tosi simppeli "kikka".
http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_compression

Miksauspuolella on ollut SUUREKSI avuksi seuraava opus. Eikä maksa paljoa.
http://www.amazon.co.uk/Mixing-Audi … books&qid=1280436378&sr=8-1
Tuli tsekattua useampi huono kirja ennenkuin sain tuosta suosituksen. Ja nyt suositusta eteenpäin. :)
rintapek
30.07.2010 00:40:44

markkuliini: Sanottakoon vielä tuosta rinnakkaiskompressiosta, että se on helpompaa hallita kuin normaali kompressointi. Jos sitä ei hallitse, niin ei hallitse "oikeata" kompressointiakaan.)

Juu, mä en ainakaan livenä hallitse kumpaakaan.

Mut jos ittestäsi asia tuntuu helpolta, ni anna mennä vaan, mikä mä olen siihen vastaanväittämäänkään.
Ruutikallo
30.07.2010 00:45:59
EH: Eikös täällä meilläpäin oo peltiständien ruuvit noita kuusmillisiä? Siks varten vaan kyselen että tietää hommata oikean kokoista kumiputkea, kun meinasin vaihtaa nuo Taman kovamuoviset ruuvit pois tiehensä (nämä siis: http://www.thomann.de/fi/tama_7082p.htm ). Tuntuvat rämisevän jonkin verran.

Vanhemmissa/rimpulaständeissä oli 6mm, yleisesti M8
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Jaska
30.07.2010 10:25:06
Onko virveliä mahdollista pyöristää?
Mun Acrolite on nimittäin vähän soikea, kalvo ei istu kunnolla paikalleen. Soundi on edelleen kiva, mutta luulenpa että olisi mukavampaa omistaa pyöreä yksilö.
Ehkä vaan täytyy sijottaa johonkin 60-luvun minttiin ja pistää paha kiertämään.
hollmi-5
30.07.2010 11:11:19
Jaska: Onko virveliä mahdollista pyöristää?
Mun Acrolite on nimittäin vähän soikea, kalvo ei istu kunnolla paikalleen. Soundi on edelleen kiva, mutta luulenpa että olisi mukavampaa omistaa pyöreä yksilö.
Ehkä vaan täytyy sijottaa johonkin 60-luvun minttiin ja pistää paha kiertämään.

Hankalaa on soikeaa ympyräksi saattaa. Kuitenkin itse yrittäisin niin, että laittaisin puusta valmistetut puristinlevyt purisitimien väliin leveimpään kohtaan. Sitten varovasti puristamalla ja mittailemalla hakisin mitat kohdalleen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Speedy
01.08.2010 01:07:24

Onkohan kellään tietoa Tanskalaisista mussiikki kaupoista, soitinten tahi levyjen muodossa..? Tukhomasta tiedänkin muutaman loisto soitinkaupan, mutta jos joku tietä jotain Malmöstä niin kertokoonsa..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Vieno
01.08.2010 11:05:33
Speedy: Onkohan kellään tietoa Tanskalaisista mussiikki kaupoista, soitinten tahi levyjen muodossa..? Tukhomasta tiedänkin muutaman loisto soitinkaupan, mutta jos joku tietä jotain Malmöstä niin kertokoonsa..

Mua kiinnostaisi juuri nuo Tukholman soitinliikkeet jos jollakulla olisi hyviä rumpuliikkeitä tiedossa..
Sky Blue Sky
01.08.2010 11:49:26
Vieno: Mua kiinnostaisi juuri nuo Tukholman soitinliikkeet jos jollakulla olisi hyviä rumpuliikkeitä tiedossa..

Hellstone, Birka Musik ja Slagverket lienevät rumpujen osalta parhaat.

http://www.hellstonemusic.se/

http://www.birkamusik.se/

Slagverket
Södermannagatan 10
116 23 Stockholm
(http://www.musikborsen.se)
Sky Blue Sky
01.08.2010 12:08:21 (muokattu 01.08.2010 12:20:29)
Speedy: Onkohan kellään tietoa Tanskalaisista mussiikki kaupoista, soitinten tahi levyjen muodossa..? Tukhomasta tiedänkin muutaman loisto soitinkaupan, mutta jos joku tietä jotain Malmöstä niin kertokoonsa..

Kai sinunkin sähköinternetissäsi on Google? Tanskassa ainakin:

www.drumcity.dk
http://www.aage.dk
www.drumstick.dk
www.musikcentralen.dk
www.slagtojctr.dk
www.centermusik.dk
Speedy
01.08.2010 13:20:22

Sky Blue Sky: Kai sinunkin sähköinternetissäsi on Google? Tanskassa ainakin:

www.drumcity.dk
http://www.aage.dk
www.drumstick.dk
www.musikcentralen.dk
www.slagtojctr.dk
www.centermusik.dk

On mutta sei osaa tanskaa......... Kiitos linkeistä.. =)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
drummer-96
01.08.2010 16:41:30
Kysyisin sellaista asiaa kuin, mitä eroa on fuusio ja standardi rummuilla?
Velli
01.08.2010 19:26:40 (muokattu 01.08.2010 19:28:14)
drummer-96: Kysyisin sellaista asiaa kuin, mitä eroa on fuusio ja standardi rummuilla?

Fuusio- ja Standard-termit tarkoittavat rumpusetin kokoonpanoa. 90-luvun lopulla termi tarkoitti yleensä näitä kattauksia:

Standard: 22",12",13",16"
Fusion: 22",10",12",14"

Nykyään Fuusiosetillä tarkoitetaan pääsääntöisesti tällaista kokoonpanoa:

22",10",12",16"

Nykyinen Standard taitaa olla tuo 90-luvun Fuusiosetti (mahdollisesti 20" basarilla).

Rock-termi seteissä taas mielletään nykyään yleensä tällaiseksi:

24",13",16" (ja joskus myös 18").

edit. Mitään virallista sääntöä noiden termien kokoonpanoille ei ole, eli vaihtelevuutta esiintyy jonkin verran.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)