hollmi-5 03.04.2010 10:57:05 | |
---|
Kailis: Mitä muuten pidät ton kellopronssihirviön soundista? Kättä pystyyn, kuka on kellopronssihirviöllä soittanut? Eikö nouse käsiä :-) HLD590 on todella erikoinen tapaus. Liian painava ja liian kovaääninen. Hienointa rummunvalmistusta aikanaan. Virvelin runko oli ongelmallinen valmistaa. Susikappaleita tuli kuuleman mukaan melkoisesti ja hintaa kun oli muutenkin jo rummulle kertynyt, niin kaupassa se sitten näkyi hintalapussa. Nykyisin hintaa on enemmän kuin uudella, mutta aina markkinoille tuleva myydään ja siitä on kova kilpailukin, kuka sen saa. Viimeisintä huusin Englannin ebaysta. Nuori rumpali sitä oli myymässä. Hänellä ei ollut juurikaan hajua hinnasta. Yllätys oli melkoinen, kun 2000:n punnan raja paukahti rikki. En enää lähtenyt mukaan viimeisiin korotuksiin. Asetin kipurajan hiukan yli 1600:aan. Edelleen Sonor valmistaa pronssista virppaa: http://www.sonor.com/pbas/Sonor_FE/ … 64&a-quicklink-n_artikelid=2981 Tama teki myös valupronssista virveliä. Niitä on vähän näkynyt myynnissä ja yleisesti omistajat ovat ne itsellään pitäneet, kun ovat onnistuneet sellaisen saamaan. EDIT 2 Natsikortti käytetty! Onkos japsikorttikin jo käytetty? Tai aussikortti? kaikkien kansojen historiassa on mustat hetkensä. Se on tuo Saksa vain niin lähellä ja sen juutalaisvainot hyvin muistissa, että natsikortti on helppo nostaa esiin. Saksalaiset kai sen kipeimmin itse tuntevat ja ruoskivat itseään. Silti ihmiskunta ei opi mitään. Tänä päivänä on ihan vastaava meininki monellakin maailman kolkalla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Bobana 03.04.2010 11:55:03 | |
---|
Kailis: Ei mitiä man. Ei tekään. Sain tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä. Yli -50% setistä joka oli poistotarjouksena Soitin Laineella. Olin käynyt katsomassa settiä myös Hämeenlinnassa, mutta tämän tullessa kohdalle olin heikko. Ai niin. Ime... EDIT Mitä muuten pidät ton kellopronssihirviön soundista? EDIT 2 Natsikortti käytetty! Ei nyt taas jakseta alkaa tähän että kuka jallittaa ketäkin nasevimmin. En ole moista päässyt vielä kopauttamaan. Yhtä tarjottiin 2000€:lla mutta oli niin huonokuntoinen etten nähnyt järkeväksi moista summaa yhteen päristimeen sijoittaa. Kaikkiin saundi-näytteisiin sinätuubissa nojautuen tuossa purkissa täytyy olla sitä jotain. Onhan se äärimmäisen haluttu maailmallakin niin ei se ihan kuraa voi olla. Kaikilla meillä on omat Graalin maljamme ja olkoon tuo sitten minun. Eiks jeh? Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
damn u 03.04.2010 14:06:47 | |
---|
Mä vedän vanhoilla vintidz -kamoilla, koska mulla ei ole varaa uudempiin. Oonks mä nyt tylsä soittaja? |
Kailis 03.04.2010 14:47:00 | |
---|
Kaikkiin saundi-näytteisiin sinätuubissa nojautuen Laittaisitko edes ne parhaat tänne jotta päästäisiin mekin ihmettelemään? |
wardog 03.04.2010 15:41:37 | |
---|
|
OPJ1974 04.04.2010 13:38:27 (muokattu 04.04.2010 13:38:48) | |
---|
damn u: Mä vedän vanhoilla vintidz -kamoilla, koska mulla ei ole varaa uudempiin. Oonks mä nyt tylsä soittaja? Mullakaan ei ole varaa hirveään kamarumbaan. Siksi vedän Semipro-Yamahoilla ja Zildjianeilla, kun pitää ottaa realiteetit huomioon ja pyrkiä löytämään parasta hinta-laatusuhdetta suhteessa siihen, millaista musaa soittelee ja millä tasolla. Graalin maljoja on täälläkin useampia, katsotaan löytyykö niistä yksikään tulevaisuudessa. Ai niin, niitä viimeisimpiä ostoksia: Ziljdian A-Custom 17" ja sitten mielenhäiriössä ostin lisäksi Yamahan MG82CX-pikkumikserin. Pääsee leikkimään pienimuotoisesti rumpujen mikityksen kanssa plus nyt kuulee luureistakin treenatessa kunnolla musan ja klikin. It's so hard to be a rumpalimies. |
Bobana 04.04.2010 17:12:15 | |
---|
Kailis: Laittaisitko edes ne parhaat tänne jotta päästäisiin mekin ihmettelemään? En laita. Jotain tekemistä uus-avuttomillekkin. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Kailis 04.04.2010 20:11:45 (muokattu 04.04.2010 20:13:54) | |
---|
Bobana: En laita. Jotain tekemistä uus-avuttomillekkin. Ahaa. Onko uusavuton sellainen joka noiden vihjeiden perusteella laittaa hakusanoiksi youtubeen "Sonor HLD590" ja saa tulokseksi tämän; http://www.youtube.com/watch?v=Mne65jivcZYhttp://www.youtube.com/watch?v=kL3FAkN08r8Myönnä nyt saatana ettei sulla ole mitään käsitystä ton snaren soundista. Se on vaan sulle sellainen runkkausikoni. Kättä pystyyn, kuka on kellopronssihirviöllä soittanut? Eikö nouse käsiä :-) Tai edes kuullut? Eiköstä sillä Jellellä ollut moinen myynnissä jokin aika sitten? Muistanko ihan metsään? |
gepardi 04.04.2010 21:34:05 | |
---|
|
Sonormies 04.04.2010 22:03:24 | |
---|
Kailis: Myönnä nyt saatana ettei sulla ole mitään käsitystä ton snaren soundista. Se on vaan sulle sellainen runkkausikoni. Mulla meni ohi, miksi sä hikeennyt aiheesta noin kamalasti. Olisiko se ihan kauheeta, jos Bobana ei olekaan kuullut jonkun pronssivirvelin soundia omin korvin vaan perustaa jonkun small talklausuntonsa oletukseen? Vai mistähän (vitusta) on oikein kymysys? OPJ1974: Mystisenä kaupunkilegendana on kiertänyt villi huhu venäläisestä perseenpäristimestä, joka a) ei mahdu perseeseen ja b) ei pärise. |
Sa(n)kari 04.04.2010 22:25:00 | |
---|
gepardi: Tässä paljon havainnollisempi pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=B9cL3lPRI_Q On se mahtava! Aivan liian kallis mulle. Mie en tykänny, kauhee klangi vaan. Ei sinänsä yllätys. Varmasti laatupeli, vaan soundi aika mekkala. Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni. |
Kailis 05.04.2010 00:52:48 (muokattu 05.04.2010 00:55:42) | |
---|
Sonormies: Mulla meni ohi, miksi sä hikeennyt aiheesta noin kamalasti. Olisiko se ihan kauheeta, jos Bobana ei olekaan kuullut jonkun pronssivirvelin soundia omin korvin vaan perustaa jonkun small talklausuntonsa oletukseen? Vai mistähän (vitusta) on oikein kymysys? En tiedä. Singahtaminen on näköjään mulla verissä näissä nettikeskusteluissa. Varsinkin jos sitä käydään näin; Paa Brady-leiristä paremmaks. Ja sit kaikkien referenssien kera kiitos. : )Tässä näitä on muutama; http://www.youtube.com/results?search_query=brady+snare+drum&aq=0 |
Sonormies 05.04.2010 01:51:43 | |
---|
Pirun hyvältähän nuo kuulosti. So? Presidentti Mauno Koivisto sanoi kerran jutun, joka puhutteli: Ei kannata provosoitua, kun joku provosoi. Enpä ole läheskään aina itsekään muistanut tuota neuvoa noudattaa. Etenkään täällä ja etenkään pikku oluessa. Mutta viisaita jutusteli tuo Koivisto. OPJ1974: Mystisenä kaupunkilegendana on kiertänyt villi huhu venäläisestä perseenpäristimestä, joka a) ei mahdu perseeseen ja b) ei pärise. |
Gardiner 05.04.2010 09:27:01 | |
---|
Sonormies: Pirun hyvältähän nuo kuulosti. So? Presidentti Mauno Koivisto sanoi kerran jutun, joka puhutteli: Ei kannata provosoitua, kun joku provosoi. Enpä ole läheskään aina itsekään muistanut tuota neuvoa noudattaa. Etenkään täällä ja etenkään pikku oluessa. Mutta viisaita jutusteli tuo Koivisto. Anteeksi nillitykseni, mut isolapanen lentopallon pelaaja tais sanoo, "Ei pidä provosoitua, jos joku provosoi." :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
hollmi-5 05.04.2010 09:29:55 (muokattu 05.04.2010 09:31:00) | |
---|
Sa(n)kari: Mie en tykänny, kauhee klangi vaan. Ei sinänsä yllätys. Varmasti laatupeli, vaan soundi aika mekkala. Muuten hyvä, mutta kaveri ei osaa virittää rumpuja ja soittokin oli melko hapuilevaa. Ei tuota edes lyöty, jotta olisi se soundi tullut paremmin esiin. Tuossa näytettä matalammasta rummusta: http://www.youtube.com/watch?v=k2Sqk9Z8sg8&feature=related Soundit, piuhat ja kajarit. |
Legenda 05.04.2010 10:56:26 | |
---|
legenda on hyvä juoma! |
gepardi 05.04.2010 12:36:28 | |
---|
Ludwig Speed King -pedaali. |
Epämuusikko 05.04.2010 13:03:25 | |
---|
Miten kukaan voi sanoa mitään Youtuben ääninäytteen perusteella? Tai yleensä minkään tietokoneen läpi kuunnellun perusteella? Kyllä siitä vihiä saa, mutta lopullinen tuomio tehdään aina naamatusten, suht' neutraalissa ääniympäristössä. Vai? Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
markkuliini 05.04.2010 13:34:42 | |
---|
Epämuusikko: Miten kukaan voi sanoa mitään Youtuben ääninäytteen perusteella? Tai yleensä minkään tietokoneen läpi kuunnellun perusteella? Kyllä siitä vihiä saa, mutta lopullinen tuomio tehdään aina naamatusten, suht' neutraalissa ääniympäristössä. Vai? Vähän niinkuin miksausessa, melkein millä tahansa kaiuttimilla tai jopa kuulokkeilla voi miksata kunhan vain tuntee ne ja osaa suhteuttaa äänen siihen miltä se "oikeasti" kuulostaa. Youtube ääninäytteiden perusteella saa kyllä ihan hyvääkin vihiä, kunhan kuuntelee hyvillä kuulokkeilla tai kaiuttimilla ja osaa kuunella tiettyjä asioita. Ja äänitys on tietenkin pitänyt tehdä hyvin. Suurin osa noista näytteistä on ihan roskaa, esim. tuo Sonor kellopronssi. Ei videokameran mikillä saa hyvää soundia, ellei ole esim. tää uudempi Samsonin Q3 tms. Itse olen ääninäyttteen ja painon perusteella ostanut pari symbaalia. Molemmat olivat elävässä elämässä tosi lähellä ääninäytettä. Mutta siis paljon se vaatii äänittäjältä. Ja toki lopullinen tuomio tehdään soitinta itse soittaessa, mutta pitää muistaa sekin kuinka paljon huoneen äänenvärillä on osuutta kokonaissoundiin. Eli tavallaan voisi sanoa myös, että kyllä akustisessa tilassa soitetellessa soundista vihiä saa mutta todellinen tuomio tehdään kaiuttomassa tilassa. :) Itse en ole huomannut isommin äänen värittymistä macbookissa. Soundaa samalta koneelta tai iPodista kuuneltuna. Esim. kun ole wav:ia verrannut miksatessa. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Krisse82 06.04.2010 20:42:53 | |
---|
Meinl Byzance 18" medium thin crash edellisten jatkoksi, tänään lähti tulemaan. Toivottavasti jo huomenna on perillä. Vielä kun pääsisi eroon noista Turkish yksilöistä ja saisi tilalle 13" byzance haikan... Mutta huonosti tavara tällä hetkellä liikkuu. Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |