Velli 23.10.2008 14:33:43 (muokattu 23.10.2008 14:34:38) | |
---|
Onkos kellään Yamahan Groove Wedgestä kokemusta? Itelläni on toi. En tosin ole käyttänyt sitä muuta kuin cross stick-lyönneissä (siis lyönnit pelkästään kanttiin) eräällä omalaatuisella poppisbändillä, jolla ei juuri muuta soundia virvelistä tarvita. En ole edes hoksannut että sitähän voisi käyttää myös kanttilyönneissä (siis niissä joissa kapula osuu yhtä aikaa kanttiin ja kalvoon). Ainakin noissa cross stick-lyönneissä soundi on aavistuksen verran parempi kuin rummun omassa vanteessa. Mitään maata mullistavaa eroa niissä ei kuitenkaan ole. edit. Meniköhän mulla termit oikein... |
Kärsänpuolikas 23.10.2008 15:19:46 (muokattu 23.10.2008 15:20:24) | |
---|
Itelläni on toi. En tosin ole käyttänyt sitä muuta kuin cross stick-lyönneissä (siis lyönnit pelkästään kanttiin) eräällä omalaatuisella poppisbändillä, jolla ei juuri muuta soundia virvelistä tarvita. En ole edes hoksannut että sitähän voisi käyttää myös kanttilyönneissä (siis niissä joissa kapula osuu yhtä aikaa kanttiin ja kalvoon). Ainakin noissa cross stick-lyönneissä soundi on aavistuksen verran parempi kuin rummun omassa vanteessa. Mitään maata mullistavaa eroa niissä ei kuitenkaan ole. edit. Meniköhän mulla termit oikein... Okay, kiitos kokemusten jakamisesta. Ajattelin käyttää tätä myös tässä tarkoituksessa, kääntää vain rummun, kun haluaa poikittaista mailaa antaa. Voisihan tuollaisen hankkia, kunhan saa persiin hilattua valtuutetulle Yamaha-jälleenmyyjälle. Kyllä se aavistuskin jotain on :) Edit: siis soundin paranemisessa. Pidän nuo Stdrumsin puuvanteet vielä mielessä, saattaa olla, että tilaus lähtee. korkuinen |
Nolte 02.11.2008 10:51:09 (muokattu 02.11.2008 10:52:45) | |
---|
meiän bändin paras rumpali |
RstoU 02.11.2008 11:55:22 (muokattu 02.11.2008 11:55:32) | |
---|
|
Bacchus 02.11.2008 11:59:39 | |
---|
Käykö tämä tomivarsi http://www.thomann.de/fi/sonor_ta_478tomarm.htm Sonor Designereihin? Jos kuva pitää paikkansa, niin eivät käy. Itse tilasin tuplatomitelineen 600-sarjasta, ja siinä näytti olevan samanlaiset tomitelineet. Kysyin vielä sähköpostilla varmistuksen, että käyvätkö kyseiset tellingit Designereihin, ja vastaus oli että kyllä käyvät. No, eivät ne käyneet, liian ohuet ovat. I consider myself a road man for the lords of karma - Hunter |
hansakemanelius 02.11.2008 16:28:41 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta Remon Renaissance Ambassador-virvelikalvosta. Olen käyttänyt Suprassa Renaissance-alakalvoa jonka olen todennut hyvin toimivaksi, mutta miten suuri ero on tavallisen ja Renaissance Ambassador-lyöntikalvon välillä. Joo nej .... |
fifehole 02.11.2008 17:05:37 (muokattu 02.11.2008 17:05:51) | |
---|
Käykö tämä tomivarsi http://www.thomann.de/fi/sonor_ta_478tomarm.htm Sonor Designereihin? Eikös Designereihin pidä olla ihan oma teline/tomivarsi? Muistaakseni Paas vainaa sellaista höpötteli kun yritettiin vääntää Designer kauppaa. (Ei toivottavasti oikeesti vainaa, mutta tuntuu kadonneen täältä;) [Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.] |
Bacchus 02.11.2008 17:19:04 | |
---|
Eikös Designereihin pidä olla ihan oma teline/tomivarsi? Muistaakseni Paas vainaa sellaista höpötteli kun yritettiin vääntää Designer kauppaa. (Ei toivottavasti oikeesti vainaa, mutta tuntuu kadonneen täältä;) Sonorin telineiden putken paksuut natsaa Designerinkin tomivarrelle, mutta se neliskulmainen tomivarsi on paksumpi kuin muissa. I consider myself a road man for the lords of karma - Hunter |
hansakemanelius 02.11.2008 18:23:57 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta Remon Renaissance Ambassador-virvelikalvosta. Olen käyttänyt Suprassa Renaissance-alakalvoa jonka olen todennut hyvin toimivaksi, mutta miten suuri ero on tavallisen ja Renaissance Ambassador-lyöntikalvon välillä. Löysinkin vastauksen joten en taida kokeilla: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=30&t=68498&co=4680 Joo nej .... |
29 04.11.2008 14:53:23 | |
---|
Olisi muutama kysymys noista Sabian Quiet Tone harjoitupädeistä. http://www.thomann.de/fi/sabian_qt14sd.htm Onko kokemuksia? Lähinnä kiinnostaa pädistä lähtevä ääni esim. verrattuna verkkokalvoon. Toisekseen, millainen tuo rakenne on? Voiko verkkokalvolla mahdollisesti hiljentää akustista ääntä? Tuossa selaillessa törmäsin myös tietoon, että näitä olisi erikokoisina (ainakin 10", 12", 13", 14" ja jopa 16"). Thomannilla näyttää olevan vain tuo 14". Mitähän kautta noita muita voisi kysellä? Sitten vielä, onko Suomessa tai tarkemmin Tampereella liikettä, jossa tuollaista voisi käydä ihmettelemässä? |
moderndrummer88 05.11.2008 15:31:54 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta Remon Renaissance Ambassador-virvelikalvosta. Olen käyttänyt Suprassa Renaissance-alakalvoa jonka olen todennut hyvin toimivaksi, mutta miten suuri ero on tavallisen ja Renaissance Ambassador-lyöntikalvon välillä. Just pari viikkoa sitten laitoin mun 6,5" super sensitiveen ambassador renaissancen lyöntipuolelle. Soundi oli kuivempi kuin CS coatedilla, maton reagointi muuttui jotenkin huonommaksi, tai siis tuntui siltä, että matto olisi löysemmällä kuin se olikaan ja jotenkin musta se hyvin tunnistettava "supra-soundi" hävisi, joten CS tuli kehiin takaisin. Ei se huono ole, mutta erilainen! "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Aqualung 05.11.2008 21:56:52 | |
---|
Acrossani viritysruuvi löystyy aika nopeasti siltä kohdalta johon kanttilyönnit osuu ja luonnollisesti vire muuttuu. Kannattaako sinne kierteeseen laittaa jotain kierrelukite-mönjää vai mitä tuolle kannattaa tehdä? |
markkuliini 05.11.2008 22:01:38 | |
---|
Acrossani viritysruuvi löystyy aika nopeasti siltä kohdalta johon kanttilyönnit osuu ja luonnollisesti vire muuttuu. Kannattaako sinne kierteeseen laittaa jotain kierrelukite-mönjää vai mitä tuolle kannattaa tehdä? Älä lyö vanteeseen ruuvin kohdalle vaan kahden väliin. Sekin auttaa jo paljon. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Aqualung 05.11.2008 22:03:06 | |
---|
Älä lyö vanteeseen ruuvin kohdalle vaan kahden väliin. Sekin auttaa jo paljon. No en itse asiassa ihan ruuvin kohdalle lyökään, vaan muutaman sentin päähän. |
hollmi-5 05.11.2008 22:03:31 | |
---|
Acrossani viritysruuvi löystyy aika nopeasti siltä kohdalta johon kanttilyönnit osuu ja luonnollisesti vire muuttuu. Kannattaako sinne kierteeseen laittaa jotain kierrelukite-mönjää vai mitä tuolle kannattaa tehdä+ Viritä biisien välissä tiukemmalle. Tai sitten koko rumpua hiukan kireämmälle ja kierrä rumpua sen verran, että lyönti osuu kahden tapin välille. Silloin ilmiö hiukan helpottuu. Laita kierteisiin sitkostuvaa synteettistä vaseliinia. Sekin auttaa hiukan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 05.11.2008 22:05:20 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta Remon Renaissance Ambassador-virvelikalvosta. Olen käyttänyt Suprassa Renaissance-alakalvoa jonka olen todennut hyvin toimivaksi, mutta miten suuri ero on tavallisen ja Renaissance Ambassador-lyöntikalvon välillä. Se ei toiminut minulla. Matto tuntui reagoivan huonommin, reboundia oli vähemmän ja soundi ei ollut tavallisen valkoisen Ambassadorin tasolla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 06.11.2008 00:03:17 | |
---|
Acrossani viritysruuvi löystyy aika nopeasti siltä kohdalta johon kanttilyönnit osuu ja luonnollisesti vire muuttuu. Kannattaako sinne kierteeseen laittaa jotain kierrelukite-mönjää vai mitä tuolle kannattaa tehdä? Vastamutteri kiristettynä hellästi lugiin toimii 100% varmasti. |
Tindrum 06.11.2008 01:40:21 | |
---|
Vastamutteri kiristettynä hellästi lugiin toimii 100% varmasti. Ja "Tightscrew" -viritysruuvit. m©
Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin? |
29 06.11.2008 07:54:25 | |
---|
|
Roberto 06.11.2008 10:57:48 | |
---|
Ei kenelläkään? Yks tuttu ammattireiska hipelöi tollasta alvariinsa. On se ymmärtääkseni parempi kun ne kumi-asiat. |