![]() 18.10.2012 12:36:56 | |
---|---|
Perhana, oon tosi skeptinen kaikkia tollasia virittimiä kohtaan, mutta toi tunebotti alkaa pikkuhiljaa kyllä oikeesti kiinnostamaan, kun melkein pelkästään positiivisia kokemuksia tuntuu olevan ihan pro-jannuillakin. Saan kyllä mielestäni setin ok vireeseen korvillakin, mutta eipä toisaalta haittaisi kyllä yhtään jos se onnistuisi vähän nopeammin ja kenties tarkemmin tollasella härvelillä. Olis kiva päästä testaamaan jossakin. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll | |
![]() 18.10.2012 15:15:20 | |
jazzmies: Nyt se on ostettu ja kaksi settiä viritetty. Suosittelen lämpimästi tätä vekotinta. Oho, hyvä arvostelu, arvon herra Jats. Mä olin vähän ehkä pettynyt tohon Taman Tension Watchiin ja sen käyttö on nyt kyllä jäänyt melkeen kokonaan, sellasen perus-ookoon meiningin sillä saa kasaan, mut auttamatta joutuu kyl korvakuulolta loppuvirityksen tekemään. Ehkä tää vois olla mulle semmonen hyvä systeemi, kun vihaan raivokkaasti virittämistä. Hurraako? minä olen maapallo. | |
![]() 18.10.2012 15:57:11 | |
Saakos tuota vempelettä edukkaammin jostain muualta kuin Thomannilta? Tarkoitus olis muutenkin pistää vähän tiluuta sinne suuntaan, mut toki ostan lähempää jos pääsee samoihin hintoihin. Tilipitappituppitappi | |
![]() 18.10.2012 17:24:42 (muokattu 18.10.2012 17:24:59) | |
Duro: Saakos tuota vempelettä edukkaammin jostain muualta kuin Thomannilta? Tarkoitus olis muutenkin pistää vähän tiluuta sinne suuntaan, mut toki ostan lähempää jos pääsee samoihin hintoihin. Ei sillä parilla kympillä ole väliä. F-musiikki maahantuo. Balbexin Jannelta itse tilasin, olikohan se hinta nyt 99 + postarit. Suosikaa suomalaista pienyritystoimintaa! (koska kaikki isot ovat kohta karanneet ulkomaille). | |
![]() 18.10.2012 17:52:45 | |
OPJ1974: Suosikaa suomalaista pienyritystoimintaa! (koska kaikki isot ovat kohta karanneet ulkomaille). Luonnollisesti, sillä just kysyinkin :) Mieluumminhan sitä kotimaisia firmoja käyttää jos vaan mahdollista. Tilipitappituppitappi | |
![]() 18.10.2012 18:01:00 | |
Duro: Saakos tuota vempelettä edukkaammin jostain muualta kuin Thomannilta? Tarkoitus olis muutenkin pistää vähän tiluuta sinne suuntaan, mut toki ostan lähempää jos pääsee samoihin hintoihin. Ite oon täällä Jyväskylässä ainakin Musikantista saanut aina kamat T-kaupan hintoihin, joskus jopa halvemmalla. Sinne saa varmaan tune-botin tilattua, kun F-musiikki sitä tuo maahan. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll | |
![]() 18.10.2012 18:15:05 | |
Weetoz: Ite oon täällä Jyväskylässä ainakin Musikantista saanut aina kamat T-kaupan hintoihin, joskus jopa halvemmalla. Sinne saa varmaan tune-botin tilattua, kun F-musiikki sitä tuo maahan. Juu. Pitänee tilail sitä kautta. Jospa sais tilattua Zoomiin virtalähteenkin. Oon paljon asioinu Musikantissa itekin (joskaan en nyt pitkään aikaan, koska Jylhä) ja aina sieltä Thomannia halvemmalla ollaan selvitty. Laitetaan kyselyä siis huomenissa. Tilipitappituppitappi | |
![]() 18.10.2012 18:20:30 | |
jazzmies: En ole aikaisemmin tajunnutkaan, kuinka paljon virittämisessä korva kuuntelee yläsäveliä eikä kalvon perustaajuuden virettä. Usein kun yläsävelet alkavat olla keskenään vireessä, saattaa perustaajuus olla vain "siellä päin". Ja siitä tulee setin epämääräinen kokonaisvire. Koko setillä soitettaessa yläsävelet jäävät auttamatta perustaajuuksien varjoon, joten niille ei kannata liikaa uhrata aikaa. Tämä on hyvä pointti! Selittänee pitkälti, miksi rumpujen tarkka virittäminen väsyttää ainakin allekirjoittaneen korvat yllättävän nopeasti. Täytyy säätää aivojen filtterit jatkossa tarkemmin. Ei surkutella vaan tehdään! | |
![]() 18.10.2012 18:22:52 | |
jazzmies: En ole aikaisemmin tajunnutkaan, kuinka paljon virittämisessä korva kuuntelee yläsäveliä eikä kalvon perustaajuuden virettä. Valaistuin tässä samassa asiassa joitakin kuukausia sitten ilman tunebottia. Tämä ja soittotekniikka varmaan vaikuttavat kaikista eniten kuinka persoonallista ja tunnistettavaa soitto on, jos vain pelkän soundin kannalta ajatellaan. Korvalla kun itse viritän niin kaikki rummut (valitettavasti) soundaa multa sen jälkeen kun oon ne virittänyt. En osaa perustaajutta vielä kuulla tarpeeksi, mutta opettelen tätä asiaa vielä joskus. Tunebottia kehiin ja kohta on kaikissa rummuissa 90-prosenttisesti sama soundi, mikä ei välttämättä huononna kokonaisuutta. :) Anytime I use muusikoiden.net more than 30 minutes, I know I'm wasting my life away! I should be trying to accomplish something. | |
![]() 28.10.2012 23:39:28 | |
Millainen viritys antaa virvelille ominaisen "Pärisevän" soundin jos tietävät antaisivat yks.kertaisia neuvoja,,oon ruuvannu suuntaan jos toiseen,,,, | |
![]() 29.10.2012 19:51:41 | |
nakit: Millainen viritys antaa virvelille ominaisen "Pärisevän" soundin jos tietävät antaisivat yks.kertaisia neuvoja,,oon ruuvannu suuntaan jos toiseen,,,, Laita matto koskemaan alakalvoa Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit | |
![]() 31.10.2012 12:34:23 | |
jp351: Laita matto koskemaan alakalvoa Matto oli kalvossa kiinni,hommasin Tama Rockstar virvelin nii se oli päin peetä viritelty,eilen reeniksellä purin koko paletin ja virittelin kalvot mieleisekseni nii johan alko "pärisemään" näköjään vaatii vähä aikaa ja kärsivällisyyttä:)) | |
![]() 31.10.2012 22:20:08 | |
Tänään kävin itsekin hakemassa Tune-botin ja täytyy todeta että ensi kerran oli jotain käryä siitä mitä teen virittäessä. Usein on ollut vaikeuksia saada edes kalvon keskinäistä virettä kohdalleen, jokin tappi on vain jäänyt kuulostamaan "oudolle". Tune-botin kanssa sai helposti ja nopeasti kaikki tapit samaan vireeseen ja kun vire oli kohdallaan, mittari ja korvat olivat samaa mieltä että kalvo on vireessä. Epävireisenä tosiaan kun korvat ja mittari näyttivät välillä eri suuntaan...:) Itselläni on todennäköisesti samanlainen ongelma kuin muillakin rumpaleilla, jotka eivät laula tai soita kitaraa tms. Eli ei ole kokemusta nuoteista ja intervalleista eikä mitään referenssiä, joten rummut tulee viritettyä ainoastaan perstuntumalta. Joskus viritys saattaa onnistua hyvin ja joskus siitä ei tule mitään eikä sille oikein keksi selitystä ja sitten sitä turhautuu. Eli tämänkin laitteen kanssa täytyy vähän tietää mitä tekee. Viritin 12" tomin mukana tulleiden ohjeiden mukaan ja eihän se oikein soinut. Mutta nyt oli kuitenkin helpompi lähteä kokeilemaan eri vireitä koska kalvot oli vireessä itsensä kanssa. Ja kyllä sieltä sitten löytyi melko läheltä sellaisia vireyksiä jotka sopivat paremmin minun rummuille. Ja toisiaan mukana tulleissa ohjeissa oli siis yksi esimerkkivire/rumpu, täytyy tulostaa vaikka nuo ja kokeilla joku toinen päivä lisää: http://tune-bot.com/drum-tuning.html Ehkä parasta tässä kuitenkin on se, että kun se omaan korvaan sopiva vire löytyy, mittariin voi tallentaa kalvojen taajuudet niin niitä ei tarvitse sitten seuraavalla kerralla arpoa! Miinuksena täytyy kyllä laitteesta sanoa, että virvelin yläkalvon viritys ei oikein ottanut onnistuakseen. Virvelini on kyllä todella soiva ja melko kireällä, ehkä tämä ei muille muodostu ongelmaksi. Mutta virvelin vireen löytämisessä ei ole minulla ollut ongelmia niin tämä nyt ei niin haitannut. Jokatapauksessa, mittari poimi tiettyjen tappien kohdalta melkein aina jotain kerrannaisia ja näytti huomattavasti pienempää (n.60Hz) lukemaa kuin viereisessä. No, täytyy kokeilla uudestaan joku toinen päivä. Mielestäni pakkohankinta rumpaleille, joista tuntuu ettei saa setistään kaikkea irti ja virittäminen on välillä tuskaista. Ps. Itse ainakin kävin paikallisesta musaliikkeestä ostamassa "Thomann-hintaan", ja saahan sieltä hyvän palvelun kaupan päälle! :) Pps. En hyödy tästä tekstistä taloudellisesti. Fat Scarlett - Punkrockia Lahest
http://fi-fi.facebook.com/Fatscarlett | |
![]() 01.11.2012 10:52:25 | |
Itekkin tosiaan ostin ton Tune-Botin, ja pikaisen testailun perusteella se kyllä tuntuisi antavan ihan järkeviä lukemia. Hieno homma, että vihdoin rumpaleillekin saadaan oikeesti toimiva mittari. Oli myös ilo huomata, että rummut olivat korvilla virittämisen jäljiltäkin ihan hyvässä vireessä mittarin mukaan. :) Nikke Waldemar: Miinuksena täytyy kyllä laitteesta sanoa, että virvelin yläkalvon viritys ei oikein ottanut onnistuakseen. Virvelini on kyllä todella soiva ja melko kireällä, ehkä tämä ei muille muodostu ongelmaksi. Mutta virvelin vireen löytämisessä ei ole minulla ollut ongelmia niin tämä nyt ei niin haitannut. Jokatapauksessa, mittari poimi tiettyjen tappien kohdalta melkein aina jotain kerrannaisia ja näytti huomattavasti pienempää (n.60Hz) lukemaa kuin viereisessä. No, täytyy kokeilla uudestaan joku toinen päivä. Jos nyt ymmärsin kuvauksesi oikein, niin tämä ongelma korjaantuu, kun käytät "Filter" -toimintoa. Eli napauta kapulalla jonkun viritysruuvin vierestä niin monta kertaa, että mittari antaa järkevän lukeman. Sen jälkeen painat sen filterin päälle, ja sitten virität muut lugit kohdalleen. Ei pitäisi olla ongelmia minkään kerrannaisten kanssa tolleen. Muista ottaa filteri pois päältä kun siirryt seuraavaan rumpuun, ja siinä sitten säädät sen uudestaan kohdalleen. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll | |
![]() 02.11.2012 09:10:30 | |
Jos nyt ymmärsin kuvauksesi oikein, niin tämä ongelma korjaantuu, kun käytät "Filter" -toimintoa. Eli napauta kapulalla jonkun viritysruuvin vierestä niin monta kertaa, että mittari antaa järkevän lukeman. Sen jälkeen painat sen filterin päälle, ja sitten virität muut lugit kohdalleen. Ei pitäisi olla ongelmia minkään kerrannaisten kanssa tolleen. Muista ottaa filteri pois päältä kun siirryt seuraavaan rumpuun, ja siinä sitten säädät sen uudestaan kohdalleen. Juu, kyllä tarkoitukseni on ainakin ollut käyttää filter-toiminitoa, en nyt ole varma sitten oliko se juuri silloin päällä. Eilen lisää viriteltyäni en tähän niin usein ainakaan törmännyt. Kyllä niitä heittoja tulee välillä vaikka filter onkin päällä mutta aika harvoin. Mutta rummut kyllä kuulostavat nyt paremmalle kuin koskaan!!! :) Onhan tässä vielä sellainenkin näkökulma, että jos ennen vanhaan on viritetty kalvot itsessään johonkin nuottiin niin rummun kokonaisnuotti on sitten ollut jotain aivan muuta. Kun tuolla pystyy lähtökohtaisesti helpommin hakemaan eri kalvoille nuottien väliltä vireitä jotka sitten kokonaisuutena toimii ehkä paremmin. Ja toki sitten isommissa seteissä voi olla kiva että tomit muodostaa jonkin skaalan jotka osuvat nuotteihin. Tai jotain. Fat Scarlett - Punkrockia Lahest
http://fi-fi.facebook.com/Fatscarlett | |
![]() 03.11.2012 18:46:46 | |
Nikke Waldemar: Tänään kävin itsekin hakemassa Tune-botin ja täytyy todeta että ensi kerran oli jotain käryä siitä mitä teen virittäessä. Usein on ollut vaikeuksia saada edes kalvon keskinäistä virettä kohdalleen, jokin tappi on vain jäänyt kuulostamaan "oudolle". Tune-botin kanssa sai helposti ja nopeasti kaikki tapit samaan vireeseen ja kun vire oli kohdallaan, mittari ja korvat olivat samaa mieltä että kalvo on vireessä. Epävireisenä tosiaan kun korvat ja mittari näyttivät välillä eri suuntaan...:) Itselläni on todennäköisesti samanlainen ongelma kuin muillakin rumpaleilla, jotka eivät laula tai soita kitaraa tms. Eli ei ole kokemusta nuoteista ja intervalleista eikä mitään referenssiä, joten rummut tulee viritettyä ainoastaan perstuntumalta. Joskus viritys saattaa onnistua hyvin ja joskus siitä ei tule mitään eikä sille oikein keksi selitystä ja sitten sitä turhautuu. Eli tämänkin laitteen kanssa täytyy vähän tietää mitä tekee. Viritin 12" tomin mukana tulleiden ohjeiden mukaan ja eihän se oikein soinut. Mutta nyt oli kuitenkin helpompi lähteä kokeilemaan eri vireitä koska kalvot oli vireessä itsensä kanssa. Ja kyllä sieltä sitten löytyi melko läheltä sellaisia vireyksiä jotka sopivat paremmin minun rummuille. Ja toisiaan mukana tulleissa ohjeissa oli siis yksi esimerkkivire/rumpu, täytyy tulostaa vaikka nuo ja kokeilla joku toinen päivä lisää: http://tune-bot.com/drum-tuning.html Ehkä parasta tässä kuitenkin on se, että kun se omaan korvaan sopiva vire löytyy, mittariin voi tallentaa kalvojen taajuudet niin niitä ei tarvitse sitten seuraavalla kerralla arpoa! Miinuksena täytyy kyllä laitteesta sanoa, että virvelin yläkalvon viritys ei oikein ottanut onnistuakseen. Virvelini on kyllä todella soiva ja melko kireällä, ehkä tämä ei muille muodostu ongelmaksi. Mutta virvelin vireen löytämisessä ei ole minulla ollut ongelmia niin tämä nyt ei niin haitannut. Jokatapauksessa, mittari poimi tiettyjen tappien kohdalta melkein aina jotain kerrannaisia ja näytti huomattavasti pienempää (n.60Hz) lukemaa kuin viereisessä. No, täytyy kokeilla uudestaan joku toinen päivä. Mielestäni pakkohankinta rumpaleille, joista tuntuu ettei saa setistään kaikkea irti ja virittäminen on välillä tuskaista. Ps. Itse ainakin kävin paikallisesta musaliikkeestä ostamassa "Thomann-hintaan", ja saahan sieltä hyvän palvelun kaupan päälle! :) Pps. En hyödy tästä tekstistä taloudellisesti. Missä hintaluokassa nää tune-bot "virittimet" pyörii?? | |
![]() 03.11.2012 19:12:22 | |
100€ tuntumassa. Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. | |
![]() 12.11.2012 19:04:44 | |
Nonnih, just kävin reeniksellä tuota TuneBottia testimässä ja hyvä ensivaikutelma jäi. Hienosäätöhommissa tosi kätevä peli, noin lyhyellä testailulla. Kunhan saan uudet Aquarianit alle niin pitää tehdä jotain tiukempaa analyysiä. Tilipitappituppitappi | |
![]() 12.11.2012 20:10:10 | |
Tulin justiin rumputunteja pitämästä. Viritettiin rumpuja. Jokainen oppilas osasi Tune-Botilla virittää rummun, kun ohje oli: Kalvo sormitiukkuuteen viritystappien varresta, puoli kierrosta jokaista ruuvia (tietty järjestys...) ja sen jälkeen korvakuulolla mahdollisimman lähella ja Tune-Botilla kohdalleen... Oli oppilailla suu erikoisen maireassa hymyssä, kun tajusivat sen, että korvalla pääsivät kuitenkin hyvin lähelle. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 12.11.2012 22:04:47 | |
Laitampa tämän tänne, vaikka kalvoista ensisijaisesti onkin: http://www.youtube.com/watch?v=Cd4l … _Abik&feature=youtu.be&hd=1 Vertailu eri tomikalvoista, samalla vireellä. Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)