Wildster 27.06.2010 14:35:53 (muokattu 27.06.2010 14:37:33) | |
---|
Morjesta! Omistan pearl vision vbx setin kolmella etutomilla (10", 12", 13") ja lattiatomilla (16") olen ollut settiin kaikin muiden tavoin tyytyväinen mutta viritysruuvit löystyy vanteesta, vire ei säily yksiä treenejä pidempään ja I.S.S ei toimi. Olen katsellut Thomannilta uusia vanteita ja kiinnikkeitä ja olen havainnut sellaisia tuotteita kuin pearl optimount ja pearl die-vast hoops. Siinä siis ratkaisu ostan die-cast vanteita jokaiseen tomiin kaksi kappaletta (ylös ja alas.) Sekä optimountteja kaikkiin paitsi lattariin. Hintaa kertyy 620€ thomannilta. Se ei ole ihan vähän. Mutta jos nyt ostaisin optimountit ja die-castit niin kummat kannattaisi hommata ensin? Ottaen huomioon, että jos ostan die-castit ja säästän aikani optimounteihin niin siinä ajassa I.S.S olisi tuhonnut laatu vanteet ihan soikeiksi? Entä onko tärkeää ostaa die-castit alavanteiksikin? Ja vielä kysyisin voiko visioneihini ostaa esim taman die-castit? Käykö niihin optimountit? Kummatkhan on paremmat vanteet taman vai pearlin? MYTH OF Fucking METAL! |
passe 27.06.2010 15:01:44 | |
---|
Hirveän kalliit hankinnat suhteessa setin arvoon. Oletko kokeillut esim. jotakin jähmettyvää rasvaa viritysruuveissa? Wurth:n mikä taas mahtoikaan olla - rasva on ainakin saanut kehuja. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Vallu-Veke 27.06.2010 16:09:32 | |
---|
passe: Hirveän kalliit hankinnat suhteessa setin arvoon. Oletko kokeillut esim. jotakin jähmettyvää rasvaa viritysruuveissa? Wurth:n mikä taas mahtoikaan olla - rasva on ainakin saanut kehuja. Vaihtaisin itse koko setin, jos noin paljon pitää panostaa. Saatat saada vaihdossa 500e ja siihen meinaamasi summa,niin .... Mulla on arvostetut vlx:ät. En ole laittanut mitään rasvaa ruuveihin koskaan. Vireet pysyy erittäin hyvin ja makeet saundit. Joku ruuvi tosin ehkä jo kaipaisi sitä. Meinasin yks päivä kehua näitä vlx:iä juuri tämän takia, kun oli jotain vireongelma-keskustelua. En kuitenkaan ilennyt mainostaa. Näyttääkin olevan laatueroja raudassa. Tai olisko turhan liukasta voidetta mennyt? Näyttäisin kierteille ehkä varovaisesti hiomapaperia, jos ne pyörii omia aikojaan. Juu no joku lukiterasva voi olla turvallisempi. |
kincy 27.06.2010 16:55:26 | |
---|
No ei kyllä ole mitään järkeä maksaa eto vanteista ja optimounteista saman verran kuin itse setistä. Kokeiles vähän korkeampaa virettä tai ruiski jotain sitkoista voiteluainetta viritysruuveihin. |
markkuliini 27.06.2010 17:50:38 (muokattu 27.06.2010 17:50:57) | |
---|
Itse olen huomannut monien oppilaiden seteissä tosi (liian) matalia vireitä, johtuen puutteellisesta viritystaidosta. Eli botnea ei saada virityksellä, ja sitä kompensoidaan turhan löysillä kalvoilla, ja ruuvit eivät tahdo pitää enää. En tiedä onko tässä kyse siitä, mutta tarkalla virityksellähän saa muhkeata soundia vähän kireämmälläkin vireellä. Simon Phillips on hyvä esimerkki siitä. Itse viritän aika usein, joka keikan/treenin välissä. Mutta se on hienoviritystä, ruuvia tai paria ihan hitunen kireämmälle. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
ferodoz 29.06.2010 02:42:48 | |
---|
Minkälaisia kokemuksia porukalla on DW:n basarista. Ja jos joku tietää kuvailla 24x18 kokoista niin olis iso plussa! Sitten myös PDP:n tomeista olis ihan kiva saada jonkinlaista briiffiä, kun ei ole mitään kokemusta aiheesta, ja tuollainen dw:n basari pdp:n tomeilla olis mahdollisesti hankinnan alla jos saadaan kaupat väännettyä niistä. Tiedän että näihin on hankala vastata mitään, aamen. :) Rumpali, muuten terve. VonTawast. |
Ruutikallo 29.06.2010 08:34:07 | |
---|
ferodoz: Sitten myös PDP:n tomeista olis ihan kiva saada jonkinlaista briiffiä, kun ei ole mitään kokemusta aiheesta, , aamen. :) Mulla oli 2000-luvun alussa treenisettinä jokin PDP:n setti, en muista oliko cx vai mitä niitä on, mutta ei kovin pajoa huomauttamista, ainakaan soundien suhteen. HW oli aka kuraa, mutta eipä niitä roudailtu mihinkään, joten hyvin pelitti. Snarella voi nakata vesilintua, snarebediä kun ei ollut. Saattoi olla että minulle sattui vain hyvä tuuri, että reunaviisteet olivat sileät ja tasaiset, joten viritys oli helppoa ja muistaakseni näissä oli UNF-kierre. Minkä teoriassa pitäisi mahdollistaa tarkemman virityksen. Saattaa olla DW:n peruja tuo hienokierre. En tiedä koska en DW:itä ole kosketellut. Kokoina muistaakseni 10"x9", 12"x10", 16"x14" ja 22"x18,5" . Kyllähän niissä viimeistelyssä sanomista on, esim. rungon reikien reunat repsottivat muutamassa rummussa, mutta soundillisesti käypäset vehkeet. Ja kuten sanoin, ainakin tässä setissä virittäminen oli helppoa. Setti on kaverilla studiorumpusettinä nykyään ja luultavasti mulla on jossain tallessa ääninäytteitäkin joistain demotusrumpsutteluista ko. setillä. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
moderndrummer88 29.06.2010 08:46:17 | |
---|
ferodoz: Minkälaisia kokemuksia porukalla on DW:n basarista. Ja jos joku tietää kuvailla 24x18 kokoista niin olis iso plussa! Sitten myös PDP:n tomeista olis ihan kiva saada jonkinlaista briiffiä, kun ei ole mitään kokemusta aiheesta, ja tuollainen dw:n basari pdp:n tomeilla olis mahdollisesti hankinnan alla jos saadaan kaupat väännettyä niistä. Tiedän että näihin on hankala vastata mitään, aamen. :) Kannattaa vielä harkita kuitenkin tuon setin ostoa. Jos siitä ei nimittäin tule "pitosettiä" niin aika hankalaa voi olla eteenpäin myyminen, koska basarit ja tomit on ihan eri maata. Toikin setti pulpahtelee aina silloin tällöin tänne myyntiin, mutta ei sitä kukaan ole vielä pariin vuoteen tainnu ostaa. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
passe 29.06.2010 10:17:32 (muokattu 29.06.2010 10:27:12) | |
---|
henydrum: Kyllähän niissä viimeistelyssä sanomista on, esim. rungon reikien reunat repsottivat muutamassa rummussa, mutta soundillisesti käypäset vehkeet. Ja kuten sanoin, ainakin tässä setissä virittäminen oli helppoa. Sama (tosin hyvin lyhytaikainen) kokemus itsellänikin. Hyvin soivat rummut ja viimeistely ihan ok. Kolmesta eri lähteestä olen kuullut kuitenkin kritiikkiä Pdp:n lugeihin liittyen, ovat kuulemma vähän kulutustavaraa. Kun itse ostin (olikohan FX-mallia) setin, oli siitä juuri vaihdettu basariin pari lugia. Kyseessä oli 2000-luvun alun setti. Tiedä sitten onko Pdp tehnyt asialle sittemmin jotakin. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
mkok 29.06.2010 11:49:57 | |
---|
Etsiskelin thomannin valikoimasta Istanbulin peltejä enkä niitä löytänyt. No, kokeilin pikahakua ja sieltähän pärähti liuta istanbulin traditionaleja. Ovat vaan siellä orkesterisymbaalien takana, roikkuvat pellit osiossa. Onko esimerkiksi tämä nyt sitten perinteiseen rumpusettiin käypä peli: http://www.thomann.de/fi/istanbul_agop_traditional_crash_18_2.htmkun kuvauksessa lukee "suspended crash"? |
ferodoz 29.06.2010 12:35:23 | |
---|
henydrum: Mulla oli 2000-luvun alussa treenisettinä jokin PDP:n setti, en muista oliko cx vai mitä niitä on, mutta ei kovin pajoa huomauttamista, ainakaan soundien suhteen. HW oli aka kuraa, mutta eipä niitä roudailtu mihinkään, joten hyvin pelitti. Snarella voi nakata vesilintua, snarebediä kun ei ollut. Joo ihan shellsettinä sen ajattelin ostaa ilman HW:tä ja virveliä. :) Kyllähän niissä viimeistelyssä sanomista on, esim. rungon reikien reunat repsottivat muutamassa rummussa, mutta soundillisesti käypäset vehkeet. Ja kuten sanoin, ainakin tässä setissä virittäminen oli helppoa. joo tälläistä olen kuullut itsekkin. Pitää vissiin koittaa järjestää aikaa että pääsis oikein kädestä kattomaan näitä kyseisiä pannuja. Rumpali, muuten terve. VonTawast. |
hegma 29.06.2010 13:04:36 | |
---|
mkok: Etsiskelin thomannin valikoimasta Istanbulin peltejä enkä niitä löytänyt. No, kokeilin pikahakua ja sieltähän pärähti liuta istanbulin traditionaleja. Ovat vaan siellä orkesterisymbaalien takana, roikkuvat pellit osiossa. Onko esimerkiksi tämä nyt sitten perinteiseen rumpusettiin käypä peli: http://www.thomann.de/fi/istanbul_agop_traditional_crash_18_2.htm kun kuvauksessa lukee "suspended crash"? En lähtisi peltiä, josta _mitään_ ei tiedä, ostamaan. Käy kokeilemassa tuota crashia jossakin ja totea, mikä se on peltejään. Ja kysymykseesi sopivuudesta "perinteiseen" settiin käynee vertaus Jojo Mayerin setistä ja crashista, joka on tarkoitettu lähinnä perkussionisteille käsillä soitettavaksi, eli jos se ständiin menee, niin miksei? :) |
mkok 29.06.2010 14:49:44 (muokattu 29.06.2010 14:53:02) | |
---|
hegma: En lähtisi peltiä, josta _mitään_ ei tiedä, ostamaan. Käy kokeilemassa tuota crashia jossakin ja totea, mikä se on peltejään. Ja kysymykseesi sopivuudesta "perinteiseen" settiin käynee vertaus Jojo Mayerin setistä ja crashista, joka on tarkoitettu lähinnä perkussionisteille käsillä soitettavaksi, eli jos se ständiin menee, niin miksei? :) Tämä pelti on minulle kyllä tuttu: http://mycymbal.com/index.php?main_ … mp;cPath=49_50&products_id=2287mutta onko tuo sama kuin tuo thomannin. Se 'suspended' sana minua häiritsee. |
markkuliini 29.06.2010 14:56:15 | |
---|
mkok: Pelti on minulle kyllä tuttu, mutta onko tuo thomannilla oleva sama kuin esimerkiksi täällä myytävä: http://mycymbal.com/index.php?main_ … mp;cPath=49_50&products_id=2287 Tuo 'suspended' sana minua häiritsee. Mun käsittääkseni nuo orkesterisoittoon tarkoitetut suspended-symbaalit ovat hieman erilaisia sen suhteen miten symbaalin paksuus muuttuu kellosta reunaan, koska ne ovat tarkoitettu enemmänkin malleteilla soitettaviksi. Tää on vahvaa mutua mutta muistelisin lukeneeni että suspended-malleissa on kellon alueella vähemmän massaa, koska kello soundi ei ole niin tärkeää vaan enemmänkin symbaalin herkkyys. Eli voi käydä hyvinkin settisoittoon, tai sitten ei, riippuen mieltymyksistä. En mene valalle tästä "tiedosta" kylläkään. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
glum 29.06.2010 19:08:59 | |
---|
Sonorin S class maple virveli kiinnostaa, kertokaas vähän tuosta, itse kun en tuosta paljoa tiedä, ilmeisesti ihan laadukas peli kuitenkin? entä onko kellään kokemuksia? jep... |
mkok 30.06.2010 11:33:13 | |
---|
markkuliini: Mun käsittääkseni nuo orkesterisoittoon tarkoitetut suspended-symbaalit ovat hieman erilaisia sen suhteen miten symbaalin paksuus muuttuu kellosta reunaan, koska ne ovat tarkoitettu enemmänkin malleteilla soitettaviksi. Tää on vahvaa mutua mutta muistelisin lukeneeni että suspended-malleissa on kellon alueella vähemmän massaa, koska kello soundi ei ole niin tärkeää vaan enemmänkin symbaalin herkkyys. Eli voi käydä hyvinkin settisoittoon, tai sitten ei, riippuen mieltymyksistä. En mene valalle tästä "tiedosta" kylläkään. :) Noniin, kysäisin asiasta thomannilta, laitoin heille seuraavat linkit ja kysyin onko pelleissä jotain eroja. http://www.thomann.de/fi/istanbul_agop_traditional_crash_18_2.htm http://mycymbal.com/index.php?main_ … mp;cPath=49_50&products_id=2287 Vastasivat: Hello, the cymbals are the same ... Mit freundlichem Grüßen, Yours sincerely Michael Schumm, Dipl. Musiker Classic Drums Sieltä lähtee siis melko halvalla istanbulia.. |
-Joksu- 30.06.2010 17:50:43 | |
---|
Moi! Oon ajatellu ostaa jonku chinan. Torilta löyty tämmösiä http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=430979mitäs ootte mieltä? kannattaisko ostaa noista 16'' tai 18'' ensimmäiseks chinaks? jos noi ei oo kummosia, nii mitä suosittelisitte? hinta ei sais olla kovin korkee... alle 100e |
moderndrummer88 30.06.2010 18:54:24 | |
---|
Nuo on oikein hyviä. Kannattaa se 16" kun se ei oo ihan niin kovaääninen. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
joonama 30.06.2010 23:10:44 | |
---|
Sabian 18" Flat Ride. Tämä on ainoa flat ride josta minulla on kokemusta, joten en tiedä ovatko ne kaikki näin hyviä. Mutta tämä on hyvä. Kuulostaa mielestäni kokoistaan isommalta, ehkä joltain sellaiselta kuin mielestäni hyvä 20"-22" ride. Piti vähentää peltejä (josta syystä torilla pari myynnissä) ja järjellä meinasin tästäkin luopua - kello on nimittäin ollut tärkeä osa sitä ainoaa rideä mikä setissä on. Mutta en sittenkään pysty... Se kysymys: minkähän ikäinen pelti tämä suurin piirtein on? Oma veikkaus on 80-luvun loppu tai 90-luvun alku mutta nämä ovat aika hataralla pohjalla. Pohjaa on varmaan putsailtu ja hienosti (?) tussilla korjailtu, mutta logon lisäksi joku allekirjoitus ja koko näkyy. Muuta en ole löytänyt. Kuva: http://picasaweb.google.fi/106889778265123270674/Sabian#Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
ferodoz 01.07.2010 02:05:25 | |
---|
moderndrummer88: Nuo on oikein hyviä. Kannattaa se 16" kun se ei oo ihan niin kovaääninen. Totta. MUTTA, se 18" on huomattavasti paremman soundinen. Tai siis sellainen "ei aivan niin vitun tiukka" ku se 16" versio. Toki riippuu musiikkityylistä aik pitkälti. Mutta joo, 16" on hiljaisempi, 14" vielä hiljaisempi jne. Rumpali, muuten terve. VonTawast. |