limsi 15.09.2022 09:00:21 | |
---|
Krice: Pitäisi olla savuinen, mutta ei tunkkainen. Kirkas, mutta ei läpitunkeva. Lyhyt sustain, mutta ei puiseva. Kuvausta vastaa mielestäni aika täydellisesti hyvin patinoitunut vanha Avedis. Painoluokassa kannattaa etsiä keskiraskas-/ohut symbaaleja. Keskiraskas+ ja Raskas -luokassa tulee leikkaavuutta, tukevuutta ja soinnin kestoa lisää. Tälläkin hetkellä torilla on edullisesti 18" ride, joka kiinnostaa itseänikin hieman. Mielestäni on hyvä huomioida myös, että pienemmät ja ohuet symbaalit soivat korkeammalta, kuin raskaammat ja suuremmat. Omassa käytössäni olen huomannut pitäväni isoista, mutta ohuista, ja toisaalta taas pienistä, mutta paksummista symbaaleista ride ja crash/ride käytössä. Toki kulloinkin käyttämällä mikillä, soittotekniikalla, sekä kapulalla voi olla iso merkitys, miltä ratsusymbaali kuulostaa. Soittajalle itselleen kokemus on myös erilainen, kuin edestä kuuntelijalle. Valloin väet vellovat,
hihoistani repivät ja rempovat. |
AP 15.09.2022 09:55:19 | |
---|
limsi: Kuvausta vastaa mielestäni aika täydellisesti hyvin patinoitunut vanha Avedis.
Eisss, luin aluksi väärin että "patinoitunut vanha Avensis" ja mieleen tuli heti enoni aikoinaan ajama ja Barclaylla huolella palvattu auto. Toki kulloinkin käyttämällä mikillä, soittotekniikalla, sekä kapulalla voi olla iso merkitys, miltä ratsusymbaali kuulostaa. Soittajalle itselleen kokemus on myös erilainen, kuin edestä kuuntelijalle. Tilaa unohtamatta. Sama symbaali tai rumpu on aivan eri kuuloinen paikasta riippuen; taannoisessa betonibunkkerissa käyttämäni vehkeet olivat aivan hirveän kuuloisia eteen ja taakse - mutta väljässä puurakenteisessa huoneessa toivo edes kelvollisesta soinnista palasi taas. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
limsi 15.09.2022 11:06:30 | |
---|
AP: Eisss, luin aluksi väärin että "patinoitunut vanha Avensis" ja mieleen tuli heti enoni aikoinaan ajama ja Barclaylla huolella palvattu auto. :D Tilaa unohtamatta. Sama symbaali tai rumpu on aivan eri kuuloinen paikasta riippuen; taannoisessa betonibunkkerissa käyttämäni vehkeet olivat aivan hirveän kuuloisia eteen ja taakse - mutta väljässä puurakenteisessa huoneessa toivo edes kelvollisesta soinnista palasi taas. Erittäin hyvä pointti! Oletin nyt tässä, että kysyjä ei ole soittohuonetta muuttamassa minnekään. Toki tilan akustiikkaan voi vaikuttaa monella tavalla. Muutokset toki vaikuttavat silloin myös muihin setin osasiin, kuin vain siihen ride-symbaaliin. Valloin väet vellovat,
hihoistani repivät ja rempovat. |
Epämuusikko 17.09.2022 10:06:20 | |
---|
Itekki oon nykyään enemmän nirso tilan kuin kamojen suhteen. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Mösjöö 21.09.2022 16:50:18 (muokattu 21.09.2022 16:51:27) | |
---|
Lempi-osto-ilmoitus-tyyppini: "Ostan sen ja sen rummun, valmistaja tämä ja tämä, vuosimallia 1982-1983, tällä ja vain tällä yhdellä tietyllä värillä, kunto pitää olla iskemätön tai mint 9/10. Tiedoksi jo etukäteen että tulen maksamaan rummusta itse määrittelemäni summan 20-28e joten turha pyytää mitään isoja rahoja. Yhteydenottoja tulemaan!" |
AP 12.10.2022 10:57:26 | |
---|
Miksihän muuten konserttitomit ovat nimeltään juuri konserttitomit? ( Siis ne yksikalvoiset rummut joissa ei ole virityspesiäkään alakalvoille - ja jotka monesti kiinnitetään telineeseen hyvin simppelillä haarukalla.) "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Kefiiri 12.10.2022 17:47:03 | |
---|
Mä olen ajatellut että sellaisilla tomeilla pyritään tuottamaan mahdollisimman kova ääni joka kuuluu konsertissakin, kitarastäkkien yli. Kumpi lienee uudempi keksintö, tomien mikittäminen livenä vai konserttitomit? En ole musiikin asiantuntija. |
hollmi-5 12.10.2022 22:41:52 | |
---|
AP: Miksihän muuten konserttitomit ovat nimeltään juuri konserttitomit? ( Siis ne yksikalvoiset rummut joissa ei ole virityspesiäkään alakalvoille - ja jotka monesti kiinnitetään telineeseen hyvin simppelillä haarukalla.) Miksi hihat on korkea hattu? Miksi Crash on kolari? Miksi komppisymbaali on Ajo... Kaikelle pitää keksiä nimi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Danko 13.10.2022 00:44:20 | |
---|
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
AP 14.10.2022 14:36:28 (muokattu 14.10.2022 14:37:15) | |
---|
hollmi-5: Miksi hihat on korkea hattu? Miksi Crash on kolari? Miksi komppisymbaali on Ajo... Kaikelle pitää keksiä nimi. Ridehän on varsin looginen. Muistan nimittäin, kun sain ensimmäiset rummut ja kasasin niitä kotona yksikseni (enoni toi kaveriltaan hommatun setin meille kotiovelle) enkä oikeastaan hirveän hyvin tiennyt, mitä olen tekemässä. Eihän kesällä 1991 voinut netistä vielä asioita juuri varmistella ja lähinnä rumpusetin kuvan olisi voinut kaivaa ehkä jostain kirjaston varastohyllyn Suosikista esiin. Sain suurin piirtein kaiken koottua, tomit varmaan aika lailla Lars Ulrichisti, mutta isoimmasta pellistä muistan pähkäilleeni, että "ride, se meinaa ajamista, olisiko tämä se komppipelti sitten" ja laitoin järkeilyni jälkeen juuri sen lautasen oikealle ja matalalle kuten olin nähnyt jossain kuvassa olevan. Oikeinhan se meni ja vähän samanlaista järkeä oli siinäkin, että crash kuulosti kuulostavan lautasenlyönniltä :) Sitten syksymmällä kävimme jossain messuilla, missä oli myös Pearlin osasto ja sieltä sain lopulta vihiä ja ajatuksia asettelusta ja pari esitettä vielä tuli koppaistua matkaan muistin tueksi. Ah, analogisia aikoja. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
hollmi-5 15.10.2022 10:13:26 | |
---|
Symbaalien käyttönimet on lähes kaikki lanseerattu Zildjianin toimesta. Olisikohan "Bell" -eli paksu splashin kokoinen- Paisten? Zidjianilla on Zil-Bel. Hihat oli alkuun Low Boy, mutta joku keksi nostaa vastinlautaset myös kädellä soitettavaksi ja näin saatiin Hi-Hat. Soundit, piuhat ja kajarit. |
AP 15.10.2022 13:06:38 | |
---|
hollmi-5: Symbaalien käyttönimet on lähes kaikki lanseerattu Zildjianin toimesta. Olisikohan "Bell" -eli paksu splashin kokoinen- Paisten? Zidjianilla on Zil-Bel.
Ameriikkalainen taitaa joskus tämän ns. palvelumuotoilun, vai miksi tätä nyt sitten kutsuisi :) "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
koppimopo 20.10.2022 16:02:07 | |
---|
Maple customin virveli 14*4 käväisi torilla sen verran, että ehdin hihkaista "nyt on kova!" ja käydä epätoivoisen vilkuilun verkkopankissa. Sitten se olikin kadonnut. |
Khadar 07.11.2022 21:32:26 | |
---|
Huono rumpali haeskelee uutta resopuolen kalvoa basariin. Haluaisin väriltään valkoisen ja omaan silmään tommonen coated näyttää paremmalta kuin kiiltävä pintainen. Soundillisesti en edes tiedä mitä haen, mutta tykkään enempi lyhyesti soivasta kuin pitkästä soinnista. Mikä olisi joku perusvarma valinta Remosta tai Aquarianista? Yksikerroksinen, kaksikerroksinen vai joku demppirenkaallinen vaihtoehto? Aquarianin regulator kalvon väri on White translucent reverse gloss finish, osaako joku kuvailla tätä suomeksi? Samalla voi kertoa perusvarman lyontipuolen kalvon, jos viitsii tähän vastata. Kiitos! |
hollmi-5 07.11.2022 22:19:00 | |
---|
Khadar: Huono rumpali haeskelee uutta resopuolen kalvoa basariin. Haluaisin väriltään valkoisen ja omaan silmään tommonen coated näyttää paremmalta kuin kiiltävä pintainen. Soundillisesti en edes tiedä mitä haen, mutta tykkään enempi lyhyesti soivasta kuin pitkästä soinnista. Mikä olisi joku perusvarma valinta Remosta tai Aquarianista? Yksikerroksinen, kaksikerroksinen vai joku demppirenkaallinen vaihtoehto? Aquarianin regulator kalvon väri on White translucent reverse gloss finish, osaako joku kuvailla tätä suomeksi? Samalla voi kertoa perusvarman lyontipuolen kalvon, jos viitsii tähän vastata. Kiitos! Laita ihan tavallinen Remon Ambassador resoksi. Resokalvo ei bassorummussa kauheasti soi. Demppirenkaallisessa on usein pinstripe kiertmässä kalvoa. En tykkää ulkonäöstä. Siksi demppirenkaan olen leikannut vanhasta kalvosta ja kun sen leikkaa alumiinivanteen juuresta, saa sen aseteltua kalvon sisään nätisti ilman liimoja tai teippejä. Lyöntikalvoksi käy Remon PS3. Soundit, piuhat ja kajarit. |
AP 08.11.2022 09:20:35 | |
---|
hollmi-5: Lyöntikalvoksi käy Remon PS3. Tämä taitaa olla takuuvarma ratkaisu. Toisaalta olen nyt soittanut pariakin bassorumpua, jossa Evansin Emad 2. Toinen oli Sonorin Performer ja toinen joku PDP. Molemmissa ei kalvovalinnan voi sanoa ainakaan tehneen hallaa - sikäli kun minun korvani nyt mitään sanoo. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
moderndrummer88 08.11.2022 22:57:13 (muokattu 08.11.2022 22:57:29) | |
---|
hollmi-5: Laita ihan tavallinen Remon Ambassador resoksi. Resokalvo ei bassorummussa kauheasti soi. Demppirenkaallisessa on usein pinstripe kiertmässä kalvoa. En tykkää ulkonäöstä. Siksi demppirenkaan olen leikannut vanhasta kalvosta ja kun sen leikkaa alumiinivanteen juuresta, saa sen aseteltua kalvon sisään nätisti ilman liimoja tai teippejä. Lyöntikalvoksi käy Remon PS3. Powerstrokesta löytyy myös ihan valmiina sitä resopuolen kalvoa ilman liituraitakuviota laidassa https://www.drumcenternh.com/remo-p … nch-no-stripe-5-25-inch-offset-hole |
Ernesti 09.11.2022 09:58:25 (muokattu 09.11.2022 11:14:53) | |
---|
Vahva suositus lyöntipuolelle: Aquarian Force 1. Remo PS3 coated on myös ollu erittäin toimiva, omaan korvaan parempi ku kirkas. Resona evans eq3 resonant on ollu itelle mieluinen. Taisipa olla vielä hitusen ohuempi, oisko ollu 6,5mil ja toki demppirenkaalla. What me worry..? |
Kimd 09.11.2022 21:37:38 | |
---|
AP: Tämä taitaa olla takuuvarma ratkaisu. Toisaalta olen nyt soittanut pariakin bassorumpua, jossa Evansin Emad 2. Toinen oli Sonorin Performer ja toinen joku PDP. Molemmissa ei kalvovalinnan voi sanoa ainakaan tehneen hallaa - sikäli kun minun korvani nyt mitään sanoo. Emadista ei yleensä tule kuin positiivista sanottavaa Ei irtoa |
Olly 20.12.2022 22:37:21 | |
---|
Kiitokset Espoon F-kaupalle. Remon kirkas Emperor näyttää olevan kiven alla, mutta saivat hommattua sopivan parissa päivässä. Mistä johtuu, että Remoja on ajoittain kovin vaikea löytää? Myyjä kertoi, että ilmeisesti eivät saa ostettua sopivaa liimaa... Read more than one book. |