![]() 03.08.2005 19:32:49 | |
---|---|
Olisko kannattanu suojata korvat paremmin? Mitä helvetin viisastelua tämä nyt oikein on?! Jestas, kaiken maailman idi....ihmisiä sitä onkaan... Tuossa kuulovaurio asiassa on ihan turha alkaa siteeraamaan mitään opuksia, ensinnäkin lääketiede on kuuloasioiden suhteen melkolailla vielä lapsenkengissä. Ja toiseksi tunnen itsekkin useita "lasikorvia" muusikoita. www.vasamayhtye.com | |
![]() 03.08.2005 19:41:00 | |
No jos nyt käytetään sitä kaikkein suurinta viisautta ( jälkiviisaus ), niin kyllä olisi kannattanut. Eipä vaan ollut ensimmäinen asia mikä tuli mieleen, kun teinipoikina betonibunkkerissa jammailtiin. Tehty mikä tehty, viisasteleminen ei enää vaikuta asiaan. Niin, olenko pahastikin väärässä jos sanon että muutama kymmentä vuotta sitten ei tuo kuulon suojaus ollut niin kovassa huudossa kuin nykyään? | |
![]() 03.08.2005 19:47:06 | |
Jokuhan teki täällä vähän aikaa sitten sen testin jossa toinen pätkä oli wavina suoraan cd:ltä, ja toinen encoodattu ensiksi mp3:ksi ja sitten takaisin waviksi. Puolet näistiä hifisti-pätijöistä ei edes erottanut kumpi on kumpi. :) 192kbps:llä saa kyllä käytännössä CD-tasoista ääntä. 160kbps:llä saattaa havaita lieviä eroja siellä ihan korkeimmissa kihinädiskanteissa, mutta sillä nyt ei käytännön kannalta nyt ole taas paskaakaan väliä. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. | |
![]() 03.08.2005 19:59:38 | |
Mitä helvetin viisastelua tämä nyt oikein on?! Jestas, kaiken maailman idi....ihmisiä sitä onkaan... Tuossa kuulovaurio asiassa on ihan turha alkaa siteeraamaan mitään opuksia, ensinnäkin lääketiede on kuuloasioiden suhteen melkolailla vielä lapsenkengissä. Ja toiseksi tunnen itsekkin useita "lasikorvia" muusikoita. :) | |
![]() 03.08.2005 20:01:57 | |
:) Nytkö olet tyytyväinen? Penikka... kuitenkin oot... www.vasamayhtye.com | |
![]() 03.08.2005 20:03:00 | |
Jokuhan teki täällä vähän aikaa sitten sen testin jossa toinen pätkä oli wavina suoraan cd:ltä, ja toinen encoodattu ensiksi mp3:ksi ja sitten takaisin waviksi. Puolet näistiä hifisti-pätijöistä ei edes erottanut kumpi on kumpi. :) 192kbps:llä saa kyllä käytännössä CD-tasoista ääntä. 160kbps:llä saattaa havaita lieviä eroja siellä ihan korkeimmissa kihinädiskanteissa, mutta sillä nyt ei käytännön kannalta nyt ole taas paskaakaan väliä. Voisin sellaisen tehdäkkin. Virallisesti semi-pro! | |
![]() 03.08.2005 20:05:33 (muokattu 03.08.2005 20:05:55) | |
Nytkö olet tyytyväinen? Penikka... kuitenkin oot... Noh noh | |
![]() 03.08.2005 20:08:27 | |
Voisin sellaisen tehdäkkin. Se ei kuitenkaan enää (niinkuin ei tämä loppupään keskustelu) kuulu tänne rumpujen alueelle. Ehkä tuone Tietokoneet ja... alueelle... | |
![]() 03.08.2005 20:32:55 (muokattu 03.08.2005 20:35:29) | |
Jokuhan teki täällä vähän aikaa sitten sen testin jossa toinen pätkä oli wavina suoraan cd:ltä,.. Voihan muna. Täälläkö oikein ja teki? Tietokone ja sen oheislaitteet ovat ihan kelvottomat musiikinsiirtoon ja äänenlaadunvertailemiseen. Suksikaa nyt jo isoimpaan kuuseen noine spekulointeinenne. Vai että ihan wawit... Meitsi on senverran kultakorva ja hifisti, että tämä on jo liian syvältä. Jos herra Moottorisahalla ei ole kunnollisia vehkeitä ja korvia musiikinkuunteluun, niin voi jättää tämän keskustelun väliin. Tosin kivahan näitäkin "asiantuntijoita" on lukea. Mika Hollström | |
![]() 03.08.2005 21:00:03 | |
Voihan muna. Täälläkö oikein ja teki? Tietokone ja sen oheislaitteet ovat ihan kelvottomat musiikinsiirtoon ja äänenlaadunvertailemiseen. Suksikaa nyt jo isoimpaan kuuseen noine spekulointeinenne. Vai että ihan wawit... Meitsi on senverran kultakorva ja hifisti, että tämä on jo liian syvältä. Jos herra Moottorisahalla ei ole kunnollisia vehkeitä ja korvia musiikinkuunteluun, niin voi jättää tämän keskustelun väliin. Tosin kivahan näitäkin "asiantuntijoita" on lukea. Miehen puhetta !! Kuunelkaapa niitä mp3sia kunnon luureilla ja sitten samaa normi cdeeltä. eri asia.... Muistaako kukaan sitä aikaa kun tuli CD levyt ja tuli näitä suoria käänöksiä vinyyleiltä cdeelle ? Oli aika kuraa syy on sama. ei formaatin vaihto ilman "remasterointia" onnistu Minä tiedän - siis pelkään ! | |
![]() 03.08.2005 21:06:44 | |
Miehen puhetta !! Kuunelkaapa niitä mp3sia kunnon luureilla ja sitten samaa normi cdeeltä. eri asia.... Muistaako kukaan sitä aikaa kun tuli CD levyt ja tuli näitä suoria käänöksiä vinyyleiltä cdeelle ? Oli aika kuraa syy on sama. ei formaatin vaihto ilman "remasterointia" onnistu http://www.kerrolisaa.com/kuvat/Pollo2.jpg | |
![]() 03.08.2005 21:57:06 | |
Tuossa kuulovaurio asiassa on ihan turha alkaa siteeraamaan mitään opuksia, ensinnäkin lääketiede on kuuloasioiden suhteen melkolailla vielä lapsenkengissä. Ja toiseksi tunnen itsekkin useita "lasikorvia" muusikoita. Tunnen myös. Nuorin on 22 vuotias. Ei tainnut hänkään totella äitiä. 2`n 4 | |
![]() 03.08.2005 22:06:07 | |
Noh noh Ajattelin vaan, kun on penikoitten höpötyksetkin... www.vasamayhtye.com | |
![]() 03.08.2005 22:40:44 | |
Mullakin korvat soi ja korkeat äänet ritisee ja paukkuu - onneksi tosin vain silloin kun on pää täynnä räkää. Nyt on, eikä ole kivaa. Ei paljon huvita mp3-pakattu särökitara nappikuulokkeista, vaikka onkin Kossit ja laadukkaasti koodatut tiedostot. Harvoin tämä vaivaa, kun en ole oikein ikinä kipeä, mutta silti. Hulluksihan sitä tulisi, jos jatkuisi. Pidetään niitä tulppia - mutta jätetään jeesustelut ja jälkiviisailut muualle. Vaikka onhan sekin tietty rikkaus, että löytyy tyyppejä, jotka ovat aina oikeassa... Viimeinen säkeistö kaiken lopettaa. Tämän jälkeen jäljellä on pelkkää kohinaa.
Faroband.net - bändisivu Semisuper - rumpusivu | |
![]() 03.08.2005 23:01:55 | |
Kuulovammoihin: Itse olen lähes aina käyttänyt soittaessani korvatulppia, nykyisin jopa tuplana (EAR + "metsurimallit"). Minulla on tinnitus (jatkuva korvien korkea sointi) ja se on tuntunut vain voimistuvan koko ajan. Outoa tuo on, koska olen suojannut korvani lähes aina. Itse en ole vertaillut noita mp3, wav ja cd ääniä, mutta veikkaisin (huom! VEIKKAISIN), että minua ei haittaisi nuo soundierot, jotka noista teidän mainitsemista jutuista (joista minulla ei ole mitään hajua) aiheutuu. Luultavasti kuulisin joitakin pieniä eroja, mutta en usko, että se mitenkään haittaisi minua. Tosin kunnon hifilaitteilla en ole musiikkia kuullellutkaan koskaan. Ehkä ihastuisin siihen enkä enää mp3 ja muita suostuisikaan kuuntelemaan. En kuitenkaan tuota usko. Mahtavaahan se varmasti on, jos kotona on kunnon musiikinkuuntelulaitteet ja soundit ovat taivaalliset. Tämä on mielestäni turha kinastelun aihe. Joku kuulee sen, mitä joku toinen ei kuule. Esim. minä en pystyisi kuulemaan jostain soitetusta sävelestä, mikä sävel se on. Minulla ei olisi minkäänlaista käsitystä. Jollekin, jolla on koulutettu ja hyvä korva, se olisi mahdollisesti lastenleikkiä. Jotkut maistelee viinejä kaikkine villaisuuksineen, tammisuuksineen ja muineen. Toiset vain tyytyvät ostamaan jonkun punkun ja vetämään lärvit. Jos heille tarjottaisiin jotain 250 euron viiniä, eivät he siihen todennäköisesti ihastuisi tai muuta. Saataisivat sanoa, että tämä on ihan hyvää. Tosin he saattaisivat sanoa niin myös 10 euron viinistä. Tätä voisi jatkaa loputtomiin, mutta uskon, että ymmärrätte jo tällä. Tottumuksista ja henkilökohtaisista jutuista tässä on kyse. "Sämpylä on hyvää" "Eikä oo, kun ruisleipä" "Eikö kun sämpylä" "Mutta ruisleivässä on ruista" "No on ruissämpylöitäkin" "Mut ne on sämpylöitä ja sämpylät on lälläreille" "*** **** * * *" "*** * *** * ***" Lukekaa nyt hyvät ihmiset ne kirjoituksenne ja käyttäytykää aikuisiksi. Pilkettä silmäkulmaan vain. | |
![]() 03.08.2005 23:38:46 | |
Tosin kunnon hifilaitteilla en ole musiikkia kuullellutkaan koskaan Joten mielipide voidaan tähänkin asiaan muodostaa mutupohjalta? Käyttäydytään toki ihmisiksi, mutta "tieto" (sonnanjauhaminen) ilman konkretiaa on tymyyden osoitus. Mika Hollström | |
![]() 03.08.2005 23:51:07 | |
Joten mielipide voidaan tähänkin asiaan muodostaa mutupohjalta? Käyttäydytään toki ihmisiksi, mutta "tieto" (sonnanjauhaminen) ilman konkretiaa on tymyyden osoitus. Uskon, että hifilaitteilla tulee kaikki nyanssit ja sävy esiin ja uskon, että nauttisin siitä kovin paljon. En silti usko, että jaksaisin alkaa vinkumaan kuin pikkukakara, kun mp3 tiedostoja on niin kauheaa kuunnella. Minä nautin musiikin kuuntelusta oli kyseessä huonot tietokoneen purkkikajarit tai elokuvateatterin hifilaitteet. Millä perusteella sonnanjauhanta on tyhmyyden osoitus? Kai minä olen sitten jauhanut paljon sontaa ja olen tyhmä. Miksi ei tähän asiaan voi jonkunnäköistä alustavaa mielipidettä muodostaa mutupohjalta, kun kyseessä on kuitenkin helposti ja hyvin maalaisjärjellä ajateltava ja ymmärrettävä asia? Eroja on, mutta niistä ei jaksa napista kuin korkeamman luokan elitistit, joille ei kuulkaas kaikki musiikkimuodot käy. (Kirjoitettu pilkesilmäkulmassa. Ihmiset, vähän laajempaa katsetta peliin. Ajatellakin saa.) | |
![]() 04.08.2005 00:08:03 (muokattu 04.08.2005 00:15:02) | |
Voihan muna. Täälläkö oikein ja teki? Tietokone ja sen oheislaitteet ovat ihan kelvottomat musiikinsiirtoon ja äänenlaadunvertailemiseen. Suksikaa nyt jo isoimpaan kuuseen noine spekulointeinenne. Vai että ihan wawit... Meitsi on senverran kultakorva ja hifisti, että tämä on jo liian syvältä. Jos herra Moottorisahalla ei ole kunnollisia vehkeitä ja korvia musiikinkuunteluun, niin voi jättää tämän keskustelun väliin. Tosin kivahan näitäkin "asiantuntijoita" on lukea. No jos ei Gradient Revolutionit (valitettavasti vain passiivimallia) ja Sennheiser HD-600 riitä, niin myönnän että rupeaa menemään jo yli minun asteikkoni tuo hifismi. :) Kuulotestissä taas kuulin jokaisen äänen, ja tuon tone generatorin mukaan kuulen hieman alle 19khz:taan. Jos ruvetaan puhumaan hyvistä kaiuttimista ja vertailemaan niitä huonoihin kauittimiin, niin siinä ei todellakaan ole olennaisena kysymyksenä mikään mp3-pakkauksen vaikutus äänenlaatuun, koska se vaikutus on oikeasti melko pieni. Musiikin yleissoundi pysyy kuitenkin samana, mutta hyvä kaiutin vain toistaa sen niin eri tavalla kuin huono kauitin, että kuka tahansa naapurin Jalmarikin huomaa eron. Jos rupeaa kitisemään jonkun Lamella pakatun 192kbps mp3:n laadusta, niin se menee kyllä jo joidenkin pakkomielteiden puolelle. Itse tykkään nimittäin kuunnella niitä biisejä ja soittoa, sen sijaan että tutkiskelisin ja kuuntelisin jotain mp3-pakkauksen aiheuttamia artifakteja kihinädiskanteissa. :) Hoho, käsitinkö muuten oikein, että jos rippaat CD:ltä tietokoneelle musiikkia, niin se laatu heikkenee jo siinä vaiheessa? Jos tosissasi väität tuollaista, niin vaikuttaa siltä, että olet kyllä pelottavan pahasti pihalla. :) "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. | |
![]() 04.08.2005 00:57:43 | |
Hoho, käsitinkö muuten oikein, että jos rippaat CD:ltä tietokoneelle musiikkia, niin se laatu heikkenee jo siinä vaiheessa? Jos tosissasi väität tuollaista, niin vaikuttaa siltä, että olet kyllä pelottavan pahasti pihalla. :) En väitä, että laatu heikkenee siinä rippauksessa. Väitän, että ulostuleva soundi tietokoneesta heikentää laatua. Vaikka olisi hyvät vermeet äänentoistoketjun loppupäässä, niin tietokone on musiikin toistoon huono väline. Tee testi: Laita vahvistimeen signaali tietokoneelta (äänilähteeksi vaikka CD:ltä ripattua musaa kovalevyltä) ja sitten se originaali CD Cd-soittimeen. Jos et eroa kuule, niin se on ihme. Mika Hollström | |
![]() 04.08.2005 06:44:18 (muokattu 04.08.2005 06:44:32) | |
En väitä, että laatu heikkenee siinä rippauksessa. Väitän, että ulostuleva soundi tietokoneesta heikentää laatua. Vaikka olisi hyvät vermeet äänentoistoketjun loppupäässä, niin tietokone on musiikin toistoon huono väline. Tee testi: Laita vahvistimeen signaali tietokoneelta (äänilähteeksi vaikka CD:ltä ripattua musaa kovalevyltä) ja sitten se originaali CD Cd-soittimeen. Jos et eroa kuule, niin se on ihme. Perus äänikortit ja varsinkin integroidut paskat tuovat saundiin mukaan emolevyn ja laitteiden kihinää ja pihinää. Oikeilla äänikorteilla tätä ongelmaa ei ole. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)