ramzuz 06.06.2005 09:05:08 | |
---|
No tossa yks päivä kävi niin ikävästi et kapula katkes ja toinen pää suoraan silmään onneks tuli ehkä pää päin ja ehti silmä mennä just kiinni mut sattu aivan sairaasti! Pearl+Stagg! |
ddrum54 06.06.2005 09:28:07 | |
---|
pariin kertaan käyny sillai et oon menny setin taakse soitteleen ja ennenku keren istuu nii kaatunu koko setin päälle ja sen jälkee kaikki dominona matalaks..en oo kyl mitää rikki viel sillai saanu vaik pellit välil ottaaki damagee sillai.. Tuon kun heität keikalla, niin olet takuulla unohtumaton legenda. : ) 2`n 4 |
bluesman86 06.06.2005 11:05:46 | |
---|
pariin kertaan käyny sillai et oon menny setin taakse soitteleen ja ennenku keren istuu nii kaatunu koko setin päälle ja sen jälkee kaikki dominona matalaks..en oo kyl mitää rikki viel sillai saanu vaik pellit välil ottaaki damagee sillai.. tuli joteski mieleet toi spinal tap kun se rumpali nousee seisoon penkille ja sitte kaatuu rumpujen päälle :D kenkii samalla pellit ja gongibasarin nurin :P Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
beautiful creature 12.06.2005 21:42:29 | |
---|
Yleisin moka lienee se, että normaalia komppia haikkaan vetäessäni nostan virvelikättä (vasen) liikaa ja ei tulekkaan virvelin iskua, kun osuu haikka käden(oikea) kapulaan. Harmillista varsinkin studiossa. Tuo varmaankin on juuri sen ylisin kömmähdys mikä omalle kohdalle on sattunut. Tänä vuonna ennen hiihtolomaa pidettiin koulussa sellanen konsertti muille oppilaille, ja tietenkin kivan näkösiä kissojakin siellä joukossa.. Kun tää yks typy sit kiinnitti huomionsa muhun, niin tottakai siinä sitten alkaa armoton elvistely, virvelikäsi aina ylös suoraks ennen iskua ja tietenkin se osu siihen toiseen kapulaan... Oli siinä sitten mukava hapuilla varakapulaa jostain 2 metrin päästä. Toinen "kömmähdys" sattui sekin koulussa, tällöin vain ihan musiikin tunnilla. Oma opettaja oli kai sairaana ja tällä oli sitten sijainen. Tämäkin nuori nainen oli samalla kannalla kuin oikea opettaja: soitan aivan liian lujaa! Kesken kappaleen se sitten tuli sönkkään siihen korvan juureen että jos et nyt vähennä volyymiä niin lennät käytävään. Höpöttelin sille sitten "mukavia" samalla kun tutun biisin komppi vain kulki. Yhdessä vaiheessa sitten tuli crashiin lyömisen aika ja enkös ottanut takaoikealta vauhtia.. PAM! Opettajaa päähän! Kyllä siinä sitten lujaa naurettiin ja muistuteltiin ettei tulla enää toista kertaa mun reviirille. Possu ja kärpänen |
arse 13.06.2005 02:25:49 | |
---|
Tuossa juuri viime perjantaina keikan lopuksi nappasin toisen congarummun telineestä irti, jolloin tellingin tasapaino järkkyi ja se kaatui jäljelle jääneine rumpuineen rymisten alas lavalta. Onneksi nuo hienot modernit lasikuituvehkeet ovat niin kestäviä, ettei itse rummulle käynyt mitenkään. Eikä ollut edes oma. Mutta kun omat congaständit hommaan ostan jokaiselle rummulle korimallisen telineen ja jätän ne kahta congarumpua pitelevät ritsat omaan arvoonsa. Se mokoma vehje heilui muutenkin kuin heinämies. el maraquero |
Drumm3r 15.06.2005 09:56:59 | |
---|
vedin parhaillaan riffiä niin yhestä tomista kimpos toinen kapula mystisesti suoraan oikean silmän alaluomeen. Jälki on siinä vieläkin. |
tthei 15.06.2005 11:41:13 | |
---|
vedin parhaillaan riffiä niin yhestä tomista kimpos toinen kapula mystisesti suoraan oikean silmän alaluomeen. Jälki on siinä vieläkin. Varmaankin tarkotat filliä ;) Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
--------------------------
www.innervision-fin.tk |
Nilikki 15.06.2005 14:57:19 | |
---|
Joopa joo... Mulle on sattunu kaikenlaista ku ollaan kaveri porukalla soiteltu... Kerran oltiin soittamassa ja otettiin samalla hiukan olutta nii aloin vetään jotain älytöntä filliä nii multa lipes kapula kädestä ja se osu kaverin olut pulloon, joka oli sen marsun päällä... No kalja tietenkin kaatui ja kaverin Marshall meni paskaks!!! Siinä me sitte naurettin muiden jätkien kans ku kitaristi meinas repiä perseensä... |
hollmi-5 16.06.2005 23:42:02 | |
---|
Kerran menin tuurauskeikalle. Ihmettelin aikani setin takana olevan ikkunarivin lattiatomin takana olevaa pahvia. Tauolla asia selvisi. Vakiorumpali oli edellisenä iltana humalluspäissään kelannut kuningasfillinsä pitkäksi. Tomit loppuivat ja ukko lensi lasin läpi pihalle. Muita vaurioita ei tullut, mutta rumpali sai porttikiellon ravintolaan. Ei päässyt edes loppuillaksi sisälle, joten bändi soitteli ilman rumpalia. Mika Hollström |
Magiz 17.06.2005 02:03:17 (muokattu 17.06.2005 02:04:20) | |
---|
itellä on käyny ehkä pahin tämmönen: repäsin näppärästi kiinan kulmaan sormeni auki siten, että meni kaksi jännettä poikki. tämä ei onneksi taahtunut keikalla.. :P mutta ei ollu ktuitenkaan kovin mukava juttu.. :P tuli 5 tikkiä.. sormi toimii kyl ihan moitteettomasti.. sellasta.. keikalla on sitte käyny tämmösii, että ku vetää jotain unelmarumpusooloo, ni sitte huitasee itteään silmään.. kerran paskoin näppärästi yhen kapulan silleen, että se poikki mennyt osa lens ihan täysii suoraan silmäkulmaan, ja tietysti se oli aika rosoinen se pinta, ni loppukeikan sitte vuos verta silmäkulmasta.. :Ppääsin kuitenki teippaamaan silmäni yhes vaihees, ni ei sitte ollu liikaa harmia.. =) Rummut ja niiden soitto on taidetta. |
rm_wispila 17.06.2005 08:25:02 | |
---|
Silmävammojen ja läheltä piti tilanteiden määrä on jo niin suuri, että tulisiko harkita jo suojalasien käyttöpakkoa? Onkin ihme, ettei amerikan sedät ole kapulapakettiin painaneet "Always wear goggles"-tekstiä. Muutenhan sieltä voisi hakea korvauksia asiasta. Voittehan siis porukalla tehdä ryhmäkanteen ja joku kiero lakimiesfirma lähtee ajamaan loukkaantuneiden suomalaisrumpalien korvauskannetta... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
HeavyManDrummer 17.06.2005 11:13:52 | |
---|
Mulla ainakin soittaessa tikut lentelee pitkiäkin matkoja, tosin seinät siinä kyllä vastaan tulee. I've signed - a contract with the devil
I'd like to become a star
I'd die - to become immortal
That's why I play the Drums |
Artisti247 20.06.2005 07:33:10 | |
---|
Kerran oon saanu basistilta kapulan silmään tyyliin "hei et viittis piiskata niitä tikkuja sieltä". Kerran hirmufilliä vedettäessä ala-asteella(!?) kapula osu kesken fillin "johonkin" ja kilahti näyttämön eteen jossa soiteltiin bändin kanssa koulun ihanaisessa kevätjuhlassa. Biisi tais olla muistaakseni BJ:n Runaway!? |
Artisti247 20.06.2005 07:34:26 | |
---|
niin ja siis ei ollut varakapulaa ja siirryttiin seuraavaan ohjelma spektaakkeliin minun ollessa yhtä punainen kun isoäidin hameenhelmat.(unessa) |
rijnswand 22.06.2005 12:14:04 | |
---|
Tämä tapahtui vuosia sitten, kun mulla oli pitkä fleda. Onnistuin jotenkin saamaan hiuksen suuhun ja ilmeisesti nieltyä sen, koska meinasin koko ajan oksentaa. Kuola valuen suupielestä ja yökkien yritin saada biisin kunnialla loppuun ja olla oksentamatta huomattuani ettei hiusta saa soittaessa vedettyä pois. Efekti oli aikalailla sama kun vielä nuorempana konfirmaatiossa työnsin öylättileivän kielellä kitalakeen, se ei lähde siitä millään irti. Joku vanhemman puoleinen kuulija oli eksynyt jostain syystä keikalle ja jorattuaan hetken lavan edessä se rupesi naputtelemaan laulajan mikkistandiin tekareillaan. Laulaja sano mikkiin että nyt hampaat takas suuhun ja rokataan tai jotain vastaavaa. Sitten tetty nää standardit eli sormien nivelet kanttiin, "hei basari, tule takas", iso PA keikkapakussa ja piuhat treeniksellä, yy-kaa-koo-nee aukinaiseen haitsuun ja kitaristi onkin juuri volat kiinni juomassa, katkennut kapula laulajan takaraivoon...nämä linee kaikille tuttuja. mikko |
Niskamies 22.06.2005 13:18:43 | |
---|
"hei basari, tule takas", Heh, muistuu mieleen yksi keikka. Soitettiin liikuntasalissa, ja rumpalilla oli käytössä Taman MIJ Swinkut. Rummut oli sellasen kumimaton päällä, ja basarin jaloissa ei ollut piikkejä. Sehän liuku ihan helvetisti, ja aina välillä sai rumpali olla vetämässä sitä takasin. Viimesen biisin vikassa iskussa basari sitten liuku noin 30 senttiä. itse basistina menin yhdessä välissä työntämään basaria takasin kun oli niin kaukana ettei rumpali ylettänyt kunnolla. Keikan jälkeen yläastehevareilta tuli kommenttia "ihan hyvin se soitti, mutta sais opetella käyttämään basarinjalan piikkejä". Virallisesti semi-pro! |
HeavyManDrummer 22.06.2005 20:00:34 | |
---|
Hyvä juttu Niskamies. Mulla varmaan on lattiassa kivan kokoset reijät ku on tuollanen aika ohut matto alla... I've signed - a contract with the devil...
I'd like to become a star...
That's why I play the Drums... |
Pacific 22.06.2005 20:30:50 | |
---|
Samanlaisia sattunut kuin muillekin. Fillissä tuli kapula reiteen ihan mukavalla vauhdilla ja kerran sormi osui haikan reunaan ja verta roiskui. |
TheImp 22.06.2005 21:14:33 | |
---|
"hei basari, tule takas" Tuota on tapahtunut muutamia kertoja. Ja vähän aikaa sitten lähti slavepedaali kesken biisin liikkumaan. Onneksi tosin biisin lopussa. Rumpuraiseri oli vanerista ja ei tietenkään ollut mitään mattoa mukana. Basarin piikit sain onneksi kiilattua vanereiden väliin.(Raiseri oli siis tehty kahdesta vanerilevystä.) The Gods made heavymetal |
rijnswand2 17.08.2005 23:25:25 | |
---|
Tämä tapahtui vuosia sitten, kun mulla oli pitkä fleda. Onnistuin jotenkin saamaan hiuksen suuhun ja ilmeisesti nieltyä sen, koska meinasin koko ajan oksentaa. Kuola valuen suupielestä ja yökkien yritin saada biisin kunnialla loppuun ja olla oksentamatta huomattuani ettei hiusta saa soittaessa vedettyä pois. Efekti oli aikalailla sama kun vielä nuorempana konfirmaatiossa työnsin öylättileivän kielellä kitalakeen, se ei lähde siitä millään irti. Joku vanhemman puoleinen kuulija oli eksynyt jostain syystä keikalle ja jorattuaan hetken lavan edessä se rupesi naputtelemaan laulajan mikkistandiin tekareillaan. Laulaja sano mikkiin että nyt hampaat takas suuhun ja rokataan tai jotain vastaavaa. Sitten tetty nää standardit eli sormien nivelet kanttiin, "hei basari, tule takas", iso PA keikkapakussa ja piuhat treeniksellä, yy-kaa-koo-nee aukinaiseen haitsuun ja kitaristi onkin juuri volat kiinni juomassa, katkennut kapula laulajan takaraivoon...nämä linee kaikille tuttuja. Ainahan mä olen volat kiinni juomassa. Varsinkin ton bossin kanssa. Mutta en enää virittele biisien välissä. hah |